Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nitus
Lupa schreef:

ik denk dat het te maken heeft met de stand en vorm van het voetje. lupa heeft heel gesloten voetjes (katten voetjes) en de nagels zijn ongelofelijk kort.
de andere 2 ook gelukkig
Maar ik denk hoe wijder de voet hoe langer de nagels
Gitte staat heel slecht op haar poten en heeft een beetje spreidtenen, haar nagels moeten geregeld geknipt worden :( (en dat doen we met z'n tweeën), terwijl Nitus hele mooie korte nagels heeft die we nog nooit hebben hoeven knippen, terwijl we heel veel op bos en zandgrond lopen. Dus wat Lupa zegt klopt hier precies :).
Door Binno
Nitus schreef:

Gitte staat heel slecht op haar poten en heeft een beetje spreidtenen, haar nagels moeten geregeld geknipt worden :( (en dat doen we met z'n tweeën), terwijl Nitus hele mooie korte nagels heeft die we nog nooit hebben hoeven knippen, terwijl we heel veel op bos en zandgrond lopen. Dus wat Lupa zegt klopt hier precies :).
Merk ik ook ja, onze Labrador heeft een beetje '"platvoeten" ::) en zijn nagels slijten nauwelijks en moeten dus ook regelmatig geknipt worden. Onze maltezer hetzelfde... (zijn beide wel al 10-plussers, maar toch...)
Terwijl die van onze rottie hooguit eens per jaar een beetje moeten bijgeknipt worden, en dan nog. Het is eerder nakijken dan afknippen omdat er nauwelijks iets te knippen valt... ::) :D
Door Peet
ik denk dat het te maken heeft met de stand en vorm van het voetje. lupa heeft heel gesloten voetjes (katten voetjes) en de nagels zijn ongelofelijk kort.
de andere 2 ook gelukkig
Maar ik denk hoe wijder de voet hoe langer de nagels
Aha! Beau heeft een beetje platvoeten ( ;D) en vaak lange nagels. Hij loopt dan ook voornamelijk op zachte bosgrond. Maar hij heeft hele rare nagels, hol, broos, hij verliest soms zelfs een nagel...bbrrrr....da's echt een rotgezicht! Ik pruts er dus maar zo weinig mogelijk aan, ik knip alleen een heel klein stukje af als ik zie dat hij er last van heeft.

En Tunja heeft echt heeeeel lange nagels....maar ja, da's een meissie he....(ze wil ze liever gelakt hebben, dan geknipt, net als ik, hihi). Bij haar zit het leven heel ver en ze zijn nog zwart ook, dus ik moet echt heel voorzichtig zijn bij haar. Ik kijk altijd goed naar de groef op de onderkant van de nagel, als je daar niet voorbij knipt, gaat het goed.

Maar beiden zijn zoef-zoef-verdwenen als ik met de nagelknipper kom.... >:(. Het komt hier dus meer op mijn snelheid en vingervlugheid aan..... :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door