Zo kunnen sommigen ook vergeten eten als ze gewoon de hele dag door brokken hebben staan (hier dus niet van toepassing

Maar het vele dwangmatige miauwen terwijl ze niets willen blijkt een duidelijk teken te zijn.
Ook achter je aanlopen de hele dag lang en wat doelloos rondhangen, soms stoppen terwijl ze met iets bezig zijn en in diepe gedachten verzonken lijken. Daarna dan vergeten zijn waar ze mee bezig waren.
Ik weet niet of ik jouw verhaal wel dementie herken. Ik zou eerder denken dat ze ergens serieus last van heeft (lichamelijk). Ookal laat ze geen pijn zien, wil dat niet zeggen dat ze hem niet voelt. En misschien heeft ze wel meer of langdurigere pijn dan voorheen en wordt ze daar zo onrustig van. Vooral dat aanvallen van haar vriendjes doet me daaraan denken. Of was ze altijd al een solo-poes?
Maar katten die zich slecht voelen of pijn hebben, bijten nu eenmaal van zich af.
Wildplassen is trouwens ook typisch gerelateerd met pijn.
En als het dan stopt en ze plots aanhankelijk is, zal ze vast zich plots een stuk beter voelen en gaat het dus op en af. Maar er zal vast nog wel wat schelen...
Het is eigenlijk een klein wonder dat al haar bloedwaarden binnen de referentie blijven als je beschrijft wat ze allemaal al meegemaakt heeft.
Maar je zegt wel dat er ergens een ontsteking zou zitten, dat dat uit het bloed komt? Is er uitgemaakt waar die ontsteking zit/zat? Is die behandeld? Of is ze gewoon vanzelf verdwenen?
Ontstekingen kunnen natuurlijk erg pijnlijk zijn...