Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Kaela schreef: vr 10 jul 2020, 11:16 Ik krijg vanavond frietjes. Echte frietjes, vette hap :wiggle:
Lekker! Ik kan me altijd zó verheugen op friet : heet, vet en zout :biggrin2: Geniet ervan!
Kim_S schreef:
Er komen straks welgeteld 2 mensen op visite :biggrin2:

Ben vandaag alweeeeer 25 geworden ;D
Gefeliciteerd Kim :birthday:

Nog geen idee wat wij eten, vanmiddag komt de inspiratie groentetas!
Door Anneloog
Had vanmiddag quesedillas gemaakt en die waren zo lekker en ik had veel vulling over dat we het ook als avond eten hebben gegeten. Tortilla insmeren met roomkaas, daar 2 plakjes kaas op, daarop plankje pancetta. Dan had ik groenten ( ui, paprika kastanje champignons en wat kersen tomaatjes gebakken en ik had roerei gemaakt met bieslook zout peper en gerookt paprika poeder. Dit doorelkaar husselen en op Tortilla leggen. Daarop een Tortilla ingesmeerd met roomkaas e 2 plakjes kaas. Dan om en om rustig bakken in droge anti aanbak pan. Heerlijk. Maak ze ook wel eens met tonijn en ui en kaas. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Door Anneloog
Druk in en om het huis aan het klussen. Dus voor 2 dagen grote pan Italiaanse maaltijdsoep alla minestrone met torteloni gevuld met ricotta en spinazie erdoor gemaakt.Afbeelding

Door src_esther
Siberienne schreef: ma 13 jul 2020, 20:42 Met dank aan Pien: Spaanse rijst!! Met Provençaalse balletjes en slaai. En gemaakt van Italiaanse aboria rijst. Mediterrane mix 😂
Dat is tenminste een rondkorrel rijst dus stukken beter dan basmati.
Enne, was het zo lekker als je dacht dat het zou zijn?
Door Siberienne
src_esther schreef: ma 13 jul 2020, 23:07 Dat is tenminste een rondkorrel rijst dus stukken beter dan basmati.
Enne, was het zo lekker als je dacht dat het zou zijn?
Ja, een lekker fris zomer gerecht en makkelijk te maken. Blijft erin. Was alleen de oregano vergeten. En ik kon de komijn niet vinden dus baharat mix gepakt
Door Lizzy
Anneloog schreef: ma 13 jul 2020, 20:29 Druk in en om het huis aan het klussen. Dus voor 2 dagen grote pan Italiaanse maaltijdsoep alla minestrone met torteloni gevuld met ricotta en spinazie erdoor gemaakt.Afbeelding

Mmm, ziet er lekker uit!
Door Anneloog
Lizzy schreef: Mmm, ziet er lekker uit!
Deze kan je makkelijk vegetarisch maken. Hier mijn recept:
Hier het basis recept, dit varieert hier tav groenten en soort pasta:

Italiaanse minestrone soep ala Annewil:

pakje gerookspek plakken in blokjes gesneden
Witte ui en een sjalot in blokjes
Winterwortel in blokjes
Prei in ringetjes
Paprika in blokjes
Bleekselderij in stukjes
3 tenen knoflook
2 grote pruimtros tomaten in blokjes ( als ze klein zijn 3 stuks)
halve courgette
kleine kruimige aardappel
gedroogde italiaanse kruiden
Beetje chilivlokken
2 a3 laurierblaadjes
2 kleine blikjes tomaten puree
1,5 l groenten boullion of kippenbouillon
Blik borlottie bonen gespoeld.
Gevulde ravioli of tortellini/torteloni of gewone pasta.

Spek in olijfolie aanbakken en dan de witte ui/sjalot en knoflook toevoegen en de gedroogde italiaanse kruiden.
Als ui glazig is de courgette en andere groenten toevoegen en mee bakken. Dan 2 kleine blikjes tomaten puree toevoegen en ff aanbakken om te ontzuren.
Dan de pruimtomaten in blokjes erbij en ff roeren en dan de boullion.
Alles lekker onder water en de laurierblaadjes erbij en ff pruttelen.
Dan de kleine kruimige aardappel in kleine blokjes erbij en weer pruttelen en roeren.
Blijf tussen door wel proeven en voeg waar wenselijk peper toe of italiaanse kruiden ;)
Als aardappel gaar is aantal blokjes tegen zijkant van de pan pletten en door roeren en de borlottie bonen erbij doen en opwarmen.
Als laatste de gevulde pasta erbij ( ik had 'verse' pasta van supermarkt dus deze kost maar 3 a 4 minuten om te garen) goed scheppen en voorzichtig roeren tot pasta gaar is en smullen maar.

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door