Ik wou jullie nog vertellen dat Max onverwachts is overleden. Hij at niet zo goed meer. Leek ook wel beetje dement. Liep naar z'n voerbak en at een beetje, keek dan alsof ie dacht wat moest ik hier ook weer doen. Liep dan weg en als ik dan zijn voerbak achter hem aan bracht dan at ie nog wat. Ook zag ik hem neusvleugelen en z'n flanken bewogen meer dan normaal. Ben met hem naar de dierenarts geweest en zij wou bloed afnemen wat niet lukte en hij reageerde er op alsof het hem vreselijk pijn deed, terwijl hij er altijd makkelijk in was. Ipv bloed afnemen heeft de dierenarts een foto gemaakt en het bleek dat zijn hele borstholte vol zat met vocht. Dierenarts zei dat ze het vocht wel af konden tappen, maar dat we Max daar geen plezier mee deden. Hij was ws ook uitgedroogd, dat terwijl ik hem heb zien drinken. De dierenarts zei dat ze niet voor euthanasie was, maar in dit geval wel. Ze dacht aan een tumor. Op de foto was te zien dat er uitzaaiingen waren. En ze zei dat er zeer waarschijnlijk ook een ontsteking zat. Goed er over nagedacht en besloten hem in te laten slapen, wat ook niet vlekkeloos liep. Op de injectie om te gaan slapen reageerde Maxie ook fel en sprong bij me vandaan van de tafel. Hij viel al snel in slaap. We missen hem vreselijk en ik vind het jammer dat ik er pas zo laat achter kwam dat er katten en honden ook vers vlees kunnen eten.
Joep zijn schaduw hebben we uit een asiel gehaald. Hij was toen al volwassen. Leek op een of andere manier een soort trauma te hebben. Liep de kamer rond en piepte dan de ronde herhaalde hij dan een keer. Nu is het veel erger. Hij loopt achter elkaar de kamer rond en slaakt de vreselijkste kreten. :-( Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen? Of is hij zo ontzettend van slag dat Max er niet meer is. Ik zal vragen of mijn vriend foto's kan plaatsen, ik ben echt a technisch.
We hebben nog 2 poesjes Mimi en Noes, zijn ruim 2 jaar oud en eten nu ook vers vlees. Het heeft erg lang geduurd voor ze zover waren maar het is gelukt.