Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dinky89 schreef:Gaat hier volgens buienalarm rond 23:00 uur regenen.Eeeeennnn, dat deed het inderdaad
Goed voor de tuin
- pien - schreef:Het regent hier al 12 uur achter elkaar
Angelique schreef:Hier ook, alleen niet zo die zondvloed waar men gister over sprak.Ik had geen idee dat er een zondvloed aan zou komen, ik ben geen Pien Pelleboer
- pien - schreef:Ik had geen idee dat er een zondvloed aan zou komen, ik ben geen Pien PelleboerGeen idee wat je onder 'vroeger' verstaat, maar ik assosieer urenlange regen met vroeger. Van die druildagen... In hete zomers heel soms een welkome heftige korte plensbui.![]()
Naar mijn idee hadden we 'vroeger' meer buien, in plaats van dat het maar door bleef plenzen...of heb ik dat mis?
eelke schreef:Tussen de 25 en 30 mm hier nu. Daar bij jullie inderdaad maar 10 ofzo.Scheelt wel dat het bij ons al niet meer droog was. Mais is volgens mij in 1,5 week tijd 1,5 meter gegroeid. Van "hoi buurman" tot "dag buurman, zie je in oktober wel weer".
Angelique schreef:Kan wellicht ook schelen of je tussen vroeger en nu binnen Nederland verkast bent. Ik dacht jaren terug al...goh, vroeger onweerde het toch veel vaker in ze zomer. En nu met buienradar e.d. klopt dat ook wel, want vroeger woonde ik in Arnhem en het regent en onweert in Gelderland veel meer dan hier in deze hoek van Groningen/Drenthe.Tot 40 jaar terug woonde ik in de buurt van Rotterdam. Maar dat is zoo lang geleden dat ik niet meer weet hoe en wat met de regen. Wel dat de achterbuurman, die aannemer is, zegt dat het weer veranderd is. Druildagen heb je nog steeds maar hij zegt dat het vroeger meer buien waren en dat het nu écht langer achter elkaar regent. Ik onthou zulke dingen niet dus ik neem aan wat hij zegt...