Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

pearlsofpassion schreef: do 04 jul 2024, 04:27 Mooi!

Ik zou ook weer een willen.
We hebben er nu 1, net zo. Lijkt er heel erg op.
Maar we gaan verhuizen. Hebben ons huis verkocht. En dus moeten we hem achterlaten. :'(
En ik heb horen waaien dat je er bij ons geen meer mag aankopen wegens te vervuilend. Zou typisch Belgisch zijn, zo'n regel. Maar ik moet eens opzoeken of het klopt.
Specifiek speksteen kachels of kachels in het algemeen?
De nieuwste kachels zijn helemaal niet zo vervuilend bij mijn weten. Je hebt er iig die een heel hoog rendement halen en schoon verbranden.
Lizzy schreef: do 04 jul 2024, 08:07 Prachtig, werkelijk prachtig! Ik ben stik jaloers :biggrin2:

Ga je hier je huis mee verwarmen of alleen je woonkamer?
Woonkamer/keuken is de bedoeling. Hij is verder niet aangesloten op cv of iets.
Ja hij is prachtig mooi hè?! Zo anders dan de kachel in ons vorige huis maar zoiets wat we toen hadden, dat past hier niet. Deze kachel past hier helemaal en had in ons vorige huisje niet erbij gepast. Grappig hoe dat qua sfeer ofzo zo kan verschillen..
Dit was ons vorige kacheltje...
hl-15359069114.jpeg
hl-15359069114.jpeg (47 KiB) 1578 keer bekeken
pearlsofpassion schreef: do 04 jul 2024, 04:27 Mooi!

Ik zou ook weer een willen.
We hebben er nu 1, net zo. Lijkt er heel erg op.
Maar we gaan verhuizen. Hebben ons huis verkocht. En dus moeten we hem achterlaten. :'(
En ik heb horen waaien dat je er bij ons geen meer mag aankopen wegens te vervuilend. Zou typisch Belgisch zijn, zo'n regel. Maar ik moet eens opzoeken of het klopt.
Ohhh wat spannend dat jullie gaan verhuizen!
Daar waren jullie toch al een tijdje mee bezig, met het idee om dat wel of niet te gaan doen?
En het huis al verkocht, hebben jullie al een ander huis gevonden?
Sommige dingen zijn dan inderdaad best moeilijk om achter te laten...wij hebben serieus nagedacht of we de kachel mee zouden nemen. Maar omdat we nog niet wisten in wat voor huis we zouden gaan wonen, hebben we het niet gedaan. En nu gewoon superblij met onze nieuwe kachel :D
Qua regels zit het het in NL ook wel te rommelen. Maar ik hoop, denk, duim dat een verbod er niet in zal zitten. Kunnen ze ook niet maken vind ik, er zijn woningen waar het de hoofdverwarming is...
20241004_124237.jpg
20241004_124237.jpg (1.54 MiB) 761 keer bekeken
We zijn begonnen met het "instoken" van de kachel en rustig aan wat meer echt laten branden. Gisteren heeft tie een blok of 4 verbrandt, binnen een uur was het een graad warmer en uiteindelijk 3.5 graden warmer op die ene lading hout. Het steen was de volgende ochtend nog niet "steenkoud".
Dat belooft dus veel goeds voor als we volop kunnen stoken :D
zurca schreef: ma 14 okt 2024, 22:01 20241004_124237.jpg
We zijn begonnen met het "instoken" van de kachel en rustig aan wat meer echt laten branden. Gisteren heeft tie een blok of 4 verbrandt, binnen een uur was het een graad warmer en uiteindelijk 3.5 graden warmer op die ene lading hout. Het steen was de volgende ochtend nog niet "steenkoud".
Dat belooft dus veel goeds voor als we volop kunnen stoken :D
Schitterend! Ik ben nu al jaloers op de warmte!!
We zijn er blij mee :) Nu blijkt dat tie er niet alleen erg mooi uitziet maar ook zijn werk goed doet.
Was toch even afwachten, de kachel die we te leen hadden, had de kamer en keuken vlot warm. De nieuwe kachel is compleet anders maar het gaat toch best nog vlot.
Gisteravond was het 19.5 graden op een blok of vier Vanmorgen vroeg nog 18 en het heeft hier licht gevroren. De stenen waren nog aangenaam warm :D
zurca schreef: di 15 okt 2024, 10:17 We zijn er blij mee :) Nu blijkt dat tie er niet alleen erg mooi uitziet maar ook zijn werk goed doet.
Was toch even afwachten, de kachel die we te leen hadden, had de kamer en keuken vlot warm. De nieuwe kachel is compleet anders maar het gaat toch best nog vlot.
Gisteravond was het 19.5 graden op een blok of vier Vanmorgen vroeg nog 18 en het heeft hier licht gevroren. De stenen waren nog aangenaam warm :D
Zalig! Het lijkt me ook zo'n aangename warmte bron! Maar de volgende dag dus nog warme stenen: da's echt wel goed zeg!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door