Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik heb er maar 2 van de 8 die kuikentjes lusten. En omdat ze zo zeuren van de 1 dit wel en de ander dat niet, ga ik het zelf malen. Stukken hebben ze moeite mee dus misschien dat malen beter gaat en ze krijgen echt niks anders.
Die katten zijn uitgekookt genoeg en die wachten braaf tot jij zo gehoorzaam bent om hun dat blikje maar weer voor te schotelen.
Ik krijg het alleen niet over mijn hart om kuikentjes te malen :-X
Heb er al moeite mee om het zo in hun bakje te leggen....

In het begin hebben we ze eraan laten wennen door ze open te snijden, dat mocht mijn man dan van mij doen, want dat kan ik écht niet :-[
Kuikentjes ga ik ook niet malen hoor. Zelfs opensnijde/knippen heb ik niet gedaan. Hoe hypocriet het ook is, ik kan het echt niet. Als ze ze niet zo willen eten dan maar niet. In de vleesmolen gaan ze echt niet.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik mijn 1e kuikens gekocht had. Had het zakje bij de punt vast en toen ik het zakje openmaakte begon ik al te kokhalzen.
Vervolgens met een vleestang (gebruik ik nog steeds trouwens) kuikentje eruit gehaald en laten ontdooien. Katten in de tuin, kuikentje ook in de tuin en deur dicht. Ik heb staan huilen en kokhalzen toen ze ermee begonnen te spelen. Vervolgens begon het keihard te hagelen en wilden ze naar binnen. Dus deur open en toen wilde degene met kuiken ook naar binnen. Voor hem heb ik de deur dichtgedaan. Ik kon en wilde dat echt niet in huis hebben. Het was of met kuiken buiten in de hagel of zonder kuiken naar binnen. Hij voor de deur mekkeren en springen en ik in de keuken huilen. :-[
Ondertussen ben ik er wel aan gewend maar ik pak ze dus nog steeds niet met blote handen en door de vleesmolen gaan ze al helemaal niet.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben ;)
Kokhalzen doe ik er niet van, maar ik voel me zo'n moordenaar als ik ze geef....
Ik pak ze wel gewoon met mijn handen vast, maar zit ze ook nog regelmatig eerst te aaien voor ik ze in het bakje leg :'(

En ik moet er niet teveel bij stilstaan, want dan geef ik ze niet meer. Zal ook versterkt worden omdat ik sinds een paar maanden kippen heb en je in je achterhoofd natuurlijk weet dat deze diertjes daar tussen hadden kunnen lopen.....

En ik weet dat het hartstikke hypocriet is, want kipkarkassen en poten en de rest van het dier geef ik wel gewoon, maar ja :-\
Zal wel mutserigheid zijn, maar dan ben ik maar een muts ;)
Zolang het niet herkenbaar is, voel ik me er stukken prettiger bij. Dus inderdaad, kippenpoten, kippennekken enz. gaan me stukken beter af. Kwartel ook want ik heb ze zonder kop :-X
Maar voor mezelf heb ik het ook hoor. We hadden pas konijn op het menu staan. Ik heb heel de dag de kriebels gehad en toen het op mijn bordje lag, kreeg ik geen hap door mijn keel. :-[
Terwijl ik met alles van kip, rund, varken en vis (wel graag zonder kop) dus geen moeite heb. Maar voor mij dus maar geen konijn.
Ik zit precies hetzelfde in elkaar! ;D
Ook geen konijn/haas etc voor mij, maar wel kip, rund, varken, vis (ook het liefst zonder kop, hou niet van eten wat me aankijkt ::))

En wat betreft het eten van de dieren.... ook zonder kop zou ik denk ik wel moeite hebben als het vachtje er nog aan zou zitten, maar daar heb ik nog geen praktijkervaring mee ::)
Het moet er gewoon niet al te herkenbaar uitzien. En dan gaat het prima. Van het voorjaar waren we met een nichtje bij een boederij waar ze ook kuikentjes hadden. En toen zij ermee zat te knuffelen, moest ik toch wel even aan de kuikens in de diepvries denken :-X
Heel herkenbaar! Ik heb een paar weken geleden 2 kuikens van 5 weken gehaald (voor bij mijn kippen, niet voor de honden en katten ;D) en hoewel die natuurlijk al een stuk groter zijn als die eendagskuikens, ging het toch echt wel door mijn hoofd hoor :-X

Maar dan moet ik mezelf gewoon weigeren daar verder over na te denken :-X
grinn.. ik zit hier weer eens te lezen..
ik ben echt een stukje harder voor mezelf geloof ik..
ik vertikte het om die lieve zachte kuikentjes aan de katten te geven..
toen toch maar 1 zakje gekocht..
en toen ik zag hoe ieniemienie al grommend door de kamer stoof met een kuikentje in dr bekkie.. moest ik toch wel weer lachen..
de rest wilde niet.. en daar baalde ik een beetje van..
dus idd.. knipte ik ze door.. :shy:
nooit gedacht van mezelf dat ik DAT zou kunnen..  :-X
t voordeel van borderliner zijn is dus denk ik.. dat ik mijn emoties goed kan manipuleren.. :P

naja..
nu eten 4 van de 6 katten dus graag een kuikentje..
1 van de mutsen die niet lust heeft bijna geen tandjes meer..
dus idd..
ik zo "stoer" om zon kuiken door de molen te halen..
nou.. dat heb ik geweten hoor..  :puke:
het kuikentje knapte in de molen toen die het te pakken kreeg..
en de spetters vlogen me om de oren..  :o
bah!!!
en waarvoor??
voor helemaal niks!!
want als je het beessie er eenmaal doorheen hebt gedraaid.. blijft er echt niks van over!!
tis alleen maar lucht en eigeel.. meer niet..  :-X
nee.. dat moest ik weer zijn die zich niet laat zeggen zon muts te wezen en de katten gewoon doorgeknipte kuikentjes te geven..  >:(
tis bij mij altijd t zelfde..
als iemand zegt dat ik dat moet gaan doen.. sla ik door en voor ik t weet sta ik kuikens te malen met kuikenvlekken op mijn goeie broek..  :-X
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door