wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Vorig jaar gebruikte ik gewone shampoo, ik ben pas na de zomer met haarzeep begonnen. . In de zomer waste ik het gewoon niet ;)
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

De laatste paar weken, 2 maanden ongeveer valt het mij ook op dat mijn haar minder schoon aanvoelt. Misschien door de warmte dat de hoofdhuid toch meer vet/talg (iets) produceert? Het voelt vooral achter op mijn hoofd wat vetter aan. Bij het wassen zorg ik altijd dat ik voldoende sop heb en ik spoel het goed uit. 1x in de zoveel dagen spoel ik met natuurazijn. Heb ook met appelazijn gespoeld maar heb het idee dat natuurazijn fijner is.

Ik was mijn haar alleen nog met shampoo bars van Lush want de haarzepen van Chagrin Valley ruiken wel lekker maar maakten dat mijn haar heel vies en vet aanvoelde. Kreeg ook veel jeuk en voelde me echt een zwerver... naspoelen met azijn maakte niets uit.

Vind het resultaat van de shampoo bars van Lush wel heel fijn mijn haar is voller en zit beter dan wanneer ik het met gewone shampoo was.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik gebruik nog steeds die van alleppo. Bijna dagelijks want als ik flink gesport (gezweet heb) vind ik het niks om niet te wassen. Ik borstel wel af en toe goed uit dat scheelt ook. Mijn haar is volumuzer, en sterkter met haarzeep. Af en toe voor de geur gewone schampoo, en dan is mijn haar gelijk ieler en slapper. Dus op zich bevalt het super. Misschien eens bij die louland kijken dan naar een geurzeep, ook wel eens prettig :) , alleen dan met zo min mogelijk ingredienten/ en geen graan aftreksels, ik vemoed dat ik daar niet tegen kan nl.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik was al meer dan een jaar met haarzeep van Louland. Mijn (korte) haar is steviger en minder snel vet. Ik spoel het nooit na met azijn, ik vind het ideaal :-)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Vanmiddag lag er een pakketje in de gang, deuren stonden open, maar pakketje was netjes heel gebleven, ik was echt trots op mijn jongens ;)

het beruchte pakketje:
Afbeelding

de inhoud:
Afbeelding

de lavender spice zeep (met lijst met inhoud):
voorkant
Afbeelding

achterkant
Afbeelding

Herb Garden zeep (met lijst met inhoud):
voorkant
Afbeelding

achterkant
Afbeelding

Ben erg benieuwd, hieronder waarvoor de zeep eigenlijk bedoeld is

Lavender Spice:
Chagrin Valley’s Lavender Spice Shampoo Bar 200 gram. Deze heerlijke Haar Zeep met Lavendel brengt de talgproductie in evenwicht. Als je last hebt van een geïrriteerde hoofdhuid dan is deze Shampoo Bar de remedie. De haarzakjes worden extra gestimuleerd en de Kokosmelk zorgt er voor dat je haar extra wordt gevoed en gehydrateerd. Het zorgt voor het herstel van de glans en brengt de natuurlijke zachtheid terug. De etherische Olie van Lavendel, verrijkt met een toefje Cassia, geeft een heerlijk kruidig en verwarmend aroma.

Herb Garden:
De Herb Garden haarzeep (ongeveer 160 gram) zit tjokvol etherische oliën en natuurlijke kruiden. Deze heerlijke ingrediënten stimuleren je hoofdhuid en voeden je haar. Masseer de heerlijke kruiden Shampoo goed over je hoofdhuid en geef je haarwortels extra voeding. Deze shampoo kan je helpen om haarverlies tegen te gaan. Gevuld met onder andere Rozemarijn en Brandnetel. Van Rozemarijn krijg je sterk en gezond haar en het stimuleert de haargroei. Brandnetel conditioneert je haar en werkt effectief tegen haarverlies. De mix heeft een heerlijk verwarmende kruidige geur.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Herb garden heb ik gehad, maar vond ik qua geur niet je van het zeg maar. En hij 'werkte' ook niet voor mijn haar.

Ik heb nu soapnuts citrus mint en strawberry henna en die zijn beiden top
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Inge en Bono schreef:Herb garden heb ik gehad, maar vond ik qua geur niet je van het zeg maar. En hij 'werkte' ook niet voor mijn haar.

Ik heb nu soapnuts citrus mint en strawberry henna en die zijn beiden top
die strawberry henna heb ik ook gehad, maar vond ik niet fijn..... Hou erg veel van de henna varianten, het nu Auburn en Chestnut Henna. Daar heb ik allebei nog een half stuk zeep van, nu dus maar wat anders. Lavender ben ik gek op, dus die moest er sowieso bij :biggrin2: Zo zie je maar hoe "smaken" verschillen :D
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Ben zelf beetje van de haarzeepjes af vele waren mij of te uitdrogend voor haar of huid of voelde gewoon niet fijn... wel veel andere alternatieve zaken geprobeerd en na anderhalf jaar no-low poo nog niet uit geexpirimenteerd. Laatst nog een haar spoeling gemaakt van verse lavendel rozemarijn brandnetel en beetje citroen. Was heerlijk en werkte goed. Koffie met verse munt is ook heel lekker als spoeling. Ik gebruik namelijk liever spoelingen dan 'shampoo's/wassen'. Effect is lekker verfrist haar dat schoon voelt ruikt en lekker zit. vele wassen met verschillende middelen zijn voor mij vaak te aggresief en uitdrogend of maken mijn haar juist weer te zwaar en lijzig.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Iemand al ooit zelf shampoo gemaakt van wasnootjes?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

hannabelgje schreef:Iemand al ooit zelf shampoo gemaakt van wasnootjes?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Neen, maar ik ben er wel benieuwd naar. als mijn shampoo ooit op is, dat zal nog wel enkele jaren duren, dan zou ik het graag is willen uitproberen.

Plaats reactie