Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
Achossie, arme zieken  :-* :-* beterschap voor het illustere 2-tal!
Mensen zijn ook vaak best ziekjes van keelontsteking maar iha komen wij er ook weer bovenop moet je maar denken.
Tenzij het zo'n akelige streptokok is die hartzakjes en nieren gaat belagen. Maar zo vaak komt dat niet voor.
Door koekje
over een kwartiertje vertrekken we richting de dokter. ik heb het idee dat ot veel minder ziek is dan sien (ze zingt ook minder schor) en heeft vanochtend met smaak haar ontbijtmuis gegeten. maar normaal eet ze er wel minstens 2. en ze ligt wel erg vaak op schoot (ot is niet zo'n schootklever) en ze is toch een stuk minder actief dan voorheen.
als ze zonder AB afkan, alleen maar beter, maar als de dokter t ergens nodig acht, krijgt ze wel een kuurtje. hun afweer is nu niet helemaal fantastisch vanwege de indringer (ze hebben best veel stress) en ik wil ook niet dat ze elkaar blijven besmetten.
ik weet dat ze normaal wel wat kunnen hebben, maar nu wil ik het liever niet uit de hand laten lopen.
Door koekje
we zijn weer thuis.
ot vond het DOODENG bij de dokter, t arme schaap. AB was (nog) niet nodig, ot heeft een prikje tolfedine gehad en ik heb extra pilletjes meegekregen. haar keel was niet extreem rood, maar toch wel een beetje. de dokter dacht dat ot het zelf wel aan zou kunnen, ook omdat ze niet doodziek oogt. ze had geen koorts.
ze is wel voor mijn gevoel te veel afgevallen, ze weegt nu 3,4. in de zomer is ot altijd iets lichter dan in de winter, en nu eet ze slecht vanwege de grote indringer en daarbij de zere keel, maar normaal weegt ze tussen de 4 en 4,5 kilo  :-\
de DA vond haar niet te mager en goed op gewicht, maar ik heb liever dat ze straks weer wat gespierder wordt.
Door koekje
Mevroi Kruim schreef: Arme poezels, ziek en dan nog naar die akelige dierenarts  :-* :-* :-* beterschap!

Zijn ze trouwens besmettelijk? Ik heb het goed te pakken  :-X
bij mijn weten hebben ze geen mexicaanse varkensgriep  :P
ik moet zeggen dat ik zelf ook wel sinds een week of 2 soms een beetje een geirriteerde keel heb, maar geen last met eten en drinken.
zijn er zoönoses op keelgebied die van mens op dier of andersom besmettelijk zijn? vooralsnog ga ik eigenlijk uit van toch een soort kennelhoest. ze hebben namelijk geen vieze ogen of neus en geen snot/nies.
Door Mevroi Kruim
Ik geloof dat er wel zoonoses zijn maar ik ben te gaar om het uit te gaan zoeken.

En zolang ik geen onweerstaanbare drang voel tot het opzetten van een sombrero dan wel knor-geluiden maken ga ik ervan uit dat het nog wel mee zal vallen  :D
Door Too
Zal toch wel meevallen....toch??

Hier ontstond  haaatsjoe [zonder keelperikelen] na een nachtje elders slapen, vermoedelijk door stress?!
Je hebt t steeds over de indringert... heb ik iets gemist?
lijkt me trouwens geen vreemd verhaal dat een indringer vreemde zaken meebrengt
Door koekje
gaat best goed eigenlijk. sien heeft vandaag eindelijk haar laatste portie AB gehad, nadat ze onder het bed bleef sjeezen. maar moeders is sneaky-er  :P
haar stem is ook weer zo goed als terug, de grommer deed het al weer een tijdje. met ot gaat het ook best goed, maar die moet nog een paar dagen aan de dope.
sien was vandaag al weer haar vervelende zelf en ot probeerde al weer een doosje chemische snoepjes open te breken om het naar binnen te werken  ;D

eten gaat met alle2 best goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door