Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
geer schreef: Oooooooooo Erna....FOTO"S!!!!! Je woont heel toevallig niet vlakbij Amsterdam he?! Zodat ik een kraambezoekje kan komen brengen ;D ;D ;D 'T is dat de rasvereniging me heeft verzekerd om niet aan een Engelsman te beginnen vOORdat ik op de begane grond woon (18 kilo de trap optillen gaat nog, maar boven de 30 wordt het lastig), maar anders.....

Dat wat betreft het goede nieuws, verder wil ik jullie natuurlijk allebei heel veel sterke wensen met de Spikkels!! Enne, Liz, dat rubber-ding was inderdaad precies wat ik bedoelde! Geef ze een dikke knuffel!
Nee west-brabant komt eerder in de buurt. Helaas...... Maar je bent evengoed welkom hoor. Enne de foto's volgen snel maar op het moment zak ik bijna door mijn hoeven heen. Morgenochtend lekker vrij dus ff bijkomen.

Enne het zijn franse hoor. Dus echt mini saartjes..... Hetzelfde merk. Ze zijn helemaal geweldig. Heel anders dan die witte ratten die normaal gesproken in de werpkist liggen. Sebas is volgens mij ook een beetje beledigd dat ze in een werpkist ligt met zwarte stippen maar tis niet anders.

Als je niet zou weten dat Tess iets aan haar staart heeft geloof je het echt niet. Ze zwiept ermee in het rond alsof er niks aan de hand is. Dalmaten blijven toch rare typetjes.
Laatst gewijzigd door Erna op do 06 nov 2003, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chooky
Geer,
wil je niet meer zulke lange ooooooooohs maken? ;D ;D ;D
Nou past barfplaats niet meer op m'n beeldscherm >:( ;D ;D
Lizzy, Leo en Erna sterkte met de staarten en Erna ook heeeel erg gefeliciteerd met de pups! ben ook erg benieuwd naaar foto's
groetjes Eva
Door Lizzy
Topic is weer geopend! De OOOOO's van Geer zijn er voor het grootste gedeelte uitgesloopt en nu past het weer.
Groetjes, Lizzy
Door ine
Lizzy schreef: Topic is weer geopend! De OOOOO's van Geer zijn er voor het grootste gedeelte uitgesloopt en nu past het weer.
Groetjes, Lizzy
Hahahaha, het is, dat ze gequote is, want het hele berichtje van Geertje is weg!! :-\
Door SHIVA
hoi erna gefeliciteerd met je pups
die dalmaten zijn toch geen familie van elkaar?
je zou haast denken dat het tweelingen zijn
nou beterschap ermee
en geniet lekker van het jonge spul
gr shiva
Door Lizzy
Ine schreef:
Hahahaha, het is, dat ze gequote is, want het hele berichtje van Geertje is weg!! :-\
SOR GEER! Dat was echt niet de bedoeling! Ik zal de Webmaster ff op zijn kl*ten geven! ;D
Door ine
Hoi Erna, gefeliciteerd met je lieve pupjes!!
Ik ben héél benieuwd naar de foto's!!!
En allemaal sterkte met de staarten! ;)
Door Lizzy
Erna schreef:

Nee west-brabant komt eerder in de buurt. Helaas...... Maar je bent evengoed welkom hoor. Enne de foto's volgen snel maar op het moment zak ik bijna door mijn hoeven heen. Morgenochtend lekker vrij dus ff bijkomen.

Enne het zijn franse hoor. Dus echt mini saartjes..... Hetzelfde merk. Ze zijn helemaal geweldig. Heel anders dan die witte ratten die normaal gesproken in de werpkist liggen. Sebas is volgens mij ook een beetje beledigd dat ze in een werpkist ligt met zwarte stippen maar tis niet anders.

Als je niet zou weten dat Tess iets aan haar staart heeft geloof je het echt niet. Ze zwiept ermee in het rond alsof er niks aan de hand is. Dalmaten blijven toch rare typetjes.
Hoi Erna, jeetje, ik hoop dat je een beetje de kans krijgt om wat te rusten... Maar, mocht je een telletje tijd hebben voor foto's, dan houden wij ons ontzettend aanbevolen (hoewel je ze beter voor Geer weg kunt houden, zij wordt vast helemaal niet goed als ze die kleine Saartjes ziet ;D).

Whahaha, die opmerking over die witte ratten!! Whahaha, laat dat jouw Dalmaten-meiden niet horen zeg!

Gek he, Brutus houdt zijn staart ook alsof er niks aan de hand is... Nu is zijn spalk vrij zwaar, dus kan hij er niet echt mee zwiepen zoals vanouds, maar ook hij lijkt er totaal geen last van te hebben. Tis toch niet te geloven he... Wat een rare honden, Dalmaten... En, ik blijf het ongelofelijk vinden dat we allebei met een Dalmaat met gebroken staart zitten! Ik heb daar nog nooit eerder iets over gehoord en nou zijn er twee die hun staart gebroken hebben, in een tijdsbestek van 1 week! Rare honden.....

Groetjes en sterkte met de vermoeidheid Erna!
Door 202spots
Lizzy schreef: [quote author=Erna Wat een rare honden, Dalmaten... En, ik blijf het ongelofelijk vinden dat we allebei met een Dalmaat met gebroken staart zitten! Ik heb daar nog nooit eerder iets over gehoord en nou zijn er twee die hun staart gebroken hebben, in een tijdsbestek van 1 week! Rare honden.....
Zeg dat niet zo hard Lizzy!!!
Rare honden JA...maar ik wil niet dat ze wat horen over staarten breken!!!
Er staan er hier 2 naast me die 'n wedstrijd aan 't houden zijn...en Cis zwaait als 'n gek tegen me puter desk...geloof dat ik uit voorzorg maar zo'n rubber ding ga maken.... :-\
Ik hoop dat bij Brutus en Tess alles weer helemaal goed komt!

En Erna..Gefeliciteerd hoor!! ;D
Door Lizzy
Hoi Dory, jaaaa, ik zou inderdaad maar uitkijken als ik jou was met die Dalmaatjes van jou! Ik heb ook al zitten denken om uit voorzorg een soort bescherm-ding te maken voor Brutus. En, om alle deuren en deurposten af te schermen met rubbere stootranden. Maar ja, da's toch te gek voor woorden ;D! Ik ben een voorstander om de rasstandaard van de Dalmaat aan te passen en het couperen weer opnieuw in te voeren.

Hooooooooo!!!! Geintje!

Maar ik denk wel dat Dalmaten tot het absolute risico-ras behoren als het om staartbreken gaat.... Ik ken ook geen ander ras waarbij het zo zeer doet om een zwiepstaart tegen je benen te krijgen als bij de Dalmaat.

Nou moet ik zeggen dat niet iedere Dalmaat een even harde zweep-staart heeft. Onze Pinkel heeft een tut-staartje als je deze vergelijkt met die van Brutus.... Is dat nou bij jou ook zo Erna en Dory, dat de ene Dalmaat een beduidend sterkere/zwieperige staart heeft als de ander? Brutus heeft dit duidelijk van zijn moeder/vader. Zijn moeder heeft vaak last van kapotte staartpunten en zijn broer ook.
Door ine
Dat de staart van een Dalmaat gevoeliger is voor breuken, kan ik inkomen, maar wat het zwaaien van staarten betreft heb ik een Topper met Joop!
Alle mensen, die hier op bezoek komen, gaan met blauwe plekken de deur uit!
Het puntje van Joop z'n staart heeft het eerste jaar best vaak gebloed, omdat hij hem kapotgeslagen had. Gelukkig is dat nu niet meer!
Maar hij heeft er een enorme kracht in!!
Waarschijnlijk kunnen meerderen hier op BP dat beamen! ;)
Door Paul_Barte
En wat NOG erger is........

Als Joop met een stok van 6 meter lang probeert tussen je benen door te rennen ;D ;D
Door Lizzy
Paul_Barte schreef: En wat NOG erger is........

Als Joop met een stok van 6 meter lang probeert tussen je benen door te rennen ;D ;D
Hihihihhi!

Nou Ine, ik geloof jou onmiddellijk hoor! Ik denk dat Dalmaten ook het nadeel hebben dat ze zelf nauwelijks bescherming hebben in de trent van een beetje haar.....

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door