Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Angelique schreef: Waar dient die eeuwige gember voor dan  :)
Geeft een beetje lekker pit er aan, zonder vind ik ze minder lekker, dus ik doe het maar overal in  :biggrin2:

We bleken nog een blender te hebben staan op zolder, maar ik weet nog niet of ik hem zo handig vind....alles moet er in gedeelte´s in omdat hij anders dienst weigert... hij maakt het ook veel fijner dan mijn staafmixer, maar ik vond die stukjes juist wel lekker...

Heb nu banaan, wortel, spinazie, bleekselderij, gember en een beetje appelsap (moest op en mijn echte fruit is al op) vind m maar zo zo nu...beetje flauw. Heb er nog een beetje citroensap bij gedaan bij de rest, dus misschien wordt ie nog beter.
Door Kaio
gember wordt ook wel gezien als natuurlijk antibioticum.

EN ja als je ervan houdt geeft het wel een extra kick n je sap of smoothie, ik vnd gember lekker.
Door EllenL
En volgens mij kan je wel inschatten of je het lekker vindt door gewoon te ruiken aan een wortel op het punt waar hij is afgebroken (of je kan om te beginnen een klein stukje afbreken, kan je meteen ruiken aan het breekvlak, haha) want zo smaakt het ook ongeveer...
Door eelke
Bleekselderij, andijvie, peer, twee kiwi's, stukje gember. Lekker hoor!

Kan het zijn dat je ook een beetje stink plasjes krijgt van al die groente? Net als na asperge's zeg maar?
Door petralita
Hoe is bij jullie de verhouding groente/fruit eigenlijk? 50/50?

Welke groente zijn lekker om er door te doen?
Ik zie vooral andijvie en spinazie voorbijkomen, omdat het handig is, gezond is of het lekkerste is?

Zijn er nog leuke ideeen boeken of sites hierover?
Door Kaar
Wij hadden een smoothiemaker in de kerstpakket van princes, daar waren we voor de honden heel blij mee want we hebben al heel wat blenders om zeep geholpen.
Nu maken we er ook smoothies voor onszelf mee, dus dubbel plezier :)
Door EllenL
petralita schreef: Hoe is bij jullie de verhouding groente/fruit eigenlijk? 50/50?

Welke groente zijn lekker om er door te doen?
Ik zie vooral andijvie en spinazie voorbijkomen, omdat het handig is, gezond is of het lekkerste is?

Zijn er nog leuke ideeen boeken of sites hierover?
Ik gebruik spinazie of veldsla, eigenlijk omdat die vrij neutraal zijn qua smaak. Andijvie is al wat bitterder en boerenkool kan ook, maar zit ook vrij veel smaak aan. En soms heb ik ook pluksla die je in Duitsland kan kopen in bakjes gewassen en wel, daar haal ik trouwens ook de veldsla, want die is daar tenminste te betalen (rond de euro voor 150 gram). Ik doe qua groente wat handjes in de blender tot ongeveer de helft met een beetje aandrukken, met het fruit er op wordt het dan nog wat meer aangedrukt, ik zit niet echt op 50/50. Wel kan ik bijvoorbeeld een keer wortelsap maken en dat er doorheen doen...
Door calimero_a
eelke schreef: Kan het zijn dat je ook een beetje stink plasjes krijgt van al die groente? Net als na asperge's zeg maar?
yup, dat kan heel goed  ;)
Door Irish
Kaio schreef: gember wordt ook wel gezien als natuurlijk antibioticum.

EN ja als je ervan houdt geeft het wel een extra kick n je sap of smoothie, ik vnd gember lekker.
Ik heb ook van gember gelezen dat het pijnstillend/ontstekingsremmend kan werken. Dus ik ga kijken hoe ik me voel als ik dagelijks gember in mijn smoothie doe :)
Door Deesje
en als je verkouden bent moet je (per ongeluk) een keer veeeel gember in je sap of smoothie doen, dan staat alles in een keer open (voor de rest van het jaar zeg maar  :D)
Door Deesje
kurkuma (geelwortel) en gember zijn verschillende dingen.. hoewel kurkuma zeker ook in mijn standaard-gebruiksprodukten erbij hoort...
Door EllenL
Ik ga in ieder geval eens kijken of ik met dagelijks gember van mijn gehoest af kom... wie weet... heb nu een smoothie van veldsla, 2 kiwis, appel, peer, wat bevroren frambozen en sap van wortels, beetje brocolli en stukje citroen oh, en een stukje gember dus ;) Best geinig drinken, je kan echt soms een beetje de citroen proeven, dan weer de framboos, de gember, ... :biggrin2:
Door Ruby/Billy
Mijn blender heeft na slechts 3x gebuiken de geest gegeven en ik maakte maar halve porties. Vandaag terug naar de winkel en wil mijn geld retour, ga wel naar de Makro om een nieuwe te kopen. Was een trouwens een princess
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door