Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
katten kunnen zo goed pijn verbergen, wat een rot nieuws!

Over zal het niet gaan, wel veel beterschap voor Buffy! Heb je al een andere pijnstiller?
Door Nathascha
Ik heb net een injectie met Onsior met bffy gehaald. Ik hoop dat tie gaat werken. Morgen gaat ze aan de pillen. Een paar dagen. En dan weer overleg met de DA.
Door Nathascha
De pijnstiller Onsior lijkt beter te werken. Ze mankt een stuk minder. Wil weer naar buiten ( wat naturlijk niet mag van me)
Ze slaapt wel heel veel.

Nu een probleem erbij. Ze eet slecht. Gistere wilde ze niet eten. beetje tonijn ging erin en bleef erin. Maar de gemale BARF eet ze met lange tanden. En wat ze op heeft komt er ook direct weer uit.
Vanmorgen een deel gemalen Barf met een beetje blikvoer gemengt. In de hoop dat ze wel zou eten. Maar het is er al weer uit  :'(

Ik bied haar 4 a 5 keer nu een portie aan. Maar het blijft niet binnen. Ik probeer straks zalm uit blik. Een beetje. En dan hopen dat de vis wel binnen blijft. Dan eet ze in elk geval iets.
Door eelke
Nathascha schreef: De pijnstiller Onsior lijkt beter te werken. Ze mankt een stuk minder. Wil weer naar buiten ( wat naturlijk niet mag van me)
Ze slaapt wel heel veel.

Nu een probleem erbij. Ze eet slecht. Gistere wilde ze niet eten. beetje tonijn ging erin en bleef erin. Maar de gemale BARF eet ze met lange tanden. En wat ze op heeft komt er ook direct weer uit.
Vanmorgen een deel gemalen Barf met een beetje blikvoer gemengt. In de hoop dat ze wel zou eten. Maar het is er al weer uit  :'(

Ik bied haar 4 a 5 keer nu een portie aan. Maar het blijft niet binnen. Ik probeer straks zalm uit blik. Een beetje. En dan hopen dat de vis wel binnen blijft. Dan eet ze in elk geval iets.
Kwa pijn; wat een fijne berichten!!!

Kwa de rest, heeft ze last van haar maag door de pijnstillers misschien? Krijgt ze daar iets voor? Ik geloof dat er ook homeopatische dingen zijn kwa maagbescherming.
Door koekje
Fijn dat deze dope beter lijkt te werken.
Voor de gebrekkige eetlust zou ik even de DA consulteren. Het kan een bijwerking van de dope zijn en dan zijn er misschien middelen, of het is toch iets anders of van de pijn. Ook daar is misschien wat op te vinden.
Door Nathascha
Ik heb net telefonisch consult gehad. En een heel eerlijk gesprek gehad met de DA waar ik ook de meeste band mee heb ik de praktijk. Hij keek voor het eerst naar deze situatie. Want ik was nl bij zijn collega, omdat zijn collega de orthopeet is in de praktijk. Lief mens overgins dus geen kwaad woord. Maar Deze DA van het telefonisch consult schrok wel van het hele verhaal. En toen ik vroeg of we wel eerlijk waren naar Buffy, vroeg hij zich wel af hoe haar kat waardig bestaan nu nog waardig genoeg was.

Eerst altijd lekker buiten, nu binnen. Eerst zelf je muizen vangen, nu nepmuizen waar ze niet naar omkijkt. Eerst nog te vertrouwen met de kinderen, nu haalt ze uit/valt ze aan als ze langslopen. Pijnstilling die niet werkt, ook niet de niewe, want ze blijft chagerijnig en uitvallen al lijkt ze minder te manken.

Morgen kijk deze DA naar haar. En gaan we evt nog maagbeschermers bijgeven icm de Onsior. Als dit niet werkt dan...dan wil ik even niet nadenken  :'( :'( :'(
Door Nathascha
Vandaag een uitgebreid consult gehad. Was een gewoon consult maar de DA heeft er echt alle tijd voor genomen om met me te praten. Heel erg prettig.

Buffy reageert beter op de Onsior als op de metacam. Dus daar zijn we blij om. Nu proberen dat ze weer goed gaat eten. Tonijn en zal blijft erin. gemalen BARF lijkt te zwaar op de maag, dat gooit ze eruit. Nu dus blikvoer gepakt van Nateral Cat. Dit eet ze met smaak en blijft er gelukkig in. Door dit voer de maagbescherming tablet gedaan. Deze tabletten moet ze 2 maal daags. En moet binnen 2 a 3 dagen verlichting gaan geven. Ik ga over 2 dagen kijken of de gemale BARF weer goed gaat vallen.

Nu is het daarna ook belangrijk dat ze in zijn geheel beter funtioneerd. pff dat hoop ik maar. ik hoop gewoon dat door de bijwerkingen van de onsior, ze zich zo rot voelde en dat ze nu gewoon gaat opknappen.
Door flin
een maagbescherming is meestal ook een maagzuurremmer,(weet niet welke je hebt?)
'k vrees dat je dan met (gemalen) Barf oid in de knoop komt...t maagzuur wordt niet zuur genoeg  :-[ om bot te verteren

onsior is ook een NSAID, by de weg, netzoals metacam ea

succes met de patiënt!
Door Nathascha
Het lijkt beter te gaan met Buffy. Maar helaas weet je het bij een kat nooit zeker. Ze komt weer beneden. En ligt te spinnen op schoot. Dat is echt al weken geleden dat ze dat gedaan heeft.
Wel is ze nog chagie naar de andere dieren. Maar goed, ze is altijd wel wat knorrig geweest. Niet zo knorrig als nu, maar er lijkt vooruitgang in te zitten.

Ook heeft ze gisteravond gemalen barf op en dit is binnen gebleven!!!! Ze eet in elk geval weer de normale portie!!

Onsior is idd in dezelfde groep als Metacam. Maar als deze pijnstiller werkt, werkt tie sterker op de ontsteking in het lichaam en heeft hij minder belasting op het lichaam dmv bijwerkingen als metacam. Maar dan moet tie wel werken. En hij schijnt niet bij alle dieren even goed aan te slaan. Maar hij werkt bij Buffy gelukkig wel. Was ook een uitproberen van ons, want metacam gaf helemaal geen verbetering.
Door Loeka
Hoi, ik lees dit nu pas(was heel lang weg van het forum) . Mijn kater heeft ook Onsior geslikt voor zijn rugpijn. Hij had Novacam, maar kon daar helemaal niet tegen, kotste steeds. De Onsior is goed gegaan.

Ik wens jullie heel veel sterkte met het nemen van de moeilijke beslissingen die op jullie pad komen!
Door Nathascha
Buffy eet weer!
Ze eet braaf haar maagtabletje en de onsior.

Ze zoekt weer contact met ons. Komt weer kroelen. En ligt af en toe weer te rollen op het tapijt.
Maar ik moet zeggen, dat ik het lopen van haar nog niet goed vind gaan. Had gehoopt dat dit zou verbeteren. Maar helaas.

De gedragsverandering vind ik wel gunstig. Ze lijkt toch minder pijn te hebben als voorheen. :)
Door Nathascha
Nee nog niet wat ik toe moet voegen volgens de BARF regels.

Wel zei mijn 'vaste DA' die ook voor vers is, dat ik zeker glucosemine moet gaan toevoegen en Omega 3.
Maar hij vond het wel slim om dit staps gewijs te doen. Nu weten we dat de maagpilletjes zijn werk doen. De Onsior lijkt nu ook zijn werk te doen. Dus nu op naar de volgende stap, glucosemine. Zo weten we wat werkt en wat niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door