Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
Vroeger, toen ik klein was, wilde ik dierenarts worden. Daar ben ik vanaf gestapt nadat onze poes was aangereden en mijn ouders haar hebben laten inslapen.
Toen wilde ik bij de politie. Moorden oplossen! ;D Iemand (ik weet niet meer wie) heeft dat toen uit mijn hoofd gepraat. Nou los ik elke moord van de Engelse en Scandinavische misdaadseries op voordat zij het doen. Maar da's toch niet in het echie, hè.
Nu zou ik wel forensisch onderzoeker willen zijn, beetje te laat om te beginnen en ik heb helaas alleen verstand van automatiseren... ;)
Door -Saskia-
Vivianneb schreef: Ik heb eigenlijk wel een aanvullende vraag - hoever ligt je droombaan van je werkelijke baan?

Bij mij mijlenver iig :P
Euhhhh, heul ver. Ik werk nu in de ICT in de gezondheidszorg. Of toch minder ver dan het lijkt, wellicht.  ;)
Door Esther Q
Maker van natuurfilms. Maar dan wel op het gemak. Geen gezeur met deadlines en financiën  :biggrin2:
Door Kim_S
Vivianneb schreef: Ik heb eigenlijk wel een aanvullende vraag - hoever ligt je droombaan van je werkelijke baan?

Bij mij mijlenver iig :P
Wij doen er alles aan om te zorgen dat het werkelijkheid wordt.

We zijn naar het noorden verhuisd, in Duitsland, omdat we daar een boerderij met weilanden konden betalen.
Dat het erg lastig is om familie en vrienden uit regio Nijmegen nog maar weinig te zien, én dat hier veel minder werk te vinden is dan in Nijmegen, nemen we voor lief.
We hebben het financieel erg zwaar (gehad?) dus het aanschaffen van schapen voor de fok is nog niet gelukt. Daarvoor proberen we nu eindelijk weer te sparen. Als dat lukt willen we in een paar jaar uitgroeien tot een bedrijfje dat 1 salaris kan vervangen.

In de tussentijd zoek ik naar een baan als labrat, dat vind ik nog steeds geweldig om te doen!
Door Kaela
Ik wilde vroeger altijd bij de hondenpolitie. Maar ik wilde niet eerst gewoon agent worden, dus ja, dan kom je ook niet bij de hondenpolitie. Tijdens mijn studie heb ik mij toegelegd op de IJslandse paarden. Een ras wat diep in mijn hart zit en wat nog behoorlijk natuurlijk gehouden worden. Groepshuisvesting, later inrijden enz. Maar eenmaal die kant op, bleek die wereld ook teveel van mijn idealen af te wijken. Steeds jonger inrijden, steeds meer gewone stallen, steeds meer acceptatie van hulpmiddelen die ik verafschuw.

Mijn droom nu: zelf iets op poten zetten met paardvriendelijke huisvesting en de accomodatie om paard- en hondvriendelijke dingen te faciliteren (workshops, trainingsweekenden, lessen ed). Om alles wat ik mooi vind te kunnen doen, maar dan wel volgens mijn eigen ideeën en niet toch weer dingen te moeten doen of zien die me zo tegen staan. Alleen om het te kunnen doen zoals ik dat zou willen heb ik een heel erg flink startkapitaal nodig en daar ontbreekt het ruimschoots aan.

In hoeverre mijn huidige werk van mijn droom verwijderd is? Ik werk bij een bank  ;D. Maar dat vind ik ook leuk, ik ga na 7 jaar nog altijd met plezier naar mijn werk. Ik heb de luxe om partime te kunnen werken en in mijn hobby bezig te zijn met dieren. En dat mag ik invullen naar mijn eigen wensen en dat voelt goed.
En omdat dromen wel iets is wat leuk moet blijven, spelen we mee in de staatsloterij! Ik zou natuurlijk best nu al met bepaalde dingen van mijn droom meer kunnen doen. Ik zie het als een heel goed teken dat ik die behoefte niet voel, mijn leven is gewoon heel erg leuk zoals het nu is!
Door BusKay
Esther Q schreef: Maker van natuurfilms. Maar dan wel op het gemak. Geen gezeur met deadlines en financiën  :biggrin2:
Hmmmm..... kleed U zich maar uit of....kleed U de producenten uit??  8) 8)

Ligt wel erg dicht bij mijn ideaal... zeker als ik even terugdenk aan de docu A Wolf Called Storm.
Een beroep in de richting van onderzoek, gedrag etc. van honden en wolven zou een droom zijn.
Door cisfr
Super droom, restaurant/koffiehuis.  Taart,  cake en broodjes bakken
Door Els&Flow
Een manege opzetten voor de doelgroep gehandicapte kinderen met daarin ook de mogelijkheid voor kansarme jongeren om te kunnen genieten van de natuur, liefst met een leer/ werk traject.  :)

Haalbaar: Nee, op dit moment niet. Daarvoor moet de zeeman ook meer thuis zijn, willen we verhuizen naar Zeeland en daarvoor zijn we het perfecte huis nog niet tegen gekomen. :)
Door Angelique
lianneke schreef: Boswachter of schaapherder..
Volgens mij gaat de boswachter van Sellingen met pensioen  :biggrin2:
Door lianneke
Angelique schreef: Volgens mij gaat de boswachter van Sellingen met pensioen  :biggrin2:
Ik kom er aan !!!!
Door doranto
Architect!
Maar vind huisvrouw zijn ook heerlijk! .......Tuinieren, huishouden doen, beestjes en kinderen verzorgen......
Maar klussen en verbouwen zowel binnen als buiten is echt helemaal mijn ding! (vandaar waarschijnlijk ook architect  :biggrin2:)
Door Fenixjuh
Pfoe, moeilijke.. Mijn droombaan (die nog redelijk reëel is) is met ernstig gedraggestoorde kinderen werken. Ik zou heel graag op een cluster IV school (autisme en gedragsproblematiek) willen werken als logopedist. Moet ik nog wel steeds eerst mijn diploma halen..  :-\

Wat ik hier voorbij zie komen als boswachter en schapenherder lijkt me ook fantastisch.. Vroeger wilde ik graag dierenartsassistente worden, toch maar vanaf gezien omdat ik niet tegen bloed kon (en ondertussen wel m'n diploma doktersassistente op zak hebben :-X ::) )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door