- zo 20 nov 2016, 11:23
Aan het begin van de productie van vaccinaties en andere medicatie in de VS staan investeerders die aan hun investeringen wilden verdienen. Dat is geen complot geweest, daar zit geen idee achter om producten te maken die de mensheid zouden schaden, dat gaat gewoon over bedrijfsvoering, zoals dat in elke tak gebeurt. Ze zagen een niche, juist een mogelijkheid om mensen beter te maken door de verkoop van producten, en sprongen erin en met groot succes. Daar zijn een heleboel goede dingen uit voort gekomen. Ik ben blij dat wij de medische wereld kennen en dat er wetenschap bestaat.
Maar, er zijn ook dingen uit voortgekomen die niet goed zijn en er zijn ook een heleboel alternatieven bewust niet onderzocht omdat ze geen geld opleveren, en bewust niet onderwezen, want de invloed vanaf het begin zit ook in het medische onderwijs.
In de VS zijn talloze voorbeelden te vinden van onderzoekers, artsen en journalisten die een succesvolle (ondersteund door data, die beschikbaar is gesteld voor onderzoek, maar wat nooit is opgepakt door de industrie en overheid, rara waarom) andere weg in zijn geslagen dan die van de industrie en die grote tegenwerking hebben ondervonden, zowel vanuit de industrie als vanuit de overheid (door belangenverstrengelingen). Dit kan gaan om alternatieve geneeswijzen, die niet gepatenteerd konden worden en dus voor de industrie niet interessant zijn om te onderzoeken, en om onderzoekers/journalisten die negatieve resultaten aantonen/rapporteren van producten gemaakt door de industrie. Volgens mij zit ook achter die tegenwerking geen complot in de zin van de mensheid te willen schaden, of een totalitaire globale macht te willen opzetten. De mens is volgens mij helemaal niet in staat om complexe complotten die zo grootschalig zijn uit te denken en uit te voeren. Daarbij geloof ik in de goedheid van de mens, iedereen heeft zijn eigen motivaties en die zijn in beginsel positief, maar kunnen wel haaks op elkaar staan. Alleen door de complixiteit van alles, de belangenverstrengelingen, het uit de hand gelopen kapitalisme etc. komen er nu dingen naar boven die misgaan en nog altijd krijgen alternatieven weinig tot geen kans om onderzocht te worden. Dit veranderen is vreselijk moeilijk. Te meer daar bijna niemand echt goed zicht heeft op waar de misstanden precies zitten. En als je wel een inzicht hebt moet je nog maatregelen durven nemen, waarmee je het risico loopt je professionele leven te schaden.