Nagel te kort geknipt

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Nagel te kort geknipt

Do

Bericht door Do »

kira schreef: Hmm, goed naar het plaatje gekeken, morgen ga ik schijnen. En zie ik niets, kom ik langs hoor in Deventer voor een BP nagel-knip-barf-dag. Overigens vinden mijn vier beesten het verder niet erg als ik knip en pulk en doe, maar met name grote beer hoor ik tikken met lopen en volgens mij hoort dat niet. Dus het moet te lang zijn. Hoe zit dat trouwens met dat holle, zeg maar, de onderkant, dat is hol, is wat je daar ziet het leven?
dat holle dat is wat j moet knippen maar je moet opletten dat j niet recht knipt maar schuin.....dit is niet uit te llegen :-[

ik hb vrschillende maniern om te knippen, d beste manier is koekkje voor de neus, 4 poten op d grond nagltang tegen d grond een stuk naar boven schuiven en knippen, maar dat is allen bij witte lang nagels t doen

d 2de methode is 4 poten op d grond ik ga achter de hond staan en pak een poot en buig het voetje naar boven, nu kun je god zien of de nagel hol is
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Helaas is Ramses een paar keer tekort geknipt (volgens mij) bij de trimmer waar ik meestal naartoe ging.
Resultaat: een heel bang hondje dat nauwelijks de zaak meer in te krijgen is  :(  Als ik hem die stress kan besparen, vooral nu zijn hartruis erger is geworden en hij wrsch. syringo-klachten heeft, dan doe ik dat graag. En Ramses' nagels moeten nu eenmaal vrij vaak geknipt worden. Iedere keer naar de dierenarts is dan ook aan de prijzige kant. Ik ga zeker de zaklamp methode proberen en die speciale tang lijkt me evt. in dat kader ook wel wat. Maar zijn er mensen die er al feitelijk ervaring meehebben?
madelonverschoor
3-sterren
3-sterren

Bericht door madelonverschoor »

Aluin is goed om het bloeden te stelpen.

Verder is er een nieuwe manier om de nagels te "knippen" zie link

http://www.pedipaws.com/
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

[quote="kira"]
Hmm, goed naar het plaatje gekeken, morgen ga ik schijnen. En zie ik niets, kom ik langs hoor in Deventer voor een BP nagel-knip-barf-dag. Overigens vinden mijn vier beesten het verder niet erg als ik knip en pulk en doe, maar met name grote beer hoor ik tikken met lopen en volgens mij hoort dat niet. Dus het moet te lang zijn. Hoe zit dat trouwens met dat holle, zeg maar, de onderkant, dat is hol, is wat je daar ziet het leven?
[/quote
heeft ook met de stand van de voeten te maken hoor ;). 
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Jet , Babs en Tooske schreef: Even off-topic; hebben jouw Fauves dicht onderwol? Babs is zo kaal als ik haar pluk....  :-\
Wat zijn jouw ervaringen als ze in de herfst/winter worden geplukt, hebben ze dan erg lat van de kou en regen?
Als ze geplukt zijn..., tja dat hangt er van af hoe kaal je ze plukt. Als je het zelf doet kan je wat laten staan. Officieel hoor je vooral voor wat te laten staan ter bescherming. Want als jachthond gaan ze door de bramenbosjes en zonder haar halen ze zich helemaal open. Maar ik vind ze altijd hoe dan ook kaal uitzien, maar dat went snel.
PIke: Heeft twee lagen onderwol, dus een heel dikke vacht. Hij heeft het nooit en te nimmer koud, ook niet als hij net geplukt is.  Dat van die twee lagen heeft een ervaren fauvenmevrouw en fauventrimster mij verteld. En laten zien maar ik zag het eerlijk gezegd niet zo goed  :-[ Ik begreep toen wel waarom hij zo'n dichte vacht heeft en nooit koud heeft. De ene laag is eerder plukrijp dan de andere. Ik pluk nu in september én in november. Vroeger bracht ik hem naar de trimster, alleen in november. Dan was hij idd een kale kip en had het ook wel eens een beetje koud als het toevallig net ging vriezen.
Armagnac heeft maar een laag onderwol. Hij heeft het na de pluk sneller koud. Gewoon buiten gaat het allemaal wel goed, maar als het regent en hij is pas geplukt dan wordt hij heel snel nat tot op het vel en als hij dan twee tellen stil moet staan dan staat hij te bibberen. Gelukkig droogt hij ook weer heel snel op, in tegenstelling tot Pike, die blijft zowat de rest van de dag nog vochtig aanvoelen.
Van Duc weet ik het nog niet zo goed, hij is net gisteren geplukt, en ik heb tot nu toe helemaal niet aan hem gemerkt dat hij het koud heeft buiten.

Enne, terug topic. Ik heb bij Pike de zaklantaarn geprobeerd, maar ze zijn zo zwart die nagels dat ik nulkommanul leven zie  :(
Boefies
4-sterren
4-sterren

Bericht door Boefies »

pike schreef: Als ze geplukt zijn..., tja dat hangt er van af hoe kaal je ze plukt. Als je het zelf doet kan je wat laten staan. Officieel hoor je vooral voor wat te laten staan ter bescherming. Want als jachthond gaan ze door de bramenbosjes en zonder haar halen ze zich helemaal open. Maar ik vind ze altijd hoe dan ook kaal uitzien, maar dat went snel.
PIke: Heeft twee lagen onderwol, dus een heel dikke vacht. Hij heeft het nooit en te nimmer koud, ook niet als hij net geplukt is.  Dat van die twee lagen heeft een ervaren fauvenmevrouw en fauventrimster mij verteld. En laten zien maar ik zag het eerlijk gezegd niet zo goed  :-[ Ik begreep toen wel waarom hij zo'n dichte vacht heeft en nooit koud heeft. De ene laag is eerder plukrijp dan de andere. Ik pluk nu in september én in november. Vroeger bracht ik hem naar de trimster, alleen in november. Dan was hij idd een kale kip en had het ook wel eens een beetje koud als het toevallig net ging vriezen.
Armagnac heeft maar een laag onderwol. Hij heeft het na de pluk sneller koud. Gewoon buiten gaat het allemaal wel goed, maar als het regent en hij is pas geplukt dan wordt hij heel snel nat tot op het vel en als hij dan twee tellen stil moet staan dan staat hij te bibberen. Gelukkig droogt hij ook weer heel snel op, in tegenstelling tot Pike, die blijft zowat de rest van de dag nog vochtig aanvoelen.
Van Duc weet ik het nog niet zo goed, hij is net gisteren geplukt, en ik heb tot nu toe helemaal niet aan hem gemerkt dat hij het koud heeft buiten.

Enne, terug topic. Ik heb bij Pike de zaklantaarn geprobeerd, maar ze zijn zo zwart die nagels dat ik nulkommanul leven zie  :(
Nou Babs heeft een hele dunne ondervacht, maar dat ziet er mooi uit, alleen haar rug is echt letterlijk zo goed als kaal.  :-[ Soms hoop ik dat mensen niet denken dat ze een enge ziekte heeft  ;). Maar ze is bijna "af" dus valt het minder op. Maar ik hoop echt dat haar vachtje snel gaat groeien!
Wat balen dat je nog niet door de nagel kan kijken met een lampje. :-\
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

pike schreef: Als ze geplukt zijn..., tja dat hangt er van af hoe kaal je ze plukt. Als je het zelf doet kan je wat laten staan. Officieel hoor je vooral voor wat te laten staan ter bescherming. Want als jachthond gaan ze door de bramenbosjes en zonder haar halen ze zich helemaal open. Maar ik vind ze altijd hoe dan ook kaal uitzien, maar dat went snel.

de welbekende "stripvacht". 2 lagen bovenvacht, waar je iedere 8 a 10 weken een laagje vanaf plukt, zodat je ze niet gelijk zo kaal hebt en zo houden ze een beetje het ruige uiterlijk. Jammer genoeg is niet iedere vacht hier geschikt voor
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Dus als de stand van de teen anders is, kan het tikken er ook zijn terwijl de nagel niet te lang is? Of bedoel je dat het dan niet slijt. Zucht, moeilijk hoor die nagels. Voor en achter zijn de middelste nagels net van die afgekloven dingen, maar de buitenste zijn langer. En die tikken dus. Denk ik. Tot op heden mag ik, ondanks de ene misknip, nog steeds alles rustig een milimetertje doen, maar als een nagel sneller groeit als een milimetertje per nacht schiet ik daar weinig mee op.
Do

Bericht door Do »

het horen van de nagels op de grond tikken kom ook door de stand van d voet
mientje is erg oud, vroeger had ze een mooi gesloten katten voetje, nu heeftze meer een uitgerekte slof als voetje en ik hoor haar tikken
vroeger nooit
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

Do schreef: het horen van de nagels op de grond tikken kom ook door de stand van d voet
mientje is erg oud, vroeger had ze een mooi gesloten katten voetje, nu heeftze meer een uitgerekte slof als voetje en ik hoor haar tikken
vroeger nooit
de zogenoemde 'platvoet"....agossie :-*
Do

Bericht door Do »

trimsalon schreef: de zogenoemde 'platvoet"....agossie :-*
ik zocht naar de naam....mar was hem kwijt :-[
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

trimsalon schreef: de welbekende "stripvacht". 2 lagen bovenvacht, waar je iedere 8 a 10 weken een laagje vanaf plukt, zodat je ze niet gelijk zo kaal hebt en zo houden ze een beetje het ruige uiterlijk. Jammer genoeg is niet iedere vacht hier geschikt voor
ik weet zelf niets van haren maar wat is het nou: bovenvacht of onderwol? Ik weet 100% zeker dat die mevrouw het onderwol noemde.  ???

Plaats reactie