Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nugget
jasmijn schreef:

Zeg trouwens Nugget, heb jij niet een tuin waar je graag wat werk in verzet wilt hebben  :biggrin2:
Want dan wil ik je graag helpen met mijn groenen vingers hoor  :P :D
Mijn tuin is een wildernis, ik heb de ballen verstand van tuinieren...... :(
Wel goed voor de vogels! :)
Door Nynke
Lida. S schreef: Als iemand graag wil tuinieren, dan mag hij/zij zich bij ons uitleven. Ruimte genoeg.
:D :D :D :D 

Ons moestuintje is vannacht geheel verzopen, zoveel water is er gevallen :P  Gelukkig komen er nu, als het goed is, een paar droge dagen aan  :) :)
En gelukkig staat de knoflook op ruggen  8)
Door keetje
Ik wil zo graag maar heb de ruimte niet, onze achtertuin is voor de helft in beslag genomen door de kattenren en de andere helft door de kips en de konijnen.
De voortuin misschien? Ik heb wel veel bakken altijd achter staan met aardbeien, paprika's tomaten etc. maar echt moestuinen kan ik dus niet.
Ik heb ergens nog zo'n 1x1 metertuin liggen misschien in de voortuin een hoekje vrijmaken?
Zie nu net Jamie op 24kitchen met aardappels in de weer, misschien kan ik die gewoon in de voortuin tussen de planten inpoten?
Door Tanna
Nynke schreef: :D :D :D :D 

Ons moestuintje is vannacht geheel verzopen, zoveel water is er gevallen :P  Gelukkig komen er nu, als het goed is, een paar droge dagen aan  :) :)
En gelukkig staat de knoflook op ruggen  8)
Meid, wat een regen hè? Wij hebben vanmorgen door het park moeten zwemmen zowat! ;) :D
keetje schreef: Ik wil zo graag maar heb de ruimte niet, onze achtertuin is voor de helft in beslag genomen door de kattenren en de andere helft door de kips en de konijnen.
De voortuin misschien? Ik heb wel veel bakken altijd achter staan met aardbeien, paprika's tomaten etc. maar echt moestuinen kan ik dus niet.
Ik heb ergens nog zo'n 1x1 metertuin liggen misschien in de voortuin een hoekje vrijmaken?
Zie nu net Jamie op 24kitchen met aardappels in de weer, misschien kan ik die gewoon in de voortuin tussen de planten inpoten?
gewoon proberen  ;)
Door Envie
Hier ook een moestuintje. Aardappels, wortels, paar soorten sla, courgettes en wat aardbeitjes. Komend voorjaar weer een beetje uitbreiden. Heeeeerlijk met de handjes in de modder wroeten  :D
Door Nynke
Tanna schreef: Meid, wat een regen hè? Wij hebben vanmorgen door het park moeten zwemmen zowat! ;) :D
En de wind was ook heel fijn tegen de vuurwerklucht (knijptneusdichtsmiley 8))

Ik heb vandaag tarwekorrels gezaaid in een bakje en als dat tarwegras zo'n 20 cm hoog is gaat het naar de kippetjes, vinden ze lekker  :P :P
Door BAC
Wij hadden thuis altijd een moestuin en werkten met de standen van de maan, dit bepaalde wanneer we oogsten inzaaiden en water gaven , de maan heeft namelijk een hele grote invloed op de groei van de gewassen.

Zoek het maar eens na op internet best interessant.
Als wij bv zaaiden bij volle maan kregen we minder en kronkel tuin bonen.
Door Nynke
Senta schreef: Ja klopt :biggrin2: Ken je die methode?
Ik heb vroeger, zo'n 22 jaar geleden ongeveer, in een Antroposofiesch bejaardentehuis in Zeist gewerkt in de keuken, daar werd ook BD gekookt  :) :)  Ik weet wel dat ik er daar achter ben gekomen dat vrouwen het sterke geslacht zijn; er woonden 98 vrouwen en 2 mannen  :coolsmiley:

Heb jij toevallig een heel simpel schema van zo'n BD zaaikalender?  ::)
Door Tanna
Nynke schreef: Ik heb vroeger, zo'n 22 jaar geleden ongeveer, in een Antroposofiesch bejaardentehuis in Zeist gewerkt in de keuken, daar werd ook BD gekookt  :) :)  Ik weet wel dat ik er daar achter ben gekomen dat vrouwen het sterke geslacht zijn; er woonden 98 vrouwen en 2 mannen  :coolsmiley:

http://nl.rhythmofnature.net/biologisch ... nuari-2013
Door BAC
Nynke schreef: Ik heb vroeger, zo'n 22 jaar geleden ongeveer, in een Antroposofiesch bejaardentehuis in Zeist gewerkt in de keuken, daar werd ook BD gekookt  :) :)  Ik weet wel dat ik er daar achter ben gekomen dat vrouwen het sterke geslacht zijn; er woonden 98 vrouwen en 2 mannen  :coolsmiley:

Was dat het Zonnehuis toevallig :biggrin2:
Helaas heb ik geen schema, ik heb het over 30 jaar geleden, toen stond alles nog in oude geschriften die niet bewaard zijn gebleven. Maar ik denk dat je op internet een hoop kunt vinden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door