Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anthraciet
Ik kom de laatste tijd heel bewust niet bij de Makro, je neemt altijd veel meer mee dan je wilde ::)
Maar op zich zou dat ook een idee kunnen zijn om het in ieder geval uit te kunnen proberen...

Toch maar eens kijken of ik daar in de buurt kan komen 8)
Door YaYa
De makro ligt voor mij nogal uit de buurt en het pasje is ook al een probleem  ???
En of ze wel kwartel eten als ze geen kuiken eten? Geen flauw idee, het scheelt wel dat de kwartel al uitgepakt is, denk ik.
Door Mevroi Kruim
Hier eet de anti-kuikenkat kwartels alsof ze in geen weken iets gehad heeft. En dan mogen er gerust nog veren aanzitten, ze hoeven echt niet compleet kaal te zijn.
Katten .... ik zal er nooit iets van snappen  ::)
Door YaYa
Dus wil niet zeggen dat die van mij, die dus nauwelijks kuiken eten, de kwartel ook niet aanraken. Ga dat toch eens proberen.
Door Anthraciet
Bij de volgende bestelling ga ik het zeker ook eens proberen 8)

Gisteren hebben ze weer kippenmaagjes gehad en gelukkig eten ze dat nu wel allemaal. De een wel wat meer als de ander, maar ze eten het in ieder geval.

Wat zou overigens een goed supplement zijn om ze te geven zolang ze niet compleet voer krijgen? Ik wil niet dat ze calcium en andere mineralen c.q. belangrijke stoffen missen. Zou ik evt. een of ander 'compleet mineralen' toestand kunnen geven?
Of is dat echt niet nodig?
Door Anthraciet
Ik vroeg me net af: zouden katten ook Kefir lusten? De honden krijgen het nu een paar keer per week door hun eten, maar ik heb er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat het ook wel goed voor de katten zou kunnen zijn, zeker nu ze nog niet echt kompleet eten....

Iemand ervaring mee?
Door flin
Anthraciet schreef: Wat zou overigens een goed supplement zijn om ze te geven zolang ze niet compleet voer krijgen? Ik wil niet dat ze calcium en andere mineralen c.q. belangrijke stoffen missen. Zou ik evt. een of ander 'compleet mineralen' toestand kunnen geven?
Of is dat echt niet nodig?
calcium zou je in de vorm van eierschaalpoeder kunnen geven,; half theelepeltje per 500 gr vlees, 't vervangt niet 't bot, maar toch..

'k weet niet precies wat je katzies al aan vlees eten, maar volgens mij gaat 't al goed toch?
'k zou zelf eerder nog 's proberen wat gemalen/fijn bot te geven,
dan supplementen te geven, die meestal slecht opneembaar zijn...
Door flin
Anthraciet schreef: Ik vroeg me net af: zouden katten ook Kefir lusten? ook voor de voor de katten zou kunnen zijn, zeker nu ze nog niet echt kompleet eten....
hier 1 kat die hüttenkäse lekker vindt,(die steelt 't) >:(
maar 'k vraag me af of 't voor katten goed is hoor,
kweenie hoe dat met die lactose zit?
'k zou zelf geen zuivel geven aan de katten...'k denk dat ze meer uit 't vlees halen..
Door Anthraciet
Ik heb wel eens gemalen eierschaal over de levertjes gedaan, maar die moesten ze dan niet meer ::)
Nou had ik er volgens mij wel wat meer over gedaan als een half theelepeltje per 500 gram, dus misschien was dat het probleem?

De katten eten nu allemaal kippenmaagjes, kippenlevertjes, rundvleessnippers, kipfilet.
Enkele katten eten ook eendagskuikens en verse vis, maar de rest dus niet.

Vis uit blik (sardines, zalm etc.) lusten ze wel allemaal, maar dat is niet rauw natuurlijk....

Vanavond krijgen ze rundersnippers met lamshart, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat!
Door Anthraciet
De rundersnippers waren wel weer een succes, de lamshart maar bij een paar katten ::)
Gisteravond hadden ze haassnippers en op 1 na hebben ze het allemaal gegeten :D

Eerst keken ze nog wel raar, het zal wel een sterkere lucht hebben, maar ook de twijfelaars begonnen op een gegeven moment te eten. Behalve Sun, die keek me echt aan alsof ik gek geworden was ;D
Maar 5 van de 6 is een aardige score voor de eerste keer haassnippers 8)

Vanavond krijgen ze weer kippenmaagjes (met gemalen eierschaal) ::)
Door Mevroi Kruim
Nou, da's lang niet slecht dus!
Haas ruikt idd sterk en honden vinden het vaak maar zozo maar katten lijken wild iha zeer te waarderen.
Ach, het is ook heel erg wennen als je droge brokken gewend bent.
Door maddoc
nou, dan moet ik het haasvlees ook maar eens gaan ontdooien, bij zo'n goede respons de eerste keer..
zal gelijk eens in de vriezer duiken.
Door Anthraciet
Dezelfde kat die de haassnippers niet wilde, had gisteren ook geen zin in de kippenmaagjes :-\
Hij heeft er uiteindelijk wel een heeeel klein beetje van gegeten toen ik ze klein geknipt had, maar ook dat ging niet van harte.
De rest heeft er heerlijk van zitten smullen 8)

Vanavond gaan we het lamsvlees weer eens proberen 8)
Door Anthraciet
Gisteravond het lamsvlees weer geprobeerd en als ik het in kleine stukjes knipte, aten 5 van de 6 het!  :D
Een paar aten ook grote stukken, het zijn net tijgers dan.... prooi meersleuren en maar grommen ;D

Degene die het niet at, heb ik met blikvoer erbij kunnen verleiden toch een paar stukjes te eten, dus we gaan zeker vooruit!

Vanavond maar weer eens de kuikens proberen 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door