Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
star schreef: Oké maar de eerste gevechten waar ik bij was dook ik erook tussen door ze uit elkaar te trappen en iedere keer lag een of beide honden open van de rijgwonden.
Daarna kon ik goed rustig blijven en reageren zoals ik net schreef, en nooit meer gaten gehad ;)
Maak jij zovaak incidenten mee dan?  :-X

Tom is een paar keer aangevallen, de engste was een staff die vanuit het niks op Tom dook, heb dat beest een kolereschop verkocht tegen zijn strot aan, beest ging aan het gorgelen en liet Tom los die heb ik opgepakt (geen gaatjes nog gelukkig) en daarop kwam de baas eindelijk eens aanlopen en zijn nog halfstikkende staff meesleuren.
Halsband....ja daaag en dan zelf in mijn handen gebeten worden zeker? Dan toch liever benen, buiten dat zit er meer kracht in mijn benen.
Door *Dorothea*
star schreef:
Wat is er mis met gewoon de andere hond bij de nekvel of halsband pakken en omhoog trekken.
Dat zou ik nooit doen als ze vast hebben.
Toevallig vorige week nog een hond gehad in m'n dienst, die had één gaatje in z'n voorpoot, er hing echter wel 10 cm pees uit.
Door Anne in Zweden
*Dorothea* schreef: Dat zou ik nooit doen als ze vast hebben.
Toevallig vorige week nog een hond gehad in m'n dienst, die had één gaatje in z'n voorpoot, er hing echter wel 10 cm pees uit.
Ik denk dat je op nekvel ook nooit genoeg grip kunt krijgen. En al helemaal niet als je met drie honden te maken hebt.
Door Lil
*Dorothea* schreef: Dat zou ik nooit doen als ze vast hebben.
Trekken svp nooit doen!
De baas van de rotweiler herder kruising die Boris het oor heeft afgebeten trok dus keihard haar uitvallende hond terug. Ik denk dat als ze ze niet als een idioot aan haar hond had getrokken Boris zijn oor nog had gehad (wel met een scheur erin, maar dat kun je nog repareren, nu is het eraf).
Door star
Lizzy schreef: Als jouw hond niet meer 'niets vermoedend' op zulke honden af kan lopen, hebben ze helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niks te zoeken in een losloopgebied. Wat nou als Patsy een 9 weken oude pup was geweest? Of een hondje van een klein ras? Had je nu een urn uit zitten zoeken bij het crematorium!
Klopt die hoort daar ook niet thuis.
Maar het is wel de rede (zulke eigenaars) dat ik mijn honden leer om niet op vreemde honden af te lopen en pups gaan pas los als ze dus ook echt niet naar andere honden toe gaan eerder niet.

Ik heb het ook anders om meegemaakt in een winkel straat, ik met een aangelijnde hondagresieve (zelf als pup gegrepen door andere honden daardoor agresief) komt er ineens een stafford pup van 8 weken los tussen haar poten staan.
Hond met voorpoten van de grond getild en die pup maar naar haar bek springen.
Baas verteld heel erg snel pup weg te halen omdat er anders geen pup meer was, werd ie boos want hij wilde wel noormaal z'n pup los kunnen uitlaten.

Mijn honden laat ik zoiezo niet bij vreemde (grotere) honden als ze onder de 6 maanden zijn.
Of ik moet mijn reu bij me hebben die ertussen springt als ze mijn pup lastig vallen/opjagen.
Door Kallista
Hoe dan ook, ik duim dat ze snel herstelt  :-*

Ik hoop zo iets dan ook nooit mee te hoeven maken.

@Star, wat jij schrijft vreemde honden die op je afkomen afblokken, dat doe ik dus ook altijd, ik geef ze geen kans om tot bij mijn honden te komen.
Mijn honden weten dat ook, die zouden ook niet vluchten, maar ook zeker niet in de aanval gaan.
Ik prijs me gelukkig dat ik heel sociale honden heb.

Maar spelen doen ze maar binnen hun roedel, dat hoeft voor mij niet zo nodig met wildvreemde honden.

Soms heb je ook mensen die vinden dat hun hondje toch persee met de mijne moet kunnen spelen  :-\
Ach...dan hebben de mijne toch opeens plotseling opgekomen kennelhoest (of een andere rotziekte)...moet je zien hoe snel ze hun hond bij zich roepen dan  ::)
Door *Dorothea*
henneke schreef: Door hoe is het nu met Patsy ?
De verwondingen vallen wel mee, alleen heeft ze dus wel een flinke deuk opgelopen. Ze was niet echt ontspannen met andere honden die we tegenkwamen, ze ging met een boog door de bosjes er langs.
Door Lizzy
Laten we wel wezen, tegen 3 honden die het op jouw hond hebben gemunt, ga je niet aan 'n nekvelletje staan trekken of een keeltje proberen dicht te knijpen. Dan kun je nog maar 1 ding doen. Redden wat er te redden.

En wij weten allemaal dat dit soort imbecielen met hun honden niet daar moeten lopen. Maar ze lopen er toch. En dat maakt dat jouw hond vogelvrij verklaard is.
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: De verwondingen vallen wel mee, alleen heeft ze dus wel een flinke deuk opgelopen. Ze was niet echt ontspannen met andere honden die we tegenkwamen, ze ging met een boog door de bosjes er langs.
Kl*tezooi :'(
Ik hoop dat ze in de komende dagen/weken wel weer hersteld :-*
Door Lil
henneke schreef: maar wat dan te doen ? ik zit te bedenken of het niet toch verstandig is om een fles pet corrector bij me te hebben voor dit soort gevallen ?
heel verstandig die pet corrector!

Wat wel te doen? Ik heb bij O&O geleerd hond die bijt de kop vast te houden, zodat ze niet kunnen schudden. Wurgen helpt ook, daar een lijn voor gebruiken bijv. En hond pas weghalen als hij loslaat, zodat je geen grotere wonden maakt. Probleem is alleen dat ik dit alleen maar droog heb geoefend met brave woefjes.

Jas erover heen gooien werkt ook goed.

Maar hoe doe je in godsnaam 3 honden blokken of vastpakken???
Daar heb je zoals ik geleerd heb 3 mensen voor nodig. 1 per hond... Liefst 4 mensen, eentje om de aangevallen hond vast te houden, zodat die niet in paniek gekke dingen doet (wegvluchten bijv).
Door Lil
Lizzy schreef: Laten we wel wezen, tegen 3 honden die het op jouw hond hebben gemunt, ga je niet aan 'n nekvelletje staan trekken of een keeltje proberen dicht te knijpen. Dan kun je nog maar 1 ding doen. Redden wat er te redden.

En wij weten allemaal dat dit soort imbecielen met hun honden niet daar moeten lopen. Maar ze lopen er toch. En dat maakt dat jouw hond vogelvrij verklaard is.
Helaas werkt dat wel zo. Ik ben zo blij dat ik niet meer in een gebied woon waar je altijd tig honden tegen komt omdat ze zo leuk los kunnen (en niet luisteren) of waar men met 15 man/honden tegelijkertijd ging wandelen en die honden die normaal braaf waren gingen zich allemaal bemoeien met jou als toevallige voorbijganger, omdat 1 van die andere honden jou hond toevallig niet leuk vond, kwamen ze allemaal zich er even mee bemoeien.
Door star
Martine-Tom schreef: Maak jij zovaak incidenten mee dan?  :-X

Tom is een paar keer aangevallen, de engste was een staff die vanuit het niks op Tom dook, heb dat beest een kolereschop verkocht tegen zijn strot aan, beest ging aan het gorgelen en liet Tom los die heb ik opgepakt (geen gaatjes nog gelukkig) en daarop kwam de baas eindelijk eens aanlopen en zijn nog halfstikkende staff meesleuren.
Halsband....ja daaag en dan zelf in mijn handen gebeten worden zeker? Dan toch liever benen, buiten dat zit er meer kracht in mijn benen.
Een hond die je vast heb bij de halsband of nekvel kan jou niet bijten hoor, tenminste ik heb verschillende malen herders uit elkaar gehaald die niet schroomde mensen te bijten en ja ze wilde wel maar ze konden mij niet bijten.
Trekken moet je nooit doen!!!
Vastpakken hond tussen je benen en omhoog halen laat ie echt niet los kun je z'n strot dichtknijpen.

Helaas heb ik inderdaad verschillende incidenten meegemaakt in de loop der jaren.

En de laatste jaren omdat ik zelf met een hond (aangelijnd ) liep die erg hond agressief is en niet los laat.
En zelfs in de wijk waar honden niet los mogen toch honden los liepen en op haar duiken.
Of een aantal bulldogs en een kangal die uit de tuin ontsnapte of de baas de riem maar los liet want de hond was te sterk.
Door rosmin
henneke schreef: maar wat dan te doen ? ik zit te bedenken of het niet toch verstandig is om een fles pet corrector bij me te hebben voor dit soort gevallen ?
Ik heb ooit aanval af kunnen wenden door kei en kei en keihard te gaan schreeuwen en me heel breed maken voor de aanvallende hond en ik was maar wat blij dat ie na een paar minuten die heel erg lang duurden afdroop
Dagen keelpijn gehad van mijn gebler en na die aanval overwoog ik ook om een petcorrector mee te nemen op mijn wandelingen.

Als je hond al gepakt is, en dat door 3 andere honden, weet ik niet wat ik zou doen om mijn hond te redden. Op zo'n moment wil je alles doen om je hond redden/ ook al raak je zelf gewond
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door