Ik heb gewoon een bobikezitje aan mijn stuurpen gemonteerd. Ik heb een in hoogte verstelbare stuurnok, die ik redelijk laag had staan. Die heb ik nu op de hoogste stand gezet en ik heb het stuur een beetje gedraaid zodat de bocht in plaats van omhoog, naar achter wijst. Het past dan nét. Misschien dat ik toch nog wel ga kijken voor zo'n mamastuur. Dan heb je toch wat meer ruimte tussen zadel en zitje. Ik wil wel een foto maken, maar dan moet ik even m'n vent vragen. Dan kan het met kind.koekje schreef: Sonja, hoe heb je dat nou gedaan met fiets en fietsstoeltje?
De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De BP-moeders! *Dubbel Hoera, 17-3 Vera & 18-3 Dwayne geboren!
Ik ben erg blij met mijn Yepp zitje trouwens.
Graag.Sonja schreef: Ik wil wel een foto maken, maar dan moet ik even m'n vent vragen. Dan kan het met kind.
Meer foto's van David mag altijd.
Getver wat valt het mooie weer tegen! Badje opgeblazen voor de 1e keer, maar denk niet dat ik 'm laat poedelen...
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het ontzettend warm. Wel bewolkt, maar het badje staat toch in de schaduw. Ik zet Tess niet in de zon. Ze heeft vanochtend om half 10 al lekker geplonsdJantina schreef: Getver wat valt het mooie weer tegen! Badje opgeblazen voor de 1e keer, maar denk niet dat ik 'm laat poedelen...
Jeuhhhhh mevr heeft geslapen van 10.30 - 7.30 (met maar 1 keertje speen drukken tussendoor)

Ging afgelopen week ook al steeds meer de goede kant op met elke nacht later komen.
Nu hopen dat het zo blijft
Ging afgelopen week ook al steeds meer de goede kant op met elke nacht later komen.
Nu hopen dat het zo blijft
Hoe doen jullie het nou met de vaste voeding?
Op het bureau en paar weken terug was Fedde afgevallen. Nog steeds Hollands glorie als je het mij vraagt, maar goed. Ze hameren er daar op dat hij lekker mag eten wat hij wil, diksap, vruchtensap, boterham met vruchtenhagel, koekje tussendoor enz. En mee eten met ons, ook kruiden etc. Nou zat ik behoorlijk met mijn oren te klapperen bij die arts en weet ik dat zo net nog niet. Ik probeer onnatuurlijke suikers te vermijden en houd mij eigenlijk aan het Rapley introductieschema en volledig biologisch. Vele malen voorzichtiger dus dan de consultatiebureau normen. Ik kook nog steeds apart voor Fedde, hij eet iedere dag een prakje aardappel/groente/vlees. Wel eens rijst geprobeerd maar hij vind dat ook niet super lekker. Diksap, Danoontjes, Liga's, vruchtenhagel e.d. ga ik echt niet aan beginnen zo lang hij er nog niet om vraagt. Ik heb nu een paar keer van die bio sapjes gekocht maar dat geef ik als siroop, een mini laagje en verder water. En een paar ongezwavelde rozijntjes of rijstwafeltje als tussendoortje en fruit mag hij zo veel als hij wil van mij, en daarvan zeggen zij dan weer dat dat een eenmalig tussendoortje moet zijn. Ook het met de pot mee eten vind ik nog geen goed idee. Ik geef liever zijn gezonde prak en het is altijd best een gevoelig kindje geweest qua darmen en wat is nou voor hem de toegevoegde waarde van een keer nasi of macaroni of specerijen? Ik wil hier eigenlijk zelf zo lang mogelijk mee wachten. Op de creche (1 dag per week) wijken we hier wat van af. Hij krijgt daar wel wat lekkers te drinken en een Liga, tsja, de andere kindjes krijgen het ook en mijn kind hoeft niet zielig aan een wortel te zitten daar
.
Wat zijn jullie 'normen' qua voeding en wat geef/gaf je op welke leeftijd?
Op het bureau en paar weken terug was Fedde afgevallen. Nog steeds Hollands glorie als je het mij vraagt, maar goed. Ze hameren er daar op dat hij lekker mag eten wat hij wil, diksap, vruchtensap, boterham met vruchtenhagel, koekje tussendoor enz. En mee eten met ons, ook kruiden etc. Nou zat ik behoorlijk met mijn oren te klapperen bij die arts en weet ik dat zo net nog niet. Ik probeer onnatuurlijke suikers te vermijden en houd mij eigenlijk aan het Rapley introductieschema en volledig biologisch. Vele malen voorzichtiger dus dan de consultatiebureau normen. Ik kook nog steeds apart voor Fedde, hij eet iedere dag een prakje aardappel/groente/vlees. Wel eens rijst geprobeerd maar hij vind dat ook niet super lekker. Diksap, Danoontjes, Liga's, vruchtenhagel e.d. ga ik echt niet aan beginnen zo lang hij er nog niet om vraagt. Ik heb nu een paar keer van die bio sapjes gekocht maar dat geef ik als siroop, een mini laagje en verder water. En een paar ongezwavelde rozijntjes of rijstwafeltje als tussendoortje en fruit mag hij zo veel als hij wil van mij, en daarvan zeggen zij dan weer dat dat een eenmalig tussendoortje moet zijn. Ook het met de pot mee eten vind ik nog geen goed idee. Ik geef liever zijn gezonde prak en het is altijd best een gevoelig kindje geweest qua darmen en wat is nou voor hem de toegevoegde waarde van een keer nasi of macaroni of specerijen? Ik wil hier eigenlijk zelf zo lang mogelijk mee wachten. Op de creche (1 dag per week) wijken we hier wat van af. Hij krijgt daar wel wat lekkers te drinken en een Liga, tsja, de andere kindjes krijgen het ook en mijn kind hoeft niet zielig aan een wortel te zitten daar
Wat zijn jullie 'normen' qua voeding en wat geef/gaf je op welke leeftijd?
Ik vind dat best een apart advies als ik eerlijk ben. En dan hebben ze het erover dat de kinderen van tegenwoordig zo dik zijn en dat al op jonge leeftijd begint 
Tja, wanneer mensen die het verantwoord willen doen zo geadviseerd worden......
Tja, wanneer mensen die het verantwoord willen doen zo geadviseerd worden......
Tja lastig is het , ga op je gevoel af. En bij het consternatie buro is het toch nooit goed, ik zei braaf altijd Ja , en deed het anders.
Snoep hebben zo lang mogelijk afgehouden, tot ze naar de gastouder ging met oudere kinderen , toen leerde ze snoep.
Tussendoortjes was in het begin een soepstengel, fruit of rijsttafel, pas later een liga of peuterkoekje.
En ook at ze niet gelijk met ons mee en kookte apart voor haar of hield eten apart, spaghetti met saus heeft ze gelust, maar nu eet ze pasta's zonder saus en " blote bami" , en groentes lust ze niet zoveel van terwijl ze op 2 jarige leeftijd best verschillende dingen at.
Zolang ze blijven groeien in de lengte zou ik me niet zo' n zorgen maken.
Als ze te lang, te dun te dik te klein zijn is het ook niet goed volgens het buro.
Enne danoontjes? Gewone yoghurt is ook prima.
Snoep hebben zo lang mogelijk afgehouden, tot ze naar de gastouder ging met oudere kinderen , toen leerde ze snoep.
Tussendoortjes was in het begin een soepstengel, fruit of rijsttafel, pas later een liga of peuterkoekje.
En ook at ze niet gelijk met ons mee en kookte apart voor haar of hield eten apart, spaghetti met saus heeft ze gelust, maar nu eet ze pasta's zonder saus en " blote bami" , en groentes lust ze niet zoveel van terwijl ze op 2 jarige leeftijd best verschillende dingen at.
Zolang ze blijven groeien in de lengte zou ik me niet zo' n zorgen maken.
Als ze te lang, te dun te dik te klein zijn is het ook niet goed volgens het buro.
Enne danoontjes? Gewone yoghurt is ook prima.
Hier hebben wij bij de oudste tot 2 jaar geen snoep, koekjes, ijsjes, zoet op brood etc gegeven. Nu (5,5 jaar) mag ze eten wat ze wil, maar wel met mate. Ze is lang en dun, ik maak me dus geen zorgen.
De jongste dame is heel fors gebouwd, nu 1,5 jaar. Ook zij krijgt geen zoete of ongezonde dingen, en ik zorg dat ze elke dag een gezonde prak krijgt, ook als wij zelf niet zo gezond eten.
Het is hier in Duitsland trouwens heel normaal dat kinderen van een paar maanden oud al koekjes en snoep etc eten. Heel lastig als die kleine in de winkel een lolly in haar handen gedrukt krijgt en ik die dan af moet pakken
Dus ik zou het gewoon zo doen zoals je het zelf al bedacht had
De jongste dame is heel fors gebouwd, nu 1,5 jaar. Ook zij krijgt geen zoete of ongezonde dingen, en ik zorg dat ze elke dag een gezonde prak krijgt, ook als wij zelf niet zo gezond eten.
Het is hier in Duitsland trouwens heel normaal dat kinderen van een paar maanden oud al koekjes en snoep etc eten. Heel lastig als die kleine in de winkel een lolly in haar handen gedrukt krijgt en ik die dan af moet pakken
Dus ik zou het gewoon zo doen zoals je het zelf al bedacht had
Punt is dat wij nu in het voor ons drukke seizoen met de beesten gewoon niet altijd zo gezond eten. Vaak even wat snels, en misschien maar 1 of 2x per week een prak. Dat wil ik voor hem gewoon niet. Omdat hij zo'n buikkrampen weer had 's nachts geven we hem nu 's middags warm eten en dat gaat gewoon veel beter dus apart koken moet ik toch. 's avonds krijgt hij een boterham en fruit, evt. wat komkommer. Maar zou hij door die 'saaie' prakkies minder smaak ontwikkelen of iets dergelijks?
-
Esthertjuh
- 4-sterren

Tess krijgt alleen nog BV en af en toe wat water als drinken. Met eten 's ochtends fruit rond 9 uur fruit, 's middags een boterham (al schiet die er thuis wel eens bij in, of ik bak een pannenkoekje van borstvoeding/speltmeel/banaan) en dan 's avonds eet ze met ons mee groente/aardappelen (soms wat kip/vis). Verder krijgt ze regelmatig een rijstwafel en soms een biologisch maisboogje. Maar zeker geen vruchtensap/diksap/chocopasta/vruchtenhagel e.d. Rijst vindt ze wel lekker en eet ze vaak als we bij mijn schoonfamilie (indonesisch) eten. We geven haar dan wel dingen zonder sambal erbij
Als wij pasta eten dan eet ze die zonder saus. Yoghurt of kwark heeft ze nooit gewild. Danoontjes heeft ze een paar weken gekregen, maar daar moet ze ook niets meer van hebben. Tess is erg klein/licht, dus dat danoontje had ze dan toch extra binnen. Er zat trouwens veel minder suiker in als ik dacht vandaar dat we dat toch hebben geprobeerd.
Vaste voeding zijn wij nog niet aan toe. Maar die adviezen van CB zou ik in de prullenbak gooien. Dat heeft toch allemaal geen voedingswaarde?
Tja, het concentratiebureau. Het idee van advies is leuk hoor, maar kijk zelf wat je ermee aan wilt.
Ikkreeg het advies om Vera water te geven. Tegen de reflux. Ze was toen 3 weken oud....
Ikkreeg het advies om Vera water te geven. Tegen de reflux. Ze was toen 3 weken oud....
Ik trek ook mijn eigen plan, maar ja, als hij dan is afgevallen ga je toch wel weer twijfelen of hij niet te kort komt... En of ik misschien iets minder strikt moet zijn.