Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Fenixjuh schreef:Oh, dat wordt een vriezer kopen! :)

Ik voel me vandaag rot, net wakker want ik was moe van de efteling gisteren en moest even dutten. .. Nog steeds brak en de honden willen knuffelen maar ik vind dat ze stinken (en ik heb ze van het weekend al gewassen) :puke:

Oh, het geluksmomentje? Das de oorzaak van het brak zijn...
IMG_20200909_140612.jpg
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gefeliciteerd!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Siberienne
MillyMol schreef: di 08 sep 2020, 22:07 Ik heb enkele Hongaarse leveranciers van vers vlees voor honden gevonden! :D Dat was één van de dingen waarover ik me wel een beetje zorgen maakte. Er zijn wel dierenwinkels die een soort van KVV in het vriesvak hebben liggen, maar de ervaringen die ik ermee had was dat het toch een bewerking had ondergaan. Het leek gestoomd of zo.

Dus ik had voor de overbrugging toch twee zakken met br….n meegenomen. Maar het ziet er goed uit! Ik zie konijn, schaap, lam, eend, gans, paard, eland/hert, kangoeroe, rund en kip. Me happy! :D Nu wachten tot het huis klaar is en de vrieskist aangeschaft kan worden en dan kan er besteld worden!

Volgende week zaterdag komt de inboedel aan uit NL met daarbij een vrieskast met daarin nog een voorraad KVV. Het gaat diepgevroren op reis, dus ik heb goede hoop dat het de rit van 30 uur in die vrieskast goed blijft.
Volgende week zaterdag je eigen spulletjes lijkt me ook wel erg lekker vooruitzicht!

(Ik moet nog op zoek naar KVV, heb al een adresje via via maar daar hebben we echt een auto voor nodig om er te komen, maar als alles meezit hebben we die eind deze week ;) )
Door MillyMol
Siberienne schreef: wo 09 sep 2020, 16:46 Volgende week zaterdag je eigen spulletjes lijkt me ook wel erg lekker vooruitzicht!

(Ik moet nog op zoek naar KVV, heb al een adresje via via maar daar hebben we echt een auto voor nodig om er te komen, maar als alles meezit hebben we die eind deze week ;) )
Ja, het is fijn om alles hier te hebben, al kan ik het allemaal nog niet gebruiken (op de vrieskast na dan). Het huis is nog niet klaar hoor, al schiet het wel op nu. Deze week worden alle plafonds dichtgemaakt met gipsplaten en overal zijn kabels getrokken voor de spotjes en andere plafond verlichting.

Fijn dat jullie weer een auto hebben binnenkort! Voor de grote boodschappen toch erg lekker lijkt me, maar jullie willen vast ook de wijdere omgeving willen verkennen. En als het straks kouder wordt is de auto misschien ook prettiger dan de fiets?
Door Fenixjuh
Dank allemaal :)
Mijnes was niet eens de jongste, mijn schoonzusje is ook zwanger (stiekem wel fijn, zij hebben al een kindje en dan samen met een 'ervaren' iemand dingen delen... ::) ;) )
Twee weken terug had ik voor dit gevoel getekend hoor, het gaat echt steeds beter, alleen vandaag kleine terugval.. Maar vandaag wel te horen gekregen dat tot nu toe alles goed is, dus nog een paar maanden en dan is hij/zij er al :o
Pupje mag ook natuurlijk, maar we hadden gerekend op een baby ::) :P We hopen dat het er eind januari of februari is.

Wauw, MillyMol, een echt huis gaat snel zeg... :o Als ze bij jou klaar zijn, kun je ze dan naar Nederland sturen? Hier gaat alles volgens mij veel langzamer met bouwen ;D
Door Siberienne
MillyMol schreef: wo 09 sep 2020, 18:58 Ja, het is fijn om alles hier te hebben, al kan ik het allemaal nog niet gebruiken (op de vrieskast na dan). Het huis is nog niet klaar hoor, al schiet het wel op nu. Deze week worden alle plafonds dichtgemaakt met gipsplaten en overal zijn kabels getrokken voor de spotjes en andere plafond verlichting.

Fijn dat jullie weer een auto hebben binnenkort! Voor de grote boodschappen toch erg lekker lijkt me, maar jullie willen vast ook de wijdere omgeving willen verkennen. En als het straks kouder wordt is de auto misschien ook prettiger dan de fiets?
Ik denk dat ik zo lang mogelijk OV ga gebruiken, nu doe ik fiets/trein/fiets (alles een kwartier) en dat is prima. De auto door/in Oslo is een redelijk drama, dus ik denk dat het in de winter misschien auto-trein-tram wordt ofzo. Maar zo lang er geen sneeuw ligt fiets ik wel: warme kleren genoeg en er zijn overal bijna goede fietspaden, dat is echt een bonus. Hoewel ze de hellinkjes daarvan wel zodanig stijl maken dat ik blij ben met mijn EL-bike ;D

Bij onze verbouwing vond ik het verbazingwekkend hoe snel het ineens ging toen de afwerking begon. Alleen het goed laten drogen was nog wel een ding, weet ik nog. Bleef lang veel vocht in huis en het duurde even voordat we goed konden latexen. Succes met alles!
Door Siberienne
dinky89 schreef: do 10 sep 2020, 11:41 Partner heeft vandaag bij zijn eerste poging zijn rijbewijs gehaald :D
Gefeliciteerd! Maakt ook jouw leven makkelijker? Hoef je geen taxi meer te zijn! ;)

Wij mogen morgen onze auto ophalen ! Het is geregeld !!! Zo lekker, kunnen we het weekend de bergen in :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: do 10 sep 2020, 14:45 Gefeliciteerd! Maakt ook jouw leven makkelijker? Hoef je geen taxi meer te zijn! ;)

Wij mogen morgen onze auto ophalen ! Het is geregeld !!! Zo lekker, kunnen we het weekend de bergen in :biggrin2:
Wat ontzettend fijn! Heb je het naar je zin op je werk? Het klinkt in ieder geval alsof de verhuizing naar Noorwegen een schot in de roos is voor jullie!

@Dinky: gefeliciteerd met je taxichauffeur! :biggrin2:
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: do 10 sep 2020, 14:47 Wat ontzettend fijn! Heb je het naar je zin op je werk? Het klinkt in ieder geval alsof de verhuizing naar Noorwegen een schot in de roos is voor jullie!

@Dinky: gefeliciteerd met je taxichauffeur! :biggrin2:
Ja, ik heb het naar mijn zin, mensen zijn aardig. Alleen sommige dingen zijn niet heel efficiënt maar daar zijn ze zelf ook mee bezig. En ik heb er moeite mee dat alles wat ik doe in mijn ogen zo traag gaat - door de taal is het extra moeilijk. Terwijl het helemaal niet zo slecht is dat ik al door Noorse medische status kan ploegen en met beetje Hulp van Google weet wat er staat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door