Ik heb koolhydraatarm geprobeerd. Best een hele tijd volgehouden. Ik merkte, behalve dat ik afviel, er verder geen voordelen van. Ik kreeg niet de beloofde meer energie, ik had nog gewoon mijn lekkere trek. En hoe harder ik iets niet mag, hoe liever ik het eten wil. En dan ga je op een gegeven moment de mist in en komen alle kilo's er weer net zo hard aan.
Mijn trek en honger is ook vooral mentaal. Ja, als ik snelle suikers eet krijg ik natuurlijk ook de bekende bloedsuikerdip en dus heel erg honger. Maar als ik een maaltijd voornamelijk vetten en eiwitten eet, zit ik fysiek echt wel vol, maar is er mentaal altijd nog wel plek voor nog iets.
Na de narcose had ik dat niet. Zo apart. Ik had chocolade gekregen. Meneer kwam en zei eet je dat niet op. Nee, nu niet. Volgende dag lag het er nog. Dat is echt iets wat normaal nooit voorkomt. Normaal brand die chocolade, het moet op!
pluk schreef:Je schrijft zelf dat je relatie met eten verstoord is. Ongetwijfeld is daar iets aan te doen maar dan zul je het eerder in de coachingshoek of zo moeten zoeken dan medisch. Maar, met maatje 40 zit je toch helemaal prima? Dan ben je toch niks te zwaar? Als je dat voor elkaar hebt gekregen ondanks die verstoorde relatie dan doe je het toch hartstikke goed? En dan mag je inderdaad heel trots op jezelf zijn!
Ja, dat is ook zo. Ik ben ook best trots. Maar het is ook een eindeloze strijd en af en toe ben ik daar spuugzat van.
Ik heb ook al best veel hulp gehad. Maar zoals zo vaak is zoiets vrij complex. Ik heb een personal trainer gehad, diverse andere dingen geprobeerd op het gebied van sport en eten. Maar dat was het niet. Dat gaat dan heel erg op gezond eten zitten (en komen aan met duizend en een dingen die ik gewoon echt niet lust) en op commitment. En dan ga je al heel snel weer richting een negatieve situatie, want je moet volhouden en doorzetten en als je dan iets ongezonds eet dan wordt daar iets heel groots van gemaakt. En dat werkt bij mij niet.
Uiteindelijk heb ik er natuurlijk ook wel veel van geleerd en pas ik dat ook wel toe. Het is een doorlopend proces. En wat het ene moment werkt, hoeft het andere moment ook niet te werken.
Online bestellen werkt voor mij inderdaad ook wel goed en doen we momenteel door de corona ook.