[quote="baasje"]
ik wil erg graag zelf koekjes gaan bakken omdat onze hond toch wel veel jeuk heeft; misschien dat dat van die gore frolic komt die hij tot nu toe als beloning bij de training kreeg...
Verder krijgt hij carnibest dus daar zal het niet aan liggen.
Maar ik vraag me twee dingen af; als ik er een soort kleine pepernoten van wil maken (het moet makkelijk uit het voerpotje zijn te schudden tijdens zijn oefeningen en ze moeten klein zijn; frolicjes gaan altijd in vieren hier), kan je die dan invriezen?
En de tweede vraag; als er zo wordt afgegeven op kant en klaar voer omdat daar granen in zitten, is het dan wel goed om bloem door de koekjes te doen?
Graag tips; nu krijgt hij van die gedroogde repen pens (stink!) die ik met een tuinschaar in stukjes knip omdat daar ook geen toevoegingen bij zitten. Jonge kaas wil ik ook gaan kopen maar dat is zo vettig en plakkerig in je zak...
[/quote]
Dat klopt, behalve dan dat als je zelf je koekjes bakt je zeker weet welk soort graan (bloem) je erin doet, en dat het geen afvalresten zijn van diverse graansoorten. Maar als je hond allergisch is voor alle granen is koekjes bakken niet zo'n goed idee lijkt mij.

Je kunt wel zelf lever, hart en long drogen in de oven (die laatste 2 kun je trouwens ook in gedroogde vorm bij dierenspeciaalzaken kopen). Maar dat stinkt ook bijna net zo hard als pens

, voordeel is wel dat je hond errug goed oplet met de training.
Ik heb de gedroogde stukjes pens, long en hart in een plasticzakje in mijn hondenjaszak zitten, maar haal dat er wel na elke wandeling uit en stop het dan in een tupperware bakje, want anders meurt die jas het huis uit

.
O ja, eigen gebakken/gedroogde beloninkjes en koekjes kun je rustig invriezen.