Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ivonne schreef: och,... hier ook wel eens doperwtjes in de luier teruggevonden terwijl ik juist voor doperwtjes uit een potje had gekozen om makkelijk te verteren... volgens mij krijgen ze er niets van hoor als het niet 100% verteerd is.
Is geen ramp, maar het kan voor ongemakjes zorgen en bij zo'n kleintjes vermijd je dat liever denk ik?
Wij grote mensen verteren ook vaak niet alles en dat is vaak juist de bedoeling van de plant. Denk aan tomatenpitjes en maiskorrels.
Thuis krijgt ze geen grof brood, maar wij hebben de keuze genomen om bij opa&oma haar wel iets te laten eten en grof brood was het enige geschikte voor haar. Ze heeft ervan genoten en was intens gelukkig met haar stukje korst.
En dat laatste is erg belangrijk!
Dwayne heeft geloof ik ook al eens broodkorst van grof donker brood gehad. Weet niet meer hoe dat ging.
Het ene introductie schema zegt dit en de ander dat. Je kunt moeilijk alles tegen elkaar afwegen. Ik had op dat moment ook zeker voor de korst gekozen. Ik probeer nu zelf altijd iets mee te nemen voor Dwayne. Maar vergeet het ook vaak. Het moet er even inkomen. Mijn tieten heb ik immers altijd bij. Hoefde 6 maanden lang qua voeding nergens aan te denken.

Van de zuurkool heb ik niks gemerkt. Op de fliebertjes in de luier na. Van de spruiten nog niks gemerkt.
Nu eens bedenken wat hij vanavond krijgt.
Zojuist heeft hij een stuk geprakte banaan gehad met een verkruimeld verantwoord koekje erdoor.
Dat ging erin als euhh.. Koek
Ik vind het altijd (ondanks dat ik ze zelf niet heb) interessant om mee te lezen hoe jullie je kleintjes leren (laten) eten! En ineens schoot me te binnen dat ik nog steeds het kaartje heb waarom mijn moeder bijhield hoe zwaar ik was en wat ik at, even zoeken en ja hoor!!!

Afbeelding

Afbeelding
23-11-65 (5,5 maand) eet ik 3x 220 ml nutrilon, 2 eetlepels groente, 1 eetlepel aardappels, yoghurt met 1 lepel karvan als toetje (grappig dat mam me dat gaf, zij haatte yoghurt).

Ik zie vooral pap staan, nutrilon, yoghurt met karvan, middageten en op 8 maanden zie ik boterham staan. Met 14 maanden at ik alles wat mijn ouders ook aten en kon ik ook lopen. Praten kon ik ook al héél vroeg....  :biggrin2: Daar ben ik blijkbaar altijd goed in geweest.
Mijn groeiblaadjes lliggen nog bij mama normaal gezien...
Maar daar staat de eerste weken niet veel positiefs op helaas...
6 weken te vroeg... hartstilstand hier, ademstilstand daar...
Uiteindelijk een maand na men geboorte mocht ik naar huis
Romper doe ik dan meestal langs de onderkant uit, anders heeft ze ook nog vies haar/dons. Ze krijgt idd borstvoeding en dat is natuurlijk nog steeds de hoofdmoot van de voeding.
We zijn nu wel door de rompers met korte mouwen, jumpsuits en slaapzakken heen.

Beterschap voor Fedde!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door