Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xerox
Bedankt allemaal voor de sterktewensen!

Lees ook een paar enge verhalen, brrr keetje, het hart, ik moet er niet aan denken... Maar denk eerlijk gezegd niet dat het zo is, het is nu 3 dagen geleden en Xerox voelt zich prima, vandaag zonder problemen een rondje bos gedaan. Bovendien heb ik nooit eerder zoiets bij hem gezien, terwijl hij zich toch regelmatig behoorlijk kan opwinden. Dan had zoiets veel eerder moeten gebeuren denk ik...

purple_ikke, dank je, weet je te vinden over epilepsie. Voorlopig nog maar even niet, het kan immers van alles zijn en wil mezelf niet gek maken met dingen die er misschien niet zijn. Afspraak voor bloedonderzoek maak ik meteen na het weekend, dus de resultaten zullen nog heel even op zich laten wachten.
Door Xerox
En we kregen kort erna de uitslag: het bloed is goed, 'ondanks' de medicatie! Lever- en nierwaardes waren zelfs opvallend netjes. We hebben afgesproken dat ik Xerox goed in de gaten houd en contact opneem als hij weer een toeval zou krijgen. Natuurlijk hopen we dat dat niet gaat gebeuren!
Door Xerox
Klopt, maar mijn grote angst was wel dat ik hem zelf aan het 'vergiftigen' was met de medicatie voor de HD/artrose. En dat is dus niet zo. Waar ik op 'hoop' is dat het 'gewoon' een kleine TIA is geweest. In de andere gevallen zou het terug moeten komen en hebben we, tja... Een groot probleem?

Klein detail: MRI-scan kost 8 tot 900 euro en wat doe je dan als er een hersentumor wordt geconstateerd?  :-\ Gelukkig zijn ze bij deze kliniek wel zo reëel dat ze je daarop wijzen en met je willen praten over wat nog realistisch is om te doen en wat niet meer. Stof tot nadenken dus... Hopelijk is al dat gepieker overbodig, want het was vreselijk om te zien.
Door Xerox
Woow, het is al ruim 3 maanden geleden dat ik hier iets geschreven heb  :o

Met Xerox gaat het goed, hij heeft geen rare toevallen of andere dingen meer gehad en ook met de jeuk gaat het prima. Eind december/begin januari was hij wat te mager. Toen heeft hij tijdelijk 1300 gram gehad, maar dat is nu al niet meer nodig. Hij staat nu weer terug op 1200.

Intussen heeft hij er al een paar maanden een 'nieuwe' diersoort bij, wild konijn. Daarentegen konden we een tijd niet aan lama komen, dus het aantal diersoorten bleef gelijk. Ik vond het de afgelopen tijd niet zo nodig verder te gaan experimenteren, maar met het oog op de zomer (bijna geen wild konijn en weinig haas te krijgen) lijkt het me toch wel handig. Hij krijgt nu de volgende dingen:

Tam konijn
Lama
Haas
Lam
Zalm
Paard
Wild konijn

En groentes + chlorella erbij.

Als nieuwe diersoort wil ik eend gaan proberen. Zou een fijne diersoort zijn voor erbij én een gevogelte. Nu eerst geduldig wachten op de bestelling...
Door BlissSpirit
Xerox schreef: Woow, het is al ruim 3 maanden geleden dat ik hier iets geschreven heb  :o

Met Xerox gaat het goed, hij heeft geen rare toevallen of andere dingen meer gehad en ook met de jeuk gaat het prima. Eind december/begin januari was hij wat te mager. Toen heeft hij tijdelijk 1300 gram gehad, maar dat is nu al niet meer nodig. Hij staat nu weer terug op 1200.

Intussen heeft hij er al een paar maanden een 'nieuwe' diersoort bij, wild konijn. Daarentegen konden we een tijd niet aan lama komen, dus het aantal diersoorten bleef gelijk. Ik vond het de afgelopen tijd niet zo nodig verder te gaan experimenteren, maar met het oog op de zomer (bijna geen wild konijn en weinig haas te krijgen) lijkt het me toch wel handig. Hij krijgt nu de volgende dingen:

Tam konijn
Lama
Haas
Lam
Zalm
Paard
Wild konijn

En groentes + chlorella erbij.

Als nieuwe diersoort wil ik eend gaan proberen. Zou een fijne diersoort zijn voor erbij én een gevogelte. Nu eerst geduldig wachten op de bestelling...
Spannend!!!!!
Hoop echt van harte dat de eend straks goed gaat.  :-* :-*
We zullen ons best doen en lief zijn voor de eendjes onderweg  ;D
Morgen is DE dag, spannend!  :) we hadden even te kampen met een oorontsteking, maar die is bezworen dus we zijn er klaar voor! De DA vond Xerox er (op zijn oren na) erg goed uitzien voor een hond met atopie, dus dat was leuk om te horen.
Laatst gewijzigd door Xerox op do 27 feb 2014, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door