ik woonDE op 10 minuten fietsen van mijn werk maar ik ben voor de liefde verhuisd van Zwolle naar Almere, nu alweer 4 jaar geleden. Helaas is mijn baan nog steeds in Zwolle. De eerste anderhalf jaar deed ik dat met de auto (LPG) wat 2x een uur (175 km per dag) was. Toen kwam de Hanzelijn, die doet er 40 minuten over, maar dan helaas binnen de stad nog 20 minuten lopen of met een propvolle stadsbus

dus weer een uur enkele reis
Gelukkig hoef ik niet elke dag naar Zwolle, ik werk ook regelmatig in Utrecht en hoewel dat ook een uur reizen is ben je wel een beetje uit de sleur. Meestal werk ik 1 dag per week thuis (momenteel wat meer omdat we een pup hebben) en 1 dag in Utrecht.
Ik hoop op korte termijn werk te vinden in Almere, hetzij in onze eigen organisatie -> als ik de 3 minuten naar het station fiets kom ik na 2 minuten langst kantoor Almere -> hetzij in een andere organisatie. Reistijd gaat zeker een rol spelen in het besluit om al dan niet een andere baan te nemen, zeker nu ik weer een hond heb.
Maar mijn huidige baan is wel mega flexibel, veel vrije dagen, ook nog de mogelijkheid om thuis te werken en vrijwel altijd kun je ad hoc vrij nemen, en dat is ook wel weer fijn als je een hond hebt. Mijn lief werkt zeer wisselende diensten en ook nog in een nul-uren contract en dat is ook wel handig met een hond. Behalve dan dat als hij niet werkt, ook geen salaris krijgt