Persoonlijk, heel eerlijk, had ik hem niets anders gegeven dan bot tot dat ie het eet. En na 3 maaltijden niet eten, ging het er met dwang in.
Ik weet dat het hard klinkt, maar als hij met je voeten aan het spelen is, vind ik dat je wel wat hard mag zijn.
Als Kleintje iets niet wil, krijgt ze ook enkel dat tot ze het eet. Nu is Kleintje gelukkig gevoelig aan honger en dan gaat het er altijd wel in. En ik help haar wel. Zal het fijnmeppen als ze dat wil, of meng het met wat lekkers om haar aan te zetten te eten. Ze kan dan zo doen net alsof ze niet doorheeft dat het eten is.

Luis is ongevoelig voor honger, dus daar meng ik met wat lekkers. Maar dat heeft in het verleden ook niet altijd gewerkt en toen is er een aantal keer onder dwang eten in gegaan. Op den duur moet hij toch eten en als ik hem gewoon altijd zijn zin geeft, eet hij vrijwel niets meer.
In het begin is het wat zoeken, ik denk dat dat bij iedereen met katten wel zo is. Ze doen altijd lastig over wel iets. Maar het toegeven moet redelijk blijven en anders wordt er hier voet bij stuk gehouden.