wie gebruikt haarzeep?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: wie gebruikt haarzeep?

Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

De Herb Garden van Chagrin Valley, via Louland.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

De laatste keer mijn haar extra lang uitgespoeld en nagespoeld met 250 ml natuurazijn/water mengsel, denk ongeveer 75 ml azijn. En ook dat weer extra lang uitgespoeld en toen was het schoon. Niet glanzend en lekker zacht maar ook niet vettig gelukkig. Moet het nu na 2 dagen wel echt weer wassen en ga de speoling nu met appelazijn doen kijken wat het verschil is. Heb wel een lunchafspraak dus neem voor de zekerheid maar een elastiekje mee…
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Wat kan helpen is na de azijn spoelingen het goed na te spoelen met koud water daar van gaan de haar 'schubben' ook weer sluiten dus geeft zacht gevoel, verfrist, goed voor doorbloeding van de hoofdhuid en kan glans versterken ;)
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Met de appelazijn is het ook schoon geworden en heb nu idd royaal gespoeld met koud water. Nou ja niet helemaal koud maar wel erg lauw zeg maar. Was zo warm vandaag dan vind ik dat wel prettig  :).
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wie gebruikt er nog steeds of inmiddels haarzeep en hoe bevalt dat?
Spoel je na met azijn, iets anders, of alleen met water?
Syrae
3-sterren
3-sterren

Bericht door Syrae »

Ik krijg overal jeuk en schilfers van dus maak het zelf, met extra veel vet. Ik Was mijn haar er 2x per week mee. Zeep maken viel me alles mee.

Mijn shampoo Is (uit mijn hoofd) met teunisbloemolie, santen, shea butter en honing en geurolien (teatree, lavendel, rozemarijn) de zeep Is met rosehip oil, shea butter, cacao butter, kokosolie, zelfde geurolien en honing en havermout.

Beide als basis olijfolie.

Ben er onwijs gelukkig mee, heerlijk zacht haar en eindelijk volume ipv superfijn futloos slap en stijl.

Gebruik wel ook henna, doet ook veel goeds voor m'n haar.
Laatst gewijzigd door Syrae op di 05 jan 2016, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Anneloog
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anneloog »

Ik ben nog steeds no/low poo zoals dat heet.
Ik gebruik voornamelijk Aleppo zeep met azijnspoeling.
Maar heb ook geëxperimenteerd met roggemeel, eidooiers, haarzeepjes, theespoelingen en koffie, honing, spoelingen.
De haarzeepjes helaas zijn echt te straf voor mij en ik krijg er soort van roos van eidooier was met honing gecombineerd is wel heerlijk zeker als ik echt vet haar heb, en de roggemeel was net zo en ik spoel altijd na met azijn ( nu gewoon natuurazijn want werkt ook en stuk goedkoper ;) ).
Nadeel is nu wel dat ik merk dat het sinds de 'winter' is ingegaan mijn haar lastiger is en sneller droog/pluis van onder door de kachels maar vet op de hoofdhuid.
Waar ik in de zomer makkelijk 21 dagen zonder wassen kan red ik het nu hoog uit 6 a 7 dagen.
Mijn huid algemeen is geheel verbeterd want heb ook alle douchgels en bodymilk's etc de deur uit gedaan en gebruik alleen jojoba olie of argan olie (koko'svet/olie kreeg ik juist een hele droge huid van dus gebruik ik niet meer).
Mijn haar is ook oke al heb ik nog niet het zogenoemde haarnirvana bereikt. Ik probeer het nu eens echt lang te laten groeien en dat gaat niet snel en niet makkelijk dus ik wijt mijn moeite met stijlen daar aan.
Volgende stap is mijn deo aanpakken en dan is mijn huid chemie vrij ( op de tandpasta na daar kan ik echt nog geen afscheid van nemen)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Wij gebruiken nog steeds de zepen van Werfzeep. Voor mijn haar de shampoo zeep en voor mijn handen verschillende andere zepen van Werfzeep en ben daar héél erg tevreden over.
Laatst had ik een stuk zeep voor mijn handen van de Traay, ook geen verkeerd merk. Ik had dat nog liggen en wilde het opmaken. Ik merk echter duidelijk verschil met de Werfzeep. Werfzeep is de enige zeep die ik ken, waarbij ik mijn handen na het wassen niet hoef in te vetten!
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Ik heb haarzeep van Werfzeep geprobeerd, drama! Vies vet haar ongeacht of ik het naspoelde met azijn of niet. Verschillende haarzepen van Louland geprobeerd en 1 was wel oke maar de andere ook drama met vies vet haar. Het zeepje wat wel oke was moest ik echt heel vaak over mijn haar halen om een sopje te krijgen en dan elke keer naspoelen met azijn en het resultaat was dan niet beter dan mwwwouh.

Weer terug naar de haarzeep van Lush. De Jumping Juniper werkt voor mij het beste mijn haar word er goed schoon van, blijft ook langer schoon hoef het dan maar eens in de 4 dagen te wassen. En niet geheel onbelangrijk mijn haar zit eigenlijk altijd goed :D Gebruik de Montalbano nu omdat ik die zo lekker vond ruiken maar daar reageert mijn haar toch weer minder goed op dus als die op is stap ik weer over naar de Juniper en voorlopig ga ik niet meer experimenteren ;) Af en toe spoel ik met azijn maar niet meer elke keer.

De overige zepen en vooral de schoonmaakzeep van Werfzeep vind ik echt super trouwens!
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Ik gebruik nog steeds tot volle tevredenheid al twee jaar de haarzeep van Savion en ik spoel na met water en biologische troebele appelazijn. Nu in de winter is mijn haar erg statisch omdat het hier hard vriest (maar dat was ook zo toen ik nog met "gewone" shampoo waste), dan wrijf ik zodra ik de haarzeep uitgespoeld heb mijn handen licht in met extra vergine olijfolie en wrijf dit door mijn haar. Laat dit even zitten en spoel dan mijn haar met water-appelazijn. De olijfolie gebruik ik niet iedere keer, een paar keer is voldoende voor de rest van de winter.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Ja, ik gebruik nog steeds haarzeep van Louland, de herb garden. Ik spoel uit met water, niet met azijnverdunning.
Ik ben heel tevreden, mijn haar is echt veel gezonder. Anderen merken het ook op :)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hier ook die van louland. Wil het nu weer langer laten groeien, ben benieuwd.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

¨Hoer nog steeds lush, meer bepaald: seanik, montalbano, brazilian, jason en waves.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

eelke schreef:Hier ook die van louland. Wil het nu weer langer laten groeien, ben benieuwd.
Ik heb vrij lang haar; tot over mijn schouders, en merk dat, sinds ik haarzeep gebruik, mijn haarpunten niet/nauwelijks meer gespleten zijn. En ik ben een ramp als het gaat om naar de kapper te gaan
maar weer eens een afspraak maken; is alweer een jaar geleden ::)
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

annielaumen schreef:Ik heb mijn haren al 2 jaar niet meer gewassen met shampoo.
Ik had altijd droog stug haar en nu lekker zacht.
Douche ook meestal zonder zeep .
Af en toe gebruik ik  olijfolie zeep van aleppo.
Nog steeds op deze manier.
Tanden poetsen ook al een tijdje met kokosvet
en als gezichstcreme.

Plaats reactie