wormentest onderzoek utrecht

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: wormentest onderzoek utrecht

SjaakBF
3-sterren
3-sterren

Bericht door SjaakBF »

Ik heb de eerste uitslag binnen. Geen wormeneitjes aangetroffen!

Ik had gevraagd of ze ook verder keken dan spoelwormen en dit was hun antwoord
Sjaak is meer dna 18 maanden geleden ontwormd, Ilja ongeveer 12 maanden geleden.

Wij kijken naar alle soorten wormen die via de door ons gebruikte onderzoeksmethode aan te tonen zijn (spoelwormen, zweepwormen, haakwormen, haarwormen, lintwormen), ook naar coccidiën (Cysto-isospora soorten).

Alhoewel voor Giardia en de franse hartworm (A. vasorum) onze methodiek niet ideaal is wordt het natuurlijk wel gemeld als we dit waarnemen.

Nicole
tess06
4-sterren
4-sterren

Bericht door tess06 »

Ik heb ook vandaag de uitslag gekregen.
Er zijn geen wormeitjes aangetroffen uw hond hoeft niet ontwormt te worden.  :circle:
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Hier ook de uitslag gekregen.
Geen wormeitjes aangetroffen, er hoeft niet ontwormd te worden.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Bij besmetting word er met Drontal gewerkt, en daar is niet vanaf te wijken...
tess06
4-sterren
4-sterren

Bericht door tess06 »

Dreetje schreef: Hier ook de uitslag gekregen.
Geen wormeitjes aangetroffen, er hoeft niet ontwormd te worden.
Zou wel vervelend zijn voor hun onderzoek als al die barf honden geen wormen hebben of krijgen.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

tess06 schreef: Zou wel vervelend zijn voor hun onderzoek als al die barf honden geen wormen hebben of krijgen.
waarom ?????
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Kregen jullie eerst de wormkit, of eerst de enquete? Ik heb namelijk vorige week donderdag de wormkit gekregen, gelijk diezelfde dag al poep opgestuurd, maar nog geen enquete gehad. Ook nog geen antwoord op de poep die ik opgestuurd heb trouwens. Hoe lang duurt dat gemiddeld?
SjaakBF
3-sterren
3-sterren

Bericht door SjaakBF »

suzanne 1 schreef: Kregen jullie eerst de wormkit, of eerst de enquete? Ik heb namelijk vorige week donderdag de wormkit gekregen, gelijk diezelfde dag al poep opgestuurd, maar nog geen enquete gehad. Ook nog geen antwoord op de poep die ik opgestuurd heb trouwens. Hoe lang duurt dat gemiddeld?
Je krijgt een bevestiging dat de ontlasting ontvangen is per email en daarin staat de link naar de eerste online vragen lijst. Ik had 7 dagen na het invullen van de lijst de uitslag binnen.

Nicole
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

martine-tom schreef: Bij besmetting word er met Drontal gewerkt, en daar is niet vanaf te wijken...
Vreemd, dat is een breedmiddel. Je zou toch zeggen dat ze na ontlastingsonderzoek gericht ontwormen?
SjaakBF
3-sterren
3-sterren

Bericht door SjaakBF »

*Dorothea* schreef: Vreemd, dat is een breedmiddel. Je zou toch zeggen dat ze na ontlastingsonderzoek gericht ontwormen?
Hmmm ik dacht eigenlijk dat de middelen die ik ken allemaal breed werkend zijn, hooguit soms ongevoelig zijn voor lintwormen? Zijn er middelen die bijvoorbeeld specifiek tegen spoelwormen zijn?
SjaakBF
3-sterren
3-sterren

Bericht door SjaakBF »

SjaakBF schreef: Hmmm ik dacht eigenlijk dat de middelen die ik ken allemaal breed werkend zijn, hooguit soms dat lintwormen er ongevoelig voor zijn? Zijn er middelen die bijvoorbeeld specifiek tegen spoelwormen zijn?
Edit: zin raar geformuleerd, onduidelijk.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

*Dorothea* schreef: Vreemd, dat is een breedmiddel. Je zou toch zeggen dat ze na ontlastingsonderzoek gericht ontwormen?
Wij gebruiken een regulier ontwormingsproduct, dus ik weet niet of dat wel helemaal past.
Het is Drontal en dat is gericht tegen rondwormen en lintwormen.

Laat ons nog even weten of u dit ziet zitten. Voor het onderzoek moeten namelijk alle deelnemers een gelijk product gebruiken om dat als stabiele factor aan te brengen.
Deel van de mail met betrekking tot de Drontal.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

SjaakBF schreef: Hmmm ik dacht eigenlijk dat de middelen die ik ken allemaal breed werkend zijn, hooguit soms ongevoelig zijn voor lintwormen? Zijn er middelen die bijvoorbeeld specifiek tegen spoelwormen zijn?
Als ze ook tegen lintwormen werken bevatten ze meestal 2 chemische stoffen, dus bv extra praziquantel in geval van drontal.
Een beetje overbodig als er alleen spoelwormen zijn. Dan kun je bv beter flubenol of baminth gebruiken.
SjaakBF
3-sterren
3-sterren

Bericht door SjaakBF »

*Dorothea* schreef: Als ze ook tegen lintwormen werken bevatten ze meestal 2 chemische stoffen, dus bv extra praziquantel in geval van drontal.
Een beetje overbodig als er alleen spoelwormen zijn. Dan kun je bv beter flubenol of baminth gebruiken.
Ach zo!
In het kader van het onderzoek denk ik het wel te snappen. Je krijgt namelijk ook bericht als er andere wormen worden aangetroffen en die zullen dan toch ook behandel moeten (kunnen) worden. Om die stabiliteit in het onderzoek te houden kiezen ze denk daarom voor de Drontal. Jammer is het wel.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

henneke schreef: waarom ?????
Omdat dat dan haaks zou staan op wat veel da's beweren, dat je een verhoogde kans op wormen hebt als je vers voert.

Maar an sich zou het me ook niet verbazen als er random maar erg weinig wormen gevonden worden.

Plaats reactie