Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Vandaag niet verder gekomen dan 2 beschuitjes met aardbeienjam en een schaaltje joghurt. 
Dat is niet veel....Sonja schreef: za 02 apr 2022, 00:27 Vandaag niet verder gekomen dan 2 beschuitjes met aardbeienjam en een schaaltje joghurt.![]()
Hier maar weer eens aardappelgoulash met vegan pulled-iets.
- KarenH
- 5-sterren

- Contacteer:
Frietjes met kroket of frikandel.
Pasta met sla en een fetaburger.
En chips. En een chocoladepaashaas. En zo nog ijs. Doe ik niet elke dag hoor, maar die hormonen
En chips. En een chocoladepaashaas. En zo nog ijs. Doe ik niet elke dag hoor, maar die hormonen
Ze vonden het hier nog aardig wat gezien het feit dat ik net bij was uit narcose.
Maar vandaag heb ik een omelet met aardappelpuree en spinazie gegeten.
Ohww, je was onder narcose geweest! Ah, dan valt het inderdaad wel mee.Sonja schreef: zo 03 apr 2022, 00:29 Ze vonden het hier nog aardig wat gezien het feit dat ik net bij was uit narcose.
Maar vandaag heb ik een omelet met aardappelpuree en spinazie gegeten.
Smaakte het?
Jazeker! Gelukkig kan ik redelijk goed tegen narcoses en ben ik nooit misselijk daarna.Lizzy schreef: zo 03 apr 2022, 11:01 Ohww, je was onder narcose geweest! Ah, dan valt het inderdaad wel mee.
Smaakte het?
Vandaag de groentela leegmaken. Ik heb nog een koolrabi en twee penen. Ik maak er een salade van met geroosterde pompoenpitjes en doe er gebraden kippendijtjes bij. Er liggen ook nog wat krieltjes, die bak ik er dan bij. Dan is alles weer schoon op op wat uien en sjalotten na 
Oh, dat is fijn dat je daar goed tegen kunt. Waarvoor moest je onder narcose?Sonja schreef: zo 03 apr 2022, 11:53 Jazeker! Gelukkig kan ik redelijk goed tegen narcoses en ben ik nooit misselijk daarna.![]()
Wij eten vanavond tofu curry.
- KarenH
- 5-sterren

- Contacteer:
Lasagne. Geen idee of het lekker is, we eten dit voor het eerst. Ik heb ml aan het werk gezet omdat ik het ook wel eens fijn vind om niet te hoeven koken.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... se-groente
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... se-groente
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Aardappeltjes met salie uit de oven en bloemkool met mosterd, kerrie en kaas (a la Ottolenghi)
Toe: chocolade cake met aardbeien en slagroom
Toe: chocolade cake met aardbeien en slagroom
- CindyMayella
- 5-sterren

Broodje cheeseburger zonder sla (was men vergeten te kopen)….
We hadden wat groentes over uit de TGTG box van de Lidl die ergens in moesten. Het is pasta met een saus uit de slowcooker met schenkel geworden, erg lekker!
2 schenkels met veel vlees
4 paprika’s
1 aubergine
8 tenen knoflook
Een half uitje - was over
Komijn, gerookt paprika en koriander poeder 2 volle theelepels denk ik
1 theelepel kaneel
2 rode pepertjes
2 rundbouillion blokjes
Blikje tomaatblokjes
Flinke scheut rode wijn - er zat nog wat in de fles denk iets van 1,5 a 2 glazen
Op de aubergine na alles in de slowcooker op low. Na 4 uur de aubergine in blokjes erbij en nog 4 uur laten pruttelen. Pasta koken, wij hadden van die buisjes ben even krijt hoe ze heten… en nog wat geraspte kaas erover. Echt heerlijk
We aten het met een salade van gestoomde broccoli met uitgebakken spekjes en een dressing van citroensap, joghurt, mayonaise, wat honing en zout en peper. Ook erg lekker
2 schenkels met veel vlees
4 paprika’s
1 aubergine
8 tenen knoflook
Een half uitje - was over
Komijn, gerookt paprika en koriander poeder 2 volle theelepels denk ik
1 theelepel kaneel
2 rode pepertjes
2 rundbouillion blokjes
Blikje tomaatblokjes
Flinke scheut rode wijn - er zat nog wat in de fles denk iets van 1,5 a 2 glazen
Op de aubergine na alles in de slowcooker op low. Na 4 uur de aubergine in blokjes erbij en nog 4 uur laten pruttelen. Pasta koken, wij hadden van die buisjes ben even krijt hoe ze heten… en nog wat geraspte kaas erover. Echt heerlijk
We aten het met een salade van gestoomde broccoli met uitgebakken spekjes en een dressing van citroensap, joghurt, mayonaise, wat honing en zout en peper. Ook erg lekker
De bestralingen van dik een jaar geleden hebben weinig gedaan met betrekking tot het slinken van mijn tumor. Maar helaas hebben ze mijn darmen aardig verwoest.Lizzy schreef: zo 03 apr 2022, 17:20 Oh, dat is fijn dat je daar goed tegen kunt. Waarvoor moest je onder narcose?
Dus hebben ze nu maar een stoma aangelegd.
Maar dat is misschien weer niet zo'n lekker verhaal voor in een eettopic.