Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

eelke schreef:Ja daar heb je ook weer gelijk in. Maar misschien kan ik bij zo'n pees wel leren om het terug te zetten ofzo? Ik ga het in ieder geval vragen.

Maandagochtend ga ik bellen voor een afspraak. Het zit me niet lekker. Zeker ook met dat ontstekingsverhaal, dat wil ik gewoon allemaal zeker weten en niet afwachten. Misschien is dit nog een nasleep van alle ellende en helpt bv een paar weken ontstekingsremmers geven wel goed. Dan ga je toch niet wachten tot het mis is? Plus dat dit nu dus het gewricht is, en mij lijkt doorlopen bij gedoe er aan altijd schade te geven.

De orthopeed vond het veel vocht. Hij heeft er 5 ml uitgetrokken...
Ik vind dat je weer een goed plan hebt!
Nou we zijn geweest. Weer veel vocht afgetapt, voor 3 weken metacam, eventueel volgende week nog eens vocht weghalen, en zij denkt dat fysio ook wel wat kan doen.
Ze vond het verder ook wel een apart verhaal dat we nu zo met dit zitten zonder echt gericht advies of een plan, buiten opereren. Ze stelde ook wel een belafspraak voor met een orthopeed hier in de buurt.

Dus ja, wel oke.

Maar sjonge wat een gedoe allemaal. Gijs gelukkig weer best braaf, wel even blaffen in de wachtkamer, ik stond buiten te wachten maar nogal slecht weer. Er zat niemand meer in de wachtkamer dus daar gaan zitten, maar de mensen die aan de beurt waren kwamen natuurlijk ook weer uit de spreekkamer,.

Hij loopt natuurlijk nog niet mank. Tenminste, wanneer is het mank natuurlijk. Ik zie wel wat aan hem en aan zijn gedrag (hij strekt bv nog steed vaak zijn poot helemaal recht als hij ligt, dat doet hij met zijn andere poot niet) maar goed, vanmorgen toch weer ruim een half uur in het bos gelopen en dan loopt hij het laatste stuk, en verder vanmiddag en vanavond, ook gewoon oké. Dus als het zo blijft vind ik het prima. Maar al dat vocht zit me niet lekker en het lijkt me dat we dan aan het wachten zijn tot het weer mis gaat...
frodo quin schreef:Jammer dat het zo aansleept :( Geen ervaring bij honden hiermee, wel bij mezelf en pezen,... dat kan heeeeel lang duren.
Ja, ik heb 1 pees verrekt in mijn voet, 6 jaar geleden. Die voel ik nu nog. Ach, een beetje schade is ook helemaal niet erg, en een tandje minder dan voorheen ook niet, en wat meer rekening houden met ook niet. Maar goed, dan moet hij wel blijven zoals hij nu is, en niet weer opnieuw slechter worden natuurlijk. We gaan het weer zien :)
eelke schreef:Ja, ik heb 1 pees verrekt in mijn voet, 6 jaar geleden. Die voel ik nu nog. Ach, een beetje schade is ook helemaal niet erg, en een tandje minder dan voorheen ook niet, en wat meer rekening houden met ook niet. Maar goed, dan moet hij wel blijven zoals hij nu is, en niet weer opnieuw slechter worden natuurlijk. We gaan het weer zien :)
Gelukkig heeft hij geen kast vol met schoenen die nu staan weg te kwijnen ;)

Ik duim dat hij snel gewoon geen last meer heeft bij zijn bezigheden en dat het ook zo blijft.
De meesten zullen in de bar denk ik wel gelezen hebben dat het hier niet echt overloopt van succes...

Voor nu even een praktische vraag; hij ademt soms piepend/benauwd. Het was van de week af en toe al als hij hijgde na het lopen, maar nu hoorde ik het gisteren ook terwijl hij in de keuken lag.
Is dat meteen alarmerend? Kan het een bijwerking zijn van metacam? Hoe lang kijk ik dat aan? Anders moet hij toch komende week maar mee naar de dierenarts om eens te luisteren naar zijn hart en longen... :-\ ik zal er eens aan proberen te denken om het te filmen, dat lijkt me voor de dierenarts ook wel handig.
Kan pijn zijn maar dat hoeft niet. Ik heb hier om de oorzaak te achterhalen een hartecho laten maken. Dat schiep duidelijkheid.
Ik zag toevallig een pyr met achillespees problemen die een brace heeft gekregen om hem wel te kunnen laten rennen en toch overmatige flex tegen te gaan. Zelfde methodiek als in de braces van dame die met de braces echt heel hard kan gaan en zonder met moeite vooruit kon komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door