Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Atz is vandaag alweer 9!

Onze ouwe, ietwat krakkemikkige “tank”. We zien hem al een jaar of 2 steeds een beetje minder worden, hij is stram, heeft wat pijntjes her en der, wat bultjes ook zo links en rechts… Rauw vlees verdraagt hij niet meer, hij krijgt pijnstilling en supplementen… En toch is hij er gewoon nog lekker bij in Zweden nu, en geniet hij met volle teugen!
Straks een lekker taartje eten van kwark en gedroogde vleesjes, het lekkerste wat er is :cool:

Vanmiddag in de tuin in Zweden, onze blije gup :-*
IMG_9867.jpeg
IMG_9867.jpeg (3.12 MiB) 273 keer bekeken
Door Kim_S
Dank allemaal! Hij heeft genoten!

Wetters worden soms heel oud (als in 12+) zonder al te veel gebreken, maar heel vaak ook niet, als ze die leeftijd al halen. Door de hoge inteelt in het ras zijn ze wel gevoeliger voor dit soort kwalen (daarom zijn “we” ook al 10 jaar bezig met outcross).

Atz is ook wel een hond die zijn hele leven al snel en behoorlijk heftig reageert op prikkels die anders zijn dan anders (wat dan ook), altijd van 0 naar 100 in 3 seconden. Dus ik heb ook wel het idee dat hij gewoon veel sneller oud wordt dan de gemiddelde hond. Maar hij doet nog lekker zijn ding, en met pijnstilling en supplementen is hij gewoon nog zijn eigen lompe vrolijke zelf gelukkig :)
Door hannabelgje
Jeetje 9?? Da kan niet. Gefeliciteerd met je derde verjaardag Atz. (Lijkt me meer kunnen dan 9 hoor)

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door frodo quin
Kim_S schreef: di 08 apr 2025, 10:31 Dank allemaal! Hij heeft genoten!

Wetters worden soms heel oud (als in 12+) zonder al te veel gebreken, maar heel vaak ook niet, als ze die leeftijd al halen. Door de hoge inteelt in het ras zijn ze wel gevoeliger voor dit soort kwalen (daarom zijn “we” ook al 10 jaar bezig met outcross).

Atz is ook wel een hond die zijn hele leven al snel en behoorlijk heftig reageert op prikkels die anders zijn dan anders (wat dan ook), altijd van 0 naar 100 in 3 seconden. Dus ik heb ook wel het idee dat hij gewoon veel sneller oud wordt dan de gemiddelde hond. Maar hij doet nog lekker zijn ding, en met pijnstilling en supplementen is hij gewoon nog zijn eigen lompe vrolijke zelf gelukkig :)
Dat er problemen waren door de hoge inteelt wist ik van wat ik hier van jou lees, maar niet op welke manier zich dat uitte. Jammer, maar gelukkig is hij nog een blije gup met de nodige ondersteuning. Hopelijk kan hij er nog vele jaren bij doen op deze manier.
Door Charlie Angel
Alsnog van harte gefeliciteerd met je liefste tank, Atz! Ik hoop dat het kaartje goed gesmaakt heeft!
En wat zal hij genieten in Zweden!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door