Sommigen...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Podenco in the house

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Loopt ze al los?!

Het is een heerlijk hondje om te zien :) Maar ik zie op filmpje nummer twee al haar interesse in muizen zoeken? Of lijkt dat maar zo?

Edit; had niet vergenoeg gescrolled...en lees nu jouw laatste reactie. Ze loopt dus al los en heeft dus al interesse in muizen...succes ermee ;D
(Dat loslopen vind ik dan persoonlijk wel erg snel voor een hondje wat net is aangekomen in een nieuw thuis...)
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Wat een geweldig leuk hondje :smitten: :smitten: :smitten:

Wat vlooien betreft; eerlijk gezegd denk ik dat dat kan gebeuren als je een hond uit het buitenland adopteert... De meeste stichtingen moeten met weinig middelen voor veel honden zorgen.
Toen wij Bella kregen zat ze ook onder de vlooienpoep (overigens geen vlo gezien). Het Spaanse asiel waar ze vandaan kwam moet voor meer dan 600 honden plus andere dieren zorgen en dat betalen van donaties. Daarbij helpt het klimaat daar ook niet erg.
Neemt niet weg dat het heel vervelend is.
Heel veel geluk samen!! :)
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Tip als je meer over podjes wil lezen.. Boek van Judy Kleinbongard aanschaffen. zie haar page: https://podenco-info.weebly.com/wie-zijn-wij.html
https://podenco-info.weebly.com/de-pode ... enoot.html
en er is een fb groep.. speciaal voor podenco;s :)
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Re: Sommigen...

Bericht door Dwarreltje »

Nu weet ik weer waarom ik niet meer postte op forum. Wat zijn er toch kinderachtige mensen op deze wereld. Door mijn enthousiasme was ik weer eens té positief. Jammer dat er altijd mensen zullen zijn die het verzieken. Moeilijk is het voor de bemoeials onder ons, te leven en te laten leven. Ik ga verder leven met mijn drie heerlijke hondjes. Op mijn manier.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Als je dit al verzieken vind, heb je even wel erg lange tenen hoor. Als je niet gediend bent van tips of meningen, kun je dat natuurlijk ook gewoon aangeven.

En tja, het is ook wel mens-eigen om meningen te verkondigen, ik zie ze hier alleen goedbedoeld, en ik zie hier geen dingen gebeuren die niet normaal zijn voor een forum. Als je daar niet meer om kunt gaan kun je inderdaad beter niet posten, want dan maar al je berichten weghalen komt het forum ook niet ten goede.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

He? Wat is er nu gebeurd?
Ik zie toch geen negatieve reacties?

Enne Dwarrel, als je het hele topic weg wil, mag je dat ook gewoon vragen he.
Zo reacties verwijderen, vind ik dan weer een kinderachtige manier om dat te bewerkstelligen.
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

eelke schreef:Als je dit al verzieken vind, heb je even wel erg lange tenen hoor. Als je niet gediend bent van tips of meningen, kun je dat natuurlijk ook gewoon aangeven.

En tja, het is ook wel mens-eigen om meningen te verkondigen, ik zie ze hier alleen goedbedoeld, en ik zie hier geen dingen gebeuren die niet normaal zijn voor een forum. Als je daar niet meer om kunt gaan kun je inderdaad beter niet posten, want dan maar al je berichten weghalen komt het forum ook niet ten goede.
Helaas, ook jij oordeelt al voor je alles weet/kunt weten. En dat als moderator... Nee Eelke, er zijn mensen die zich overal mee willen bemoeien (niet gewoon hier advies geven/ervaringen delen, zoals inderdaad het topic voor geopend was en waar uiteraard iedereen zijn eigen mening/advies in mag geven) en buiten dit forum om a.d.h.v. mijn teksten mails gaan sturen aan de stichting.... Hoe leeg moet je leven zijn als je daar tijd voor hebt c.q. behoefte aan hebt.
Als ik hier in zelf geopend topic dingen lees, waar ik niet mee eens ben/achter sta, leg ik het naast me neer. Dan doe ik niet kinderachtig. Ik vraag inderdaad om reacties.
Ben echter zwaar allergisch voor kinderachtig gedrag én bemoeizucht van het kaliber stiekem achter iemands rug om 'klikken'.
Dat is de reden van weghalen van mijn teksten. Als mensen dingen, hier geschreven, buiten dit forum brengen met de bedoeling mij te 'pakken', is mijn veilige gevoel pleite en zal ik mijn openheid acuut verwijderen.
Maar ook jouw reactie, zonder enig weten, stelt me hier teleur. Jammer van een verder leuk forum....
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Dwarreltje schreef:Helaas, ook jij oordeelt al voor je alles weet/kunt weten. En dat als moderator... Nee Eelke, er zijn mensen die zich overal mee willen bemoeien (niet gewoon hier advies geven/ervaringen delen, zoals inderdaad het topic voor geopend was en waar uiteraard iedereen zijn eigen mening/advies in mag geven) en buiten dit forum om a.d.h.v. mijn teksten mails gaan sturen aan de stichting.... Hoe leeg moet je leven zijn als je daar tijd voor hebt c.q. behoefte aan hebt.
Als ik hier in zelf geopend topic dingen lees, waar ik niet mee eens ben/achter sta, leg ik het naast me neer. Dan doe ik niet kinderachtig. Ik vraag inderdaad om reacties.
Ben echter zwaar allergisch voor kinderachtig gedrag én bemoeizucht van het kaliber stiekem achter iemands rug om 'klikken'.
Dat is de reden van weghalen van mijn teksten. Als mensen dingen, hier geschreven, buiten dit forum brengen met de bedoeling mij te 'pakken', is mijn veilige gevoel pleite en zal ik mijn openheid acuut verwijderen.
Maar ook jouw reactie, zonder enig weten, stelt me hier teleur. Jammer van een verder leuk forum....
Ok, dan spijt mijn reactie me ook, ik begrijp dat je daarniet mee opgezet bent. Maar je geeft ook te weinig info he. Wij kunnen alleen afgaan op wat we kunnen lezen. En dus denken we dat het over het topic gaat. Hoe kunnen we anders raden dat er een andere reden is?
En je kan dus in het vervolg ook gewoon het mod-team pb'en om het topic weg te halen met wel wat info over hoe of wat. ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dwarreltje schreef:Helaas, ook jij oordeelt al voor je alles weet/kunt weten. En dat als moderator... Nee Eelke, er zijn mensen die zich overal mee willen bemoeien (niet gewoon hier advies geven/ervaringen delen, zoals inderdaad het topic voor geopend was en waar uiteraard iedereen zijn eigen mening/advies in mag geven) en buiten dit forum om a.d.h.v. mijn teksten mails gaan sturen aan de stichting.... Hoe leeg moet je leven zijn als je daar tijd voor hebt c.q. behoefte aan hebt.
Mijn mond valt echt open verbazing! Mensen van hier die jouw tekst naar Stichtingen sturen? Dat kan toch niet waar zijn??? Dat is inderdaad niet de bedoeling nee!

Je kunt ons alleen niet kwalijk nemen dat wij reageren zoals we reageren Dwarreltje! Ik heb alle teksten van alle mensen 3 keer gelezen om te ontdekken waar mensen vervelend of bemoeizuchtig zouden hebben gereageerd. En ik kon niks vinden. Logisch is het dan toch dat als jij ineens begint te roepen dat er van alles loos is en je teksten weg begint te halen, zonder tekst of uitleg, dat wij ons afvragen wat er in hemelsnaam loos is met wat hier geschreven is??! Je had misschien gelijk openheid van zaken moeten geven?

Hoe dan ook, dit is met recht heel vervelend. De mensen die jouw teksten naar stichtingen hebben gestuurd zouden zich moeten schamen >:(
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ah, ja, allergieën, die heb ik ook ;) ik ben allergisch voor mensen die schrijven dat BP vervelend en bemoeizuchtig is, door 1 of 2 of 3 mensen die buiten het forum om dingen doen. Dat vind ik niet eerlijk tegenover alle mensen die zo met je meeleven. Dus vandaar dan weer mijn reactie.

Met halve informatie, krijg je natuurlijk ook reactie's die niet op de waarheid gebaseerd zijn. En dan denk ik, na 4 pagina's gezellig met jou meeleven, huh, 1 reactie over loslopen en je bent al boos en geeft het forum de schuld, dat is niet eerlijk.

Maar goed, ik denk dat we elkaar nu wat beter begrijpen?

Het blijft altijd lastig, internet zo openbaar. En helaas blijven er altijd mensen die klikken, dingen achter je rug doen, etc. Echt niet netjes, maar helaas kunnen we daar niet zo veel aan doen, want wat je hier schrijft, is openbare informatie. Een goed iets om over na te denken voor je post natuurlijk. Al begrijp ik heel goed dat je wel eens dingen post waarvan je zelf denkt, dat moet toch kunnen? En je dan vervolgens het deksel op je neus krijgt. Maar vergelijk het met het echte leven... daar kom je het ook wel tegen. Denk er het jouwe van, haal desnoods je schouders op, en weet met wie je online wel en niet een klik hebt.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Tjeee....ik hoop dat jouw reactie niet, mede door, mijn reactie is...
Als er hier mensen zijn die dingen lezen en doorbrieven aan de stichting dan is dat niet netjes. Al lees ik geen dingen waarvan ik denk dat het het doorbrieven nodig is.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Huh? Wat raar weer. Ik word er wel nieuwsgierig van....
Zeker nadat ik zelf een ook niet al te prettige aanvaring met een BP-lid heb gehad (die zich hier sindsdien overigens niet meer laat zien.....).
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Wat jammer...
Ik had graag nog veel foto's en video's van Raffel gezien :)
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

...
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op ma 23 okt 2017, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwarreltje
5-sterren
5-sterren

Dwarreltje schreef:Mensen, nog één reactie van mij omdat ik inderdaad niet duidelijk ben geweest. Aan mijn kant mss domme zet, maar dan nog: waarom gelijk oordelen...
Helemaal eens dat dit geen reactie zou moeten zijn op de reacties van medebarfers hier. Dat was t ook niet. Het was mijn acute gevoel bespied te worden, onveilig zijn; dat mijn pure enthousiasme op het forum zó misbruikt wordt :-\ Hoe onveilig voelt dat.. Voor ik een moderator heb gevraagd topic weg te halen en dit daadwerkelijk gebeurd is?
Nogmaals: Iedereen heeft recht op haar mening en wat iemand niet bevalt, kan men naast zich neerleggen. Ook ik doe dat zo.
Maar mensen die zich hier openlijk uitspreken, zijn de juiste. Niet omdat ik het standaard met hen eens ben, maar omdát je idd moet kunnen sparren. Daarmee voorkom je kokervisie m.i., zeker als je alleen leeft en weinig tot niets hoeft te overleggen.
Ik denk heel veel van honden te weten maar sta altijd open voor andere ideeën. Niemand weet alles of is ooit uitgeleerd. Integendeel, hoe ouder ik word, hoe minder ik denk te weten...
Wat denkt die persoon nu bereikt te hebben??? Mijn antwoord aan de stichting (deels):

Het feit echter, dat mensen met mijn enthousiaste, open verhalen stiekem mails naar jou gaan sturen, maakt mij woest. Mag je rustig weten.
Hierdoor wantrouw ik nu alle mensen die mij goedbedoelde (en welkome!) adviezen/tips gaven, wat zij (-1) niet verdienen. Echter is die persoon niet zo dapper om aan mij door te spelen dat 'ze het wel eens gaat melden'. Als zo iemand nou míj dit had gemaild, was het -ook- aan mij geweest wat er mee te doen.
Bij kinderen noemen we dit klikken. En hoe kinderachtig kun je zijn???

Nogmaals, de goede bedoelingen ten spijt, is de manier waarop dit ging, ver beneden mijn niveau en stijl. Iedereen mag mij alles vertellen. Open minded genoeg. Adviezen zijn echter vrij, wat men er mee doet is ieder voor zich.

Het is voor mij wederom een menselijke klap in t gezicht. Doe mij maar een hond die t niet met mij eens is. Grommen, bijten, whatever, ik kan er mee dealen. Never nooit dat een hond je zo belazert.
Uiteraard blijf ik blij met alle oprechte adviezen en interesse. Degene met wie ik niet blij ben, weet het zelf. Overigens verwacht ik niet dat iemand met dat niveau, hier problemen mee heeft. Dat soort wezens hou je nu eenmaal.
En nee, ik scheer zeker niet het -leuke- forum over één kam. Kom hier al lang genoeg en pik eruit wat mij aanstaat.

Gesloten