Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
Kaela schreef: di 07 dec 2021, 21:31 En niet zo’n beetje ook!
Maar nu wil ik ook weten waarom ;) .... die clifhangers op de late avond is slecht voor mijn nachtrust ::)
Door Kaela
Ina schreef: wo 08 dec 2021, 00:12 Maar nu wil ik ook weten waarom ;) .... die clifhangers op de late avond is slecht voor mijn nachtrust ::)
Hahaha flauw he. Als ik meer weet verklap ik het, zal nog wel even duren, dus ik wens je succes met slapen ::) :-*
Door sam28
Kaela schreef:I like life today :)
Kaela schreef:Hahaha flauw he. Als ik meer weet verklap ik het, zal nog wel even duren, dus ik wens je succes met slapen ::)
Hallo, zo ga je niet om met een zorgmedewerker die 4 nachten gewerkt heeft en daardoor chronisch slaapgebrek heeft en decubitus op haar neus van het ffp2 masker. Nu wil ik het weten.
;D ;D ;D ;D :innocent:
Door Ina
sam28 schreef: do 09 dec 2021, 14:31 Hallo, zo ga je niet om met een zorgmedewerker die 4 nachten gewerkt heeft en daardoor chronisch slaapgebrek heeft en decubitus op haar neus van het ffp2 masker. Nu wil ik het weten.
;D ;D ;D ;D :innocent:
Mijn argumenten zijn niet zo sterk als die van jou .... ik ben gewoon alleen maar druk met de jaarafsluiting .....maar toch wil ik het ook weten :biggrin2:
Door Ronald
Het gaat me steeds beter af... Vandaag ook weer een momentje: zelf lukt het me niet, dus iemand gevraagd om even te helpen. En dat werd met alle liefde gedaan!

Ik kom steeds meer tot de ontdekking dat het erin gestampte "zelf doen" niet altijd de beste oplossing is...
Door smulpaap
Ronald schreef: vr 10 dec 2021, 12:55 Het gaat me steeds beter af... Vandaag ook weer een momentje: zelf lukt het me niet, dus iemand gevraagd om even te helpen. En dat werd met alle liefde gedaan!

Ik kom steeds meer tot de ontdekking dat het erin gestampte "zelf doen" niet altijd de beste oplossing is...

Herkenbaar :) ik beet nog liever mijn tong af . Hulp vragen , het was niet mijn sterkste kant
Ik heb het ook moeten leren
Door Border Bandit
Ronald schreef: vr 10 dec 2021, 12:55 Het gaat me steeds beter af... Vandaag ook weer een momentje: zelf lukt het me niet, dus iemand gevraagd om even te helpen. En dat werd met alle liefde gedaan!

Wat goed van je! :thumbup:
Ik vind het ook altijd moeilijk om om hulp te vragen. Gek is dat he!? ;)
Door Ronald
Border Bandit schreef: za 11 dec 2021, 15:12 Wat goed van je! :thumbup:
Ik vind het ook altijd moeilijk om om hulp te vragen. Gek is dat he!? ;)
Ja, herkenbaar hè? De therapie begint zijn vruchten af te werpen. Ik krijg van sommige mensen zelfs te horen van "huh? Ben jij dat?"...

En nee, ik ben niet ineens een superassertief persoon, maar ik durf inmiddels wel beter "nee" te zeggen en veel beter toe te geven dat iets me niet lukt. Of gewoon dat ik iets niet kan. En of er iemand dan even wil helpen.
Door Kaela
Ronald schreef: za 11 dec 2021, 18:06 Ja, herkenbaar hè? De therapie begint zijn vruchten af te werpen. Ik krijg van sommige mensen zelfs te horen van "huh? Ben jij dat?"...

En nee, ik ben niet ineens een superassertief persoon, maar ik durf inmiddels wel beter "nee" te zeggen en veel beter toe te geven dat iets me niet lukt. Of gewoon dat ik iets niet kan. En of er iemand dan even wil helpen.
Dat is echt onwijs goed! En elke keer kom je er weer achter dat het reuze meevalt als je dat doet. Dat mensen begripvol en behulpzaam zijn. Want zo moeilijk het is om hulp te vragen, zo fijn is het om hulp te geven!
Door Ronald
Kaela schreef: za 11 dec 2021, 18:59 Dat is echt onwijs goed! En elke keer kom je er weer achter dat het reuze meevalt als je dat doet. Dat mensen begripvol en behulpzaam zijn. Want zo moeilijk het is om hulp te vragen, zo fijn is het om hulp te geven!
Dankjewel. Maar ja... dat moet je dus kennelijk leren. Ik heb altijd voor alles en iedereen gezorgd, behalve voor mezelf. En daar pluk ik dus nu de vruchten van (not!).
Het is in elk geval nu erkend en herkend (vooral door mezelf!) en daar wordt aan gewerkt. Dat betekent niet dat ik niemand meer kan of wil helpen, maar dat mijn rol als helper anders wordt ingevuld. En dat het niet meer vanzelfsprekend is dat ik altijd maar de helper ben.
Door Charlie Angel
Ronald schreef: Dankjewel. Maar ja... dat moet je dus kennelijk leren. Ik heb altijd voor alles en iedereen gezorgd, behalve voor mezelf. En daar pluk ik dus nu de vruchten van (not!).
Het is in elk geval nu erkend en herkend (vooral door mezelf!) en daar wordt aan gewerkt. Dat betekent niet dat ik niemand meer kan of wil helpen, maar dat mijn rol als helper anders wordt ingevuld. En dat het niet meer vanzelfsprekend is dat ik altijd maar de helper ben.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Door Kaela
Ronald schreef: zo 12 dec 2021, 15:11 Dankjewel. Maar ja... dat moet je dus kennelijk leren. Ik heb altijd voor alles en iedereen gezorgd, behalve voor mezelf. En daar pluk ik dus nu de vruchten van (not!).
Echt helpen kan alleen als het niet ten koste gaat van jezelf. Maar het kost soms tijd om daar achter te komen. De mensen die echt om je geven, geven om veel meer dan alleen je je behulpzame kant.
Door Ronald
Kaela schreef: zo 12 dec 2021, 16:37 Echt helpen kan alleen als het niet ten koste gaat van jezelf. Maar het kost soms tijd om daar achter te komen. De mensen die echt om je geven, geven om veel meer dan alleen je je behulpzame kant.
Zeker dus. En dat deed het dus altijd wel. Er was altijd wel een reden om er niet voor mezelf te zijn, maar voor een ander. En nu is dat anders geworden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door