Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Ivonne schreef: hoe is het nu dan met dat knobbeltje nu we weer een paar dagen verder zijn.... hetzelfde ?
Ja, het is niet groter geworden.
Door Lizzy
Sterkte Sonja vandaag! Ik hoop dat alles spoedig verloopt en dat het bobbeltje goedaardig is! We duimen rustig door
Door Sonja
Boef is weer thuis. Ze is nog een beetje 'dronken' van de narcose, maar ze mag nu lekker in haar eigen vertrouwde omgeving verder bijkomen.
De da heeft het knobbeltje ruim weggenomen en heeft nog een tweede knobbeltje gevonden, wat ik nog niet had ontdekt. Dit knobbeltje heeft ze ook weggenomen. Ze wist niet precies wat het was en heeft het weefsel dus opgestuurd naar het lab. Maar ze was zelf optimistisch want ze vond het er niet kwaadaardig uitzien.
Ik heb Boef maar gelijk een kap opgezet. Vorig jaar zijn er twee vettumoren bij haar weggehaald en het eerste wat ze deed toen ze eenmaal goed wakker was, was de hechtingen er uit trekken. Dat wil ik dus deze keer zien te voorkomen.
Maar ik ben blij dat ze weer thuis is, dus ik ga haar zo nog ff lekker knuffelen!
Door Nitus
Ach over een dag of zo loopt Boef weer vrolijk rond te huppelen :). Maar nu dus alleen nog wachten op de uitslag, spannend hoor. Ik duim dus nog maar even door. Wanneer krijg je de uitslag? Zitten de knobbeltjes trouwens op haar buik, dan kun je haar misschien een T-shirt aantrekken als je haar niet in de gaten kunt houden. Sterkte en beterschap :).
Door Sonja
Volgende week vrijdag krijg ik als het goed is de uitslag.
De hechtingen zitten inderdaad op haar buik, maar ik vrees dat een tshirt niet Boefbestendig is. Ze heeft tot nu toe alles wat ik haar heb aangetrokken linea recta verscheurd. Zo ook haar periodeslip. ;D
Door Sonja
Heb haar net mee naar buiten genomen en ze wilde alweer achter de konijnen aan. :D
Door Lizzy
Hee Sonja, dit klinkt goed! (het feit dat Boef alweer achter de konijnen aan zit maar zeker ook dat de DA het er niet kwaadaardig uit vond zien want vaak zien ze dat toch wel direct hoor). We duimen door, tot de uitslag maar ik denk dat het wel goed komt!
Door tieneke
Hopelijk loopt het met een sisser af! ;)
Gef die boever eens een lekkere :-* van mij ;)
Door jeanne
wat fijn dat ze zo snel weer achter de konijntjes aan wil :D

nu duimen op een goede uitslag!
Door Sonja
tieneke schreef: Hopelijk loopt het met een sisser af! ;)
Gef die boever eens een lekkere :-* van mij ;)
Zodra m'n Zoeloelip dusdanig geslonken is dat ik weer kan zoenen, zal ik dat doen. ;) ;D
Door Eidos
Hey fijn dat boef alweer lekker loopt te dollen ;D.. en het is positief dat de DA het er niet kwaardaardig uit vind zien .. Hier duimen we nog steeds ;) !! En ook van mij een knuffel :D
Door Sonja
Boef ziet er niet uit nu. Boef houdt niet van vreemde dingen aan haar lijf en daaronder vallen dus ook hechtingen. Ik had haar al een kap omgedaan, maar net begon ze met haar achterpoot aan haar buik te krabbelen, precies op de plaats waar de hechtingen zitten.
Dus heeft ze nu, behalve de kap, ook een koltrui achterstevoren aan (mouwen om de achterpoten, staartje door de col) en draagt ze sokjes aan haar achterpoten. Ze is nogal inventief, dus ik houd haar maar goed in de gaten.
Ik hoop dat het goed blijft gaan, want morgen moet ik haar toch een paar uur alleen laten i.v.m. de crematie van m'n oma.
Door Lizzy
Oh jee! Allereerst gecondoleerd met je oma Sonja....

En het is ook rottig dat je Boef alleen moet thuislaten ja. Onze Brutus heeft vorig jaar ook zijn hechting eruit gesloopt terwijl wij even weg waren. En we hebben nog lang lopen tobben met de wond.... Duimen maar dat ze eraf blijft!

Sterkte morgen.
Groetjes, Lizzy
Door Nitus
Moeilijk is dat hè, om een hond te beletten te krabben en/of likken aan wonden en hechtingen? Mijn honden krijgen in zo'n geval, als ik er niet bij ben een muilkorf om en schoentjes aan. Maar niet iedere hond blijft er rustig onder als je ze muilkorfd.
Mijn honden raken ernstig in de stress als ik ze een kap om doe.
Kun je anders geen oppas regelen voor morgen?
Sterkte, en beterschap voor Boef
Door Sonja
Ja, Boef heeft het ook al twee keer eerder geflikt: Eén keer de hechtingen er uit terwijl ze nog lag bij te komen van de narcose. Toen krammetjes er in en een paar dagen later waren die er ook uit, toen Edo even haar kap had afgezet om haar te laten eten. En dan gaat natuurlijk net de telefoon....
Die hechtingen zaten toen aan haar achterpoot, dus kon ze er alleen met haar tanden bij. Met kap was er niets aan de hand. Maar hier kan ze dus ook met haar achterpoten bij. >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door