Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Hier minder last van teken dan de afgelopen jaren, heel gek! Zo af en toe peuter ik er wel een teek los, die wordt dan met veel leedvermaak ritueel verbrand of ter water gelaten in het wc-pot na verplettering. Banden kan ik niet gebruiken want Pika bijt ze kapot bij de andere honden en eet ze op, pipetjes heb ik gehad maar ik merk niet zo giga veel verschil. Ik heb wel een spuitbus olieen (tea tree, eucalyptus, lavendel) gemengd met citroensap en azijn, als we gaan wandelen op de hei dan is het spuiten, vinden ze niks aan. Maar het houdt de teken wel weg. Nadeel is dat we in de tuin ook een bos hebben maar zoals gezegd deze jaar zijn er minder teken. Gelukkig.
poohbeertje52 schreef: :-[ :-[ vraag van een leek een hele grote leek :-[ :-[ zijn er ook witte teken want onze hond had er gister op zijn koppie en rug getverderrie vieze beesten maar die waren wit met zwarte of donkere pootjes :-[ :-[

Bedoel je als het volgezogen is ? Die je in Nederlands heel veel ziet is dan grijzig :

Afbeelding

Als je bedoelt dat het lopende beestje wit was was het waarschijnlijk een spinnetje. Teken die rondlopen op de hond zijn zwart of roodbruinig.
poohbeertje52 schreef: :-[ :o gister weer een gevonden weet niet wat ik het beste gebruiken kan :-[

Je hoeft niets te gebruiken als je dat niet wil, dan moet je ze er gewoon uittrekken, maar als je het prettiger vindt om je hond tegen teken te beschermen kan je daar allerlei middelen voor gebruiken, ik heb even overwogen om mijn honden tegen teken te beschermen, maar ik heb toch besloten het niet te doen.
Dit jaar hebben we hier juist veel last van teken... alleen heel apart alleen de jongste hond heeft er veel , de oudste zo nu en dan eentje... ik zou wel wat willen gebruiken, maar wat? Als het goed is , is ze drachtig (vorige week gedekt) en ben totaal geen fan van al die gif rommel... en nu dus al helemaal niet... heeft iemand misschien een idee wat goed te gebruiken is op drachtige teven?
Evelyn schreef: Hier liepen vanmiddag de teken zo van yindra over op mijn man :-X
Yindra en wandor zijn namelijk ingespoten met knock out spray, en wij nergens mee, dus resultaat is wandelende teken waar wij dan last van hebben 8)
Dat doen die teken bij mij ook...alleen heb ik niets op de honden toegepast...
Sanne slaapt op bed en ik heb al een paar keer ineens een teek over het dekbed zien lopen, op zoek naar mij :-X
Ik had dit allemaal eerder moeten lezen. Ik heb mijn hond Levi de dag voordat wij op vakantie gingen een frontline pipetje gegeven. De volgende dag zat hij onder de bulten en hij  had grote schijven met pus op zijn wangen. Waarschijnlijk hotspot. Ik gebruik dus voorlopig niets meer. En aangezien Levi een dalmaat is zijn de teken heel snel te traceren. Mijn katten kregen ook regelmatig een pipetje. Maar nu ik dit allemaal gelezen heb stop ik daar dus mee.
Hier in de omgeving (Veluwe) stikt het inderdaad van de teken, met een hoge besmettingskans dus ik bescherm mijn honden wel. Zeker Faydor, die struint echt overal doorheen. Tot nu toe gebruikte ik altijd Frontline, heb de laatste keer Excil gegeven op aanraden van de dierenwinkel, zou in eerste instantie helpen tegen teken, daarna pas tegen vlooien. Bij de dierenarts gisteren Pulvex meegenomen, volgens de assistente werkt dat niet tegen vlooien maar heel goed tegen teken. Ook weer een keer Frontline Combo meegenomen want de pup had dus vlooien bij zich! Mijn honden hebben gelukkig nog nooit een reactie gehad op het gif maar de hond va
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door