wormentest onderzoek utrecht
Moderator: Lizzy
Re: wormentest onderzoek utrecht
Ik heb de eerste uitslag binnen. Geen wormeneitjes aangetroffen!
Ik had gevraagd of ze ook verder keken dan spoelwormen en dit was hun antwoord
Sjaak is meer dna 18 maanden geleden ontwormd, Ilja ongeveer 12 maanden geleden.
Wij kijken naar alle soorten wormen die via de door ons gebruikte onderzoeksmethode aan te tonen zijn (spoelwormen, zweepwormen, haakwormen, haarwormen, lintwormen), ook naar coccidiën (Cysto-isospora soorten).
Alhoewel voor Giardia en de franse hartworm (A. vasorum) onze methodiek niet ideaal is wordt het natuurlijk wel gemeld als we dit waarnemen.
Nicole
Ik had gevraagd of ze ook verder keken dan spoelwormen en dit was hun antwoord
Sjaak is meer dna 18 maanden geleden ontwormd, Ilja ongeveer 12 maanden geleden.
Wij kijken naar alle soorten wormen die via de door ons gebruikte onderzoeksmethode aan te tonen zijn (spoelwormen, zweepwormen, haakwormen, haarwormen, lintwormen), ook naar coccidiën (Cysto-isospora soorten).
Alhoewel voor Giardia en de franse hartworm (A. vasorum) onze methodiek niet ideaal is wordt het natuurlijk wel gemeld als we dit waarnemen.
Nicole
Ik heb ook vandaag de uitslag gekregen.
Er zijn geen wormeitjes aangetroffen uw hond hoeft niet ontwormt te worden.
Er zijn geen wormeitjes aangetroffen uw hond hoeft niet ontwormt te worden.
Hier ook de uitslag gekregen.
Geen wormeitjes aangetroffen, er hoeft niet ontwormd te worden.
-
Martine-Tom
Bij besmetting word er met Drontal gewerkt, en daar is niet vanaf te wijken...
Zou wel vervelend zijn voor hun onderzoek als al die barf honden geen wormen hebben of krijgen.Dreetje schreef: Hier ook de uitslag gekregen.
waarom ?????tess06 schreef: Zou wel vervelend zijn voor hun onderzoek als al die barf honden geen wormen hebben of krijgen.
Kregen jullie eerst de wormkit, of eerst de enquete? Ik heb namelijk vorige week donderdag de wormkit gekregen, gelijk diezelfde dag al poep opgestuurd, maar nog geen enquete gehad. Ook nog geen antwoord op de poep die ik opgestuurd heb trouwens. Hoe lang duurt dat gemiddeld?
Je krijgt een bevestiging dat de ontlasting ontvangen is per email en daarin staat de link naar de eerste online vragen lijst. Ik had 7 dagen na het invullen van de lijst de uitslag binnen.suzanne 1 schreef: Kregen jullie eerst de wormkit, of eerst de enquete? Ik heb namelijk vorige week donderdag de wormkit gekregen, gelijk diezelfde dag al poep opgestuurd, maar nog geen enquete gehad. Ook nog geen antwoord op de poep die ik opgestuurd heb trouwens. Hoe lang duurt dat gemiddeld?
Nicole
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Vreemd, dat is een breedmiddel. Je zou toch zeggen dat ze na ontlastingsonderzoek gericht ontwormen?martine-tom schreef: Bij besmetting word er met Drontal gewerkt, en daar is niet vanaf te wijken...
Hmmm ik dacht eigenlijk dat de middelen die ik ken allemaal breed werkend zijn, hooguit soms ongevoelig zijn voor lintwormen? Zijn er middelen die bijvoorbeeld specifiek tegen spoelwormen zijn?*Dorothea* schreef: Vreemd, dat is een breedmiddel. Je zou toch zeggen dat ze na ontlastingsonderzoek gericht ontwormen?
Edit: zin raar geformuleerd, onduidelijk.SjaakBF schreef: Hmmm ik dacht eigenlijk dat de middelen die ik ken allemaal breed werkend zijn, hooguit soms dat lintwormen er ongevoelig voor zijn? Zijn er middelen die bijvoorbeeld specifiek tegen spoelwormen zijn?
-
Martine-Tom
*Dorothea* schreef: Vreemd, dat is een breedmiddel. Je zou toch zeggen dat ze na ontlastingsonderzoek gericht ontwormen?
Deel van de mail met betrekking tot de Drontal.Wij gebruiken een regulier ontwormingsproduct, dus ik weet niet of dat wel helemaal past.
Het is Drontal en dat is gericht tegen rondwormen en lintwormen.
Laat ons nog even weten of u dit ziet zitten. Voor het onderzoek moeten namelijk alle deelnemers een gelijk product gebruiken om dat als stabiele factor aan te brengen.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Als ze ook tegen lintwormen werken bevatten ze meestal 2 chemische stoffen, dus bv extra praziquantel in geval van drontal.SjaakBF schreef: Hmmm ik dacht eigenlijk dat de middelen die ik ken allemaal breed werkend zijn, hooguit soms ongevoelig zijn voor lintwormen? Zijn er middelen die bijvoorbeeld specifiek tegen spoelwormen zijn?
Een beetje overbodig als er alleen spoelwormen zijn. Dan kun je bv beter flubenol of baminth gebruiken.
Ach zo!*Dorothea* schreef: Als ze ook tegen lintwormen werken bevatten ze meestal 2 chemische stoffen, dus bv extra praziquantel in geval van drontal.
Een beetje overbodig als er alleen spoelwormen zijn. Dan kun je bv beter flubenol of baminth gebruiken.
In het kader van het onderzoek denk ik het wel te snappen. Je krijgt namelijk ook bericht als er andere wormen worden aangetroffen en die zullen dan toch ook behandel moeten (kunnen) worden. Om die stabiliteit in het onderzoek te houden kiezen ze denk daarom voor de Drontal. Jammer is het wel.
- Angelique
- 5-sterren

Omdat dat dan haaks zou staan op wat veel da's beweren, dat je een verhoogde kans op wormen hebt als je vers voert.henneke schreef: waarom ?????
Maar an sich zou het me ook niet verbazen als er random maar erg weinig wormen gevonden worden.