Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Mijn hemel, ik vond mezelf al blind zonder lenzen met mijn -4.. ::) :cool: :o
Ik kan me voorstellen dat je dan implantaten of wilt laseren, mijn geluk is dat ik makkelijk lenzen verdraag nu al 26jr. En ben/was echt niet voorzichtig. Als voorbeeld ben ik, na eindelijk fatsoenlijke voorlichting, 5 jr geleden pas begonnen met eerst handen wassen en dan lenzen schoonmaken. Daarvoor gooide ik ze altijd met vieze vingers in het bakje. De lensboer is nog steeds altijd tevreden als ze mijn ogen nakijkt. ;D
Na de voorlichting en de realisatie dat als mijn ogen geen lenzen meer willen ik fulltime een bril moet ben ik wel netter geworden met schoonmaken en niet langer dan een maand dragen enzo. Soms deed ik wel 3 maanden met maandlenzen. :innocent: Het idee dat ik nooit meer lenzen in zou kunnen en altijd een bril op zou moeten vind ik echt verschrikkelijk. Ik HAAT uit het Diepst van mijn hart mijn bril. Als kind al.
Door Sonja
Toch nog maar even last minute een weekje weg geboekt voor de herfstvakantie.
Via Belvilla een huisje in de Eifel geboekt waar ook Guapa mee naartoe mag.
Door Ronald
Ik heb al vanaf mijn 7e een bril. En het ging mij steeds meer tegenstaan. In de jaren 80 nog eens lenzen geprobeerd, speciaal voor het motorrijden. Maar boven de 140 km/h woeien de lenzen uit. Niet echt handig dus.
Drie jaar geleden beginnende staar in het linkeroog. Oogarts was duidelijk: als dit doorzet, wordt het een lensvervangende operatie. Maar door de rechtzetoperatie van twee jaar geleden is er kennelijk iets gebeurd waardoor die staar niet meer in beeld zat (pun intended).
Maar, omdat er geen prisma's meer nodig waren om mijn ogen recht te houden, kwamen de contactlenzen wel weer in beeld. En sinds afgelopen mei heb ik dus lenzen. Met een cilinder. Niet heftig, maar het is wel fijn.
Het grote nadeel is dat ik nu wel een leesbril en een computerbril nodig heb. Maar die kan ik gewoon bij de Kruidvat of de Hema halen (3 voor een tientje). Autorijden lekker zonder bril, motorrijden zonder bril. Heerlijk!
Ik heb nu nog steeds daglenzen. Eerst maar eens een jaartje wennen. En dan kan ik altijd nog kijken naar maandlenzen. Of toch een lensvervangende operatie. Want een laserbehandeling zit er op mijn leeftijd niet in, zei de oogarts. Dat doen ze tot een jaar of 45.
Door sam28
Sonja schreef: za 15 okt 2022, 10:17 Toch nog maar even last minute een weekje weg geboekt voor de herfstvakantie.
Via Belvilla een huisje in de Eifel geboekt waar ook Guapa mee naartoe mag.
Wat lekker!
Door sam28
Ronald schreef: za 15 okt 2022, 11:44 Ik heb al vanaf mijn 7e een bril. En het ging mij steeds meer tegenstaan. In de jaren 80 nog eens lenzen geprobeerd, speciaal voor het motorrijden. Maar boven de 140 km/h woeien de lenzen uit. Niet echt handig dus.
Drie jaar geleden beginnende staar in het linkeroog. Oogarts was duidelijk: als dit doorzet, wordt het een lensvervangende operatie. Maar door de rechtzetoperatie van twee jaar geleden is er kennelijk iets gebeurd waardoor die staar niet meer in beeld zat (pun intended).
Maar, omdat er geen prisma's meer nodig waren om mijn ogen recht te houden, kwamen de contactlenzen wel weer in beeld. En sinds afgelopen mei heb ik dus lenzen. Met een cilinder. Niet heftig, maar het is wel fijn.
Het grote nadeel is dat ik nu wel een leesbril en een computerbril nodig heb. Maar die kan ik gewoon bij de Kruidvat of de Hema halen (3 voor een tientje). Autorijden lekker zonder bril, motorrijden zonder bril. Heerlijk!
Ik heb nu nog steeds daglenzen. Eerst maar eens een jaartje wennen. En dan kan ik altijd nog kijken naar maandlenzen. Of toch een lensvervangende operatie. Want een laserbehandeling zit er op mijn leeftijd niet in, zei de oogarts. Dat doen ze tot een jaar of 45.
Ooh!! Ik vind lenzen zo fijn. Hopelijk waaien deze er niet uit! En maar tot 45jr laseren, dat wist ik niet!
Door eelke
dinky89 schreef: vr 14 okt 2022, 19:11 Intralasik gaat tot -12 met cilinder van -6 ;)
Zelf heb ik de smile gehad maar die gaat tot -10.
Oh ik zie het! Als ik op de sites mijn gegevens invul dan zeggen ze, niet geschikt. Maar ik ga zeker eens navraag doen, dat laseren is helemaal zo duur niet!
Door Ronald
sam28 schreef: za 15 okt 2022, 12:20 Ooh!! Ik vind lenzen zo fijn. Hopelijk waaien deze er niet uit! En maar tot 45jr laseren, dat wist ik niet!
Het wisselt nog al eens per kliniek, maar ik kreeg te horen dat het voor mij niet meer kon en dat het een lensvervanger moest worden.
Door Kaela
Oh wat een blunder. We gingen naar een babywinkel. Bedoeling was zonder Nina, maar die ging toch mee. Spullen voor fles mee, alles in orde.

Staat daar geen magnetron. Ze hebben een grote hoek waar je een bakje thee of koffie kan drinken, heel gastvrij. Maar dus geen magnetron. Dacht ik, dan doe ik wat heet water uit de koffie en thee machine. Ik steek de fles in Nina haar hongerige muiltje, zegt mijn wederhelft: heb je de waarschuwing over besmetting met melk en lactose gelezen.

Neeeee! Fles er weer uit, ze had pas een paar ml gedronken.
Ik snel naar de kassa om af te rekenen, duurde een eeuwigheid. Wij met de auto naar huis, zijn we natuurlijk voor het eerst met de nieuwe tuut verder van huis gegaan en was het een half uur rijden.

Waarom dan geluksmomentje? Omdat ons luchtalarm lekker is gaan slapen in de auto en thuis ook nog rustig op haar flesje wachtte. Een goed schoongemaakte, verse, veilige fles. Knap kind!
En de eerste langere rit met de nieuwe auto was ook een succes!

Nu maar hopen dat ze niet reageert, want morgen hebben we provocatie test.
En leermoment: vanaf nu altijd thermosfles met veilig water en meer porties voeding mee als nodig!
Door pike
sam28 schreef: za 15 okt 2022, 12:20 Ooh!! Ik vind lenzen zo fijn. Hopelijk waaien deze er niet uit! En maar tot 45jr laseren, dat wist ik niet!
:???: :???: dat hebben ze bij mijn bejaarde, bloeddrukverdunner gebruikende moeder nog gedaan. Ergens tussen de 80 en de 90! Eerst het ene oog, toen het andere.
Door -Annemarie-
- pien - schreef: vr 14 okt 2022, 14:31 Dat laatste is geweldig, dat kan ik beamen ;D ! En met eng valt het mee ;)
Mijn eerste implantaat was zo'n 12 jaar geleden, en de laatste een jaar of 4 terug (niet écht alleen als implantaat, maar omdat ik staar had).
Helaas, met een grote min-sterkte (heb jij dat ook Eelke?) heb je grote oogbollen en o wee als je oog dan 0,0003 mm van vorm verandert, dan heb je toch weer een bril nodig. Daar kwam ik afgelopen jaar achter, dus nu heb ik toch ook weer zo'n ding op m'n neus (-1 en -1,25)

Het is allemaal niet goedkoop maar als je kijkt naar je comfort en de prijs per dag (goeie tip Annemarie!) is het eigenlijk peanuts. Die berg geld die je eerst uitgeeft moet je eigenlijk zo snel mogelijk vergeten (het doet wel zeer hoor :-\ ) en genieten van je goeie zicht!
Precies! Meneer heeft drie weken geleden de eerste staaroperatie gehad, over twee weken het andere oog. Tegelijk ook van -7 naar -2 gezet, hij is er helemaal gelukkig mee. :)
Heeft de eerste week bij alles lopen roepen dat hij zo fijn scherp ziet. En dus mijn rimpels ook. ;D
Door Kaela
Het leed van de provocatie test is geleden.

Na een helse nacht gister kon ze gelukkig wel naar de oovang. Ze zijn daar zo vreselijk lief voor haar. We mogen in het vervolg zelfs de draagzak meenemen als ze wat min is, dan willen ze haar dragen zodat ze ontspannen kan.
Wij konden even bijkomen en zo konden we de rest van de dag inzetten op rust. Wat er weer voor gezorgd heeft dat ze vannacht negen uren doorgeslapen heeft!
Natuurlijk komt de moeheid er vandaag bij ons allemaal uit, maar we hebben een rustig weekend voor de boeg. Dus dat komt ook wel weer goed. Zijn we maandag weer fit voor de tweede testdag.
Door - pien -
-Annemarie- schreef: ma 17 okt 2022, 15:34 Precies! Meneer heeft drie weken geleden de eerste staaroperatie gehad, over twee weken het andere oog. Tegelijk ook van -7 naar -2 gezet, hij is er helemaal gelukkig mee. :)
Heeft de eerste week bij alles lopen roepen dat hij zo fijn scherp ziet. En dus mijn rimpels ook. ;D
:thumbup: ;D ;D ;D

@Kaela : fijn dat jullie weer kunnen ontspannen!

Vandaag heb ik een koperen ketel opgehaald waar mijn aanmaakhoutjes mooi in kunnen.
En de asla is geleegd, dus er kan weer gestookt worden :)
Hoewel ik net in mijn t-shirt de tuin heb staan vegen :P
Door Siberienne
Gisteren echt hele mooi warme wanten gekocht. Ik heb ooit mijn vingertopjes 1e graad bevroren (in Nederland nota bene) en kan echt ineens hele koude handen krijgen met witte vingers en dat doet ook zeer. Mijn oude dikke handschoenen waren niet zo best meer, dus heb ik nieuwe ‘paniekwanten’ kunnen kopen, waar ik al lang op aasde!
E53D2677-2056-4FBE-95F4-30FFCA593C18.jpeg
E53D2677-2056-4FBE-95F4-30FFCA593C18.jpeg (1.07 MiB) 454 keer bekeken
08ADB68C-4ACF-4DF8-ACCB-7A1BEF78FF24.jpeg
08ADB68C-4ACF-4DF8-ACCB-7A1BEF78FF24.jpeg (934.9 KiB) 454 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door