Afstand woon/werk verkeer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Afstand woon/werk verkeer

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

lianneke schreef: Hoeveel kilometers rijden jullie voor woon/werk verkeer per dag en hoe ervaren jullie dat?
En wat zou voor jullie, afgezien de brandstofkosten, het max zijn?
Ik rijd standaard een half uur heen- en terug. Als ik daarbij ook nog naar basisscholen moet, dan wordt het meer. Vind dit eigenlijk wel de max. Ik werk ma t/m vij (20-25 uur), en er zijn dagen bij dat ik maar 3 uur werk, daar zit ik ook een uur voor in de auto.
Maar ik klaag niet hoor, vind het hartstikke fijn dat ik zulk leuk werk heb!  :)
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

-Annemarie- schreef: Ik rijd standaard een half uur heen- en terug. Als ik daarbij ook nog naar basisscholen moet, dan wordt het meer. Vind dit eigenlijk wel de max. Ik werk ma t/m vij (20-25 uur), en er zijn dagen bij dat ik maar 3 uur werk, daar zit ik ook een uur voor in de auto.
Maar ik klaag niet hoor, vind het hartstikke fijn dat ik zulk leuk werk heb!  :)
Dat scheelt ook natuurlijk, als je weet waar je het voor doet.
Als je leuk werk hebt is het waarschijnlijk minder bezwaarlijk als dat je iedere dag met tegenzin naar je werk gaat en zul je minder moeite hebben met eventueel een wat langere reistijd.
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

Ik werk op 33 km en doe daar in het beste geval 1u en 20 min over, als ik pech heb is dat 2 u. Gelukkig moet ik dat maar 3 dagen in de week doen.
Verplaats me met wagen dan trein en dan te voet. 
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik hoef slechts 3 km te fietsen dwars door de stad. Met auto ben ik daarom niet sneller.
Bij het zoeken naar een huis kijken we nu wel op Fiets afstand van het werk dus max 10 km/halfuur fietsen ;-)
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Afstand tot mijn werk volgens Google Maps 9,5 km. Met het ov en lopen doe ik er ca. 40 minuten over. 45 minuten is mijn max. Met de fiets zou ik er ca. 30 minuten over doen, maar ik ben na mijn werk veel te moe om op de fiets naar huis te gaan. Ik moet een aantal hele drukke wegen oversteken, ik ben bang dat ik mezelf (en het andere verkeer) door mijn vermoeidheid in gevaar breng :p
45 minuten enkele reis is voor mij de maximale reistijd.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

kaszi schreef: Ik werk op 33 km en doe daar in het beste geval 1u en 20 min over, als ik pech heb is dat 2 u. Gelukkig moet ik dat maar 3 dagen in de week doen.
Verplaats me met wagen dan trein en dan te voet.
Afstand is niet altijd bepalend voor de tijd maar dit is wel lang he!
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

11km enkele reis altijd op de fiets. Prima afstand, krijg wel reiskosten vergoeding en ook nog een kleine vergoeding extra omdat ik met de fiets kom. Autogebruik wordt ontmoedigt, parkeren kost geld.
Ik zou wel een keer van baan willen wisselen naar de toename in reistijd is voor mij wel een struikelblok.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Op dit moment hebben we beide reistijd van circa 10-15 min beide 3-5km. Echter we hebben plannen om (gedeeltelijk) op de camping te gaan wonen en dan gaan we naar 278km enkele reis toe met dan 2 a 3 overnachtingen hier.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

lianneke schreef: Afstand is niet altijd bepalend voor de tijd
Dat is waar ik ook aan dacht, ik zie mensen langere afstanden rijden en net zolang onderweg als dat ik ben.
Ik rijd ong. 11 km, maar doe er meestal een minuut of 25/30 over, en soms heb ik pech duurt het een uur, de autoweg is ong. 5 min hier vandaag(nog wel als de N11 west er komt gaat het alleen maar langer duren).

@Radja dan kom je toch gezellig bij de "glibbers" wonen? Wat voor werk doet je man eigenlijk?
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

lianneke schreef: Afstand is niet altijd bepalend voor de tijd maar dit is wel lang he!
Idd, dat heb je als je in het centrum van een grote stad werkt en zelf op 'den buiten' woont. Met de wagen zou je als je geluk hebt het sneller kunnen doen, maar dan heb je torenhoge parkeerkosten en bij pech zit je heel lang vast in files onderweg.

Ben afhankelijk van openbaar vervoer en laat dat nu net een boemeltreintje zijn dat tig keer stopt, snellere verbinding is er niet, heb de keuze in een boemeltrein of een boemeltrein en een intercity, maar dan moet ik overstappen met risico op verbinding missen, de tijd die ik hiermee zou uitsparen is verwaasloosbaar dus neem ik liever die 1e boemeltrein.
Trein rijdt ook 1X per uur en als je die mist ben je er aan voor de moeite,  in de avondspits ook risico op vertragingen  >:(
cj

Bericht door cj »

Een jaar of 12 geleden reed ik 4 uur per dag (heen en terug), maar was een topbaan met veel uitdagingen, lol en een enorm goede teamgeest.
Vond ik geen probleem.
Daarna een andere baan met 2 keer 10 minuten reistijd. Ik wilde wel op mijn knieën terugkruipen naar mijn vorige baan. Voor mij gaat het om de inhoud en niet de reistijd.
Saskia
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Extreme schreef:

@Radja dan kom je toch gezellig bij de "glibbers" wonen? Wat voor werk doet je man eigenlijk?

Hij is project control engineer :biggrin2: ,leuk omdat een keer te zeggen ;)

Haha,nee voorlopig,alleen wanneer het echt nodig is,gaan we niet verhuizen! Maar er zijn daar op het bedrijf meer mensen die enorme afstanden rijden of hebben gereden!Antwerpen/Leiden, Lochem/Leiden en zij kijken er niet echt van  van op,wanneer het daar ook over reistijden gaat. En manlief heeft altijd indien nodig,de mogelijkheid om daar een hotel te pakken.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

ik woonDE op 10 minuten fietsen van mijn werk maar ik ben voor de liefde verhuisd van Zwolle naar Almere, nu alweer 4 jaar geleden. Helaas is mijn baan nog steeds in Zwolle. De eerste anderhalf jaar deed ik dat met de auto (LPG) wat 2x een uur (175 km per dag) was. Toen kwam de Hanzelijn, die doet er 40 minuten over, maar dan helaas binnen de stad nog 20 minuten lopen of met een propvolle stadsbus  :-\ dus weer een uur enkele reis

Gelukkig hoef ik niet elke dag naar Zwolle, ik werk ook regelmatig in Utrecht en hoewel dat ook een uur reizen is ben je wel een beetje uit de sleur. Meestal werk ik 1 dag per week thuis (momenteel wat meer omdat we een pup hebben) en 1 dag in Utrecht.
Ik hoop op korte termijn werk te vinden in Almere, hetzij in onze eigen organisatie -> als ik de 3 minuten naar het station fiets kom ik na 2 minuten langst kantoor Almere -> hetzij in een andere organisatie. Reistijd gaat zeker een rol spelen in het besluit om al dan niet een andere baan te nemen, zeker nu ik weer een hond heb.

Maar mijn huidige baan is wel mega flexibel, veel vrije dagen, ook nog de mogelijkheid om thuis te werken en vrijwel altijd kun je ad hoc vrij nemen, en dat is ook wel weer fijn als je een hond hebt. Mijn lief werkt zeer wisselende diensten en ook nog in een nul-uren contract en dat is ook wel handig met een hond. Behalve dan dat als hij niet werkt, ook geen salaris krijgt  :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Ik ga met de trein, aangezien ik 40 km enkele reis heb en daar per maand een vergoeding van 40 euro tegenover staat.
De benzinekosten schelen mij niet zoveel, maar de afschrijvings- en reparatiekosten aan mijn auto wel.

Mbt reistijd vind ik 1 uur enkele reis wel de max. Valt mij eerlijk gezegd ook best tegen zo lang onderweg te zijn.  :-[
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Toen ik nog in Gouda woonde, werkte ik o.a. in Rijswijk. 35 hele kilometers van deur tot deur. In het meest gunstige geval anderhalf uur heen, anderhalf uur terug. Maar als er weer iemand een scheet had gelaten onderweg, kon daar zomaar een half uur bijkomen.

Daarna zijn we verhuisd naar het noorden. Kon ik om kwart over acht 's morgens op de fiets stappen en was ik vóór half negen binnen. Maar ja... reorganisatie, arbeidsconflict... het kwam erop neer "last in first out".

Nu rijd ik dus enkele rijd 95 km, maar ben daar met een stief uurtje (soms 55 minuten, soms 1 uur en 5 minuten).

Dus afstand is inderdaad niet alles, reistijd en reisdrukte wel.

Plaats reactie