Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
Is de dexamethason geen idee om te proberen zoals Linda zei. Misschien is er een ontstekingsproces oid dat de aanvallen veroorzaakt....

Groetjes en sterkte!!

Fieke
Door Pauline
202spots schreef:We moeten toch  echt wat anders gaan doen...gisteravond 11:30 'n Grand Mal en vanmorgen om 4:30 weer eentje..en 't is pas 'n week geleden since de laatste keer  :'( :'( :'(
Ach lieverd, wat een doffe ellende.... :'(

Ik weet niet wat ik erop zeggen moet, maar ik denk aan jullie. :-*
Door ~Joke~
Wat een ellende, medicijnen lijken Tor niet echt te helpen  :'( :'(
Heel veel sterkte.
Voor Spike werd me destijds door iemand naast Taurine, vit B-complex,  L-Carnitine en Q10 aangeraden. Ik heb het een tijdje gebruikt maar het had geen effect op zijn aanvallen.
Door Timmy
202spots schreef: Maar waarom vind je het 'n risico dan Linda?
Ik heb me rot gezocht op de net, en ik kan alleen maar sites vinden die de Taurine juist aanraden......

Vaak lees je van supplementen meestal alleen de voordelen (tegenover reguliere medicijnen waarvan je vaak alleen de nadelen leest). Honden met epileptiforme toevallen zijn vaak al gevoeliger voor veranderingen, aanvullingen, weglatingen e.d. Als Tor toevallig een van de honden is die slecht op taurine reageert (en dan bedoel ik dus de synthetische taurine; niet taurine in vlees) kun je de boel dusdanig verergeren dat er grote problemen ontstaan. Ik heb wel gehoord van honden die meer toevallen kregen na taurinegiften en daar niet meer vanaf kwamen. Die bleven dus een toegenomen hoeveelheid toevallen houden.
Tor heeft er al zoveel. Je moet er toch niet aan denken dat dat er NOG meer worden!
Dat bedoelde ik dus met dat ik het risico niet zou nemen.

Gr.
Linda
Door ~Joke~
Je moet ook heel goed opletten dat supplementen en pillen gluten, lacose soya en gistvrij zijn.
Ik volg voor Spike de aanbevelingen van dr John Symes, hij heeft veel succes met de aanbevelingen die hij doet voor honden met epilepsie. Deze aanbevelingen hanteer ik ook voor de Border Terriers die last van epileptiforme krampaanvallen hebben. Heb je hem wel eens gemailed Dory?

Ik plak zijn aanbevelingen hieronder:

Kies voedsel ZONDER de volgende ingrediënten:

* Tarwe, gerst en rogge. Wat allergieën aangaat beschouwt Dr. Symes haver als het veiligste graan. Hij zegt dat haver veel glutamaat bevat, bij sommige dieren kan deze stof bijdragen tot pijn en epilepsie. (n.b. In Nederland is haver op de akker vaak 'besmet' met tarwe en wordt daarom niet aanbevolen in een glutenvrij dieet, Joke)

* Melkproducten. Melk en melkproducten zoals o.a. kaas, wei, caseïne enz. inbegrepen (n.b. let ook op lactose in bv supplementen en (homeopathische) medicijnen, Joke)

* Soya

* Mais (inclusief mais gluten meel), als allergieën niet afnemen. Dr. Symes denkt dat dit vooral belangrijk is bij klachten als astma, pijn, problemen in het onderste deel van het maagdarmstelstel en epilepsie.

* Rijst, als allergieën niet verdwijnen na het weglaten van de hierboven genoemde granen. Op dit punt aangekomen kan de eigenaar alleen nog maar brokvoer gebruiken met aardappel, bataat of tapioca als koolhydraatbron. (n.b. beter is natuurlijk graanvrij, rauw te gaan voeren, Joke)

* Rund, vis, en eieren ALLEEN als er nog steeds allergieën aanwezig zijn, die niet zijn verdwenen, na weglating van bovengenoemde ingrediënten. Dr. Symes heeft de ervaring dat sommige honden voor deze eiwitten secundaire allergieën hebben en het beter doen op andere eiwitbronnen.

* Kunstmatige conserveringsmiddelen en kleurstoffen.

Je moet bij tabletten ed dus ook altijd goed opletten dat ze vrij van deze stoffen zijn. Ik hou me er strikt aan zo kwam ik er ook achter dat Spike op rundvlees reageerde. Homeopathische middelen gebruik ik alleen in vloeibare vorm, supplementen alleen in capsulevorm van Solgar [ik sprenkel de inhoud dan over het voer].
Door 202Spots
Als Tor toevallig een van de honden is die slecht op taurine reageert (en dan bedoel ik dus de synthetische taurine; niet taurine in vlees) kun je de boel dusdanig verergeren dat er grote problemen ontstaan.
Dan kan ik dus WEL de rauwe hart meer van gaan geven... Yes?

Joke ook weer Thanks voor the info!
Door Mister T
202spots schreef: Antwoord van Dr.Dodds was:

"Dear Dory: 
Yes, you could try taurine, although on a raw diet there should be plenty already.   Jean"

We moeten toch  echt wat anders gaan doen...gisteravond 11:30 'n Grand Mal en vanmorgen om 4:30 weer eentje..en 't is pas 'n week geleden since de laatste keer  :'( :'( :'(
ach dory,ik lees dit nu pas  :-[ wat n ellendige toestand,ik hoop dat de bovengenoemde info n uitkomst biedt voor jullie  :-\ sterkte en n dikke knuffel voor  Tor  :-* :-*
Door 202Spots
.Alle blood resultaat van Cis waren prima..en opnieuw  had haar  halve thyroid "very good" waardes
Tor is 'n ander zaak...
Laatst gewijzigd door mahuni op di 12 jun 2007, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
Gisteren met DA over alle resultaat gegaan..en Tor door de mangel gehaald...
Hij heeft borderline thyroid en we overwegen om hem op lage thyroid meds te zetten
De Chem panel had "bands" weet niet precies,maar 't betekend dat er "ergens" 'n infectie zit, dus aan de A.B,  de  cholesterol is ook te hoog,maar daar hoeven we niet over in te zitten.
De ALT (lever)was ook verhoogd en daar gaan we straks bloed voor tappen (moet nuchter zijn) en dan daarna  gelijk eten geven en dan 2 uur later opnieuw bloed tappen.
De hoge en lage waardes van Pb waren bijna gelijk...
en we weten niet precies waarom er bijna geen verschil is...de bile-test zal misschien meer helderheid geven.

Ook voor alle zekerheid foto's gemaakt van longen,hart en buik, en alles ziet er normaal uit.
Rectal exam was ook goed, en ook zijn ogen nagekeken en was ook in orde.
Had urine mee genomen,en hij poepte ook nog voordat we de clinic naar binnen gingen, dus dat
ook gelijk maar gegeven ( krijg vandaag resultaat van onderzoek)

De foto's van zijn poot toonde duidelijk aan  dat de artrose erger is geworden en dat ie echt wel
pijn heeft met overeind te komen...
Omdat het ook swelling is, besloten om eerst 'n injectie Dexamethason te geven (zou dan ook voor eventueel swelling in ze hoofd helpen) en vandaag beginnen we met half tablet Deramaxx. (non-narcotic, non-steroidal anti-inflammatory drug) wat voor de artrose en ook de swelling moet helpen.
Dus nu weer afwachten wat de volgende stap zal zijn..

Kweet niet of 't allemaal te druk voor 'm was geweest, maar vanmorgen om 4:45 was 't weer schudden...
Gelukkig mag ie wel water hebben, want anders had ik hem niet nuchter kunnen houden tot 9 uur.
Meestal geef ik wat yoghurt met rescue remedy, met honing, maar mocht nou niks geven.
Kon ook niet ze Pb geven, dus afwachten of ie er nog meer krijgt...
Eerst straks maar naar de DA..
Door - Judith -
Jeetje Dory, wat heftig allemaal... Heel veel sterkte voor jullie en meneer Tor!!! :-* :-* :-* Hoop dat de medicatie wat gaat doen en dat de bloedtest wat meer duidelijkheid oplevert!
Door 202Spots
Had urine mee genomen,en hij poepte ook nog voordat we de clinic naar binnen gingen, dus dat
ook gelijk maar gegeven ( krijg vandaag resultaat van onderzoek)
Urine zat vol met bacteries ,dus lekkere urine infectie... :-\
hij was gisteren al op de AB gezet,dus de kuur afmaken en dan 'n week later opnieuw urine test doen
(dan met getapte urine testen)
de pH was 6.5, en geen crystals,dus dat is in ieder geval goed nieuws.
De poop test was prima, waren geen eitjes of parasietjes gevonden.
Morgen horen we de bile-acid resultaat,waar vandaag 2 x de bloed voor is afgenomen..
Door K@rin
och wat een narigheid allemaal Dory !!
dikke knuffel voor Tor en ik hoop, dat het snel weer beter met hem gaat ........  :-*
Door 202Spots
Thanks...helaas vanmorgen om 3 uur opnieuw aan de gang..
Zit nu te wachten op resultaat van de bloodtest van gisteren...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door