Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
conleeuw schreef: nee bijwerkingen zat, het is echt een zware middel, maar als ik het zo lees gaat het weer een stuk beter, en straks met de chinese kruiden kan je het mischien wel zo houden zonder dat je weer prednison hoef in te zetten. Ik moet wel zeggen, het is mischien wel troep, maar soms is het gewoon niet anders, wel goed dat je niet eindeloos lang de prednison blijf gebruiken ;) ook ik zou waar mogelijk een alternatief inzetten
Het was vooraf al niet de bedoeling dat Boef op de pred zou blijven. De da die het voorschreef gaf het als een korte kuur omdat het snel verlichting zou geven. Maar ook zij was er geen voorstander van om het langere tijd te geven. Het stond dus vantevoren al vast dat ze het slechts 15 dagen zou krijgen.
Door Sonja
Het ging de laatste tijd best lekker met Boef. In Kroatië ging alles weer goed en de afgelopen week weer thuis waren er met het lekkere weer ook geen problemen. Gisteren heeft ze nog vrolijk in de tuin lopen spelen.
We zijn twee weken geleden gestart met Calcarea carbonica en verder krijgt ze chinese kruiden (duo damp control), extra vitamine C en propolis.
Het rare uitgezakte buikje is verdwenen en ze heeft niet meer zo'n uitstekend ruggegraatje.
Maar vandaag is ze weer duidelijk niet in orde. Ze had van de week al wel veel snotafscheiding, maar daar leek ze geen last van te hebben. Nu heeft ze volgens mij koppijn van al het snot. Opvallend is dat het weer tegelijk komt met een omslag van het weer.
Ik voel er niet veel voor om weer pred te gaan geven, maar zit meer te denken aan een pijnstiller o.i.d. om haar ongemak wat te verzachten. Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?
Door Sonja
Nee, ik heb dus geen salisprin in huis. Verkopen ze dat normaal gesproken bij de drogist? Ik ben het net bij twee drogisten in Nederland wezen vragen. Ze hadden het niet. En de apotheek is dicht.  >:(
Ik baal echt dat dit nu net op zaterdag gebeurt.
Ze is echt duidelijk hartstikke beroerd. Ze staat in de gang te hijgen met haar kop naar beneden en het snot loopt uit haar neus. Echt zielig.
Ik stel me zo voor dat ze zich net zo moet voelen als ik toen de vorige keer m'n holtes dicht zaten.
Ik heb trouwens nog wel sinuforcetablettenvan vogel in huis. Zou ik dat kunnen geven?
En ja, stomen heb ik ook aan gedacht, maar hoe doe je dat bij een hond?
Door Sonja
Ik heb wel Tolfedine in huis. Als ik zie hoe naar ze zich voelt, dan denk ik dat ik op dit moment liever een dergelijk middel geef dan niets. Maar ik zie wel net dat de Tolfedine inmiddels al over de datum is. Kan dat kwaad? Is de werkzaamheid dan minder?
Door Lizzy
Sonja schreef: Ik heb wel Tolfedine in huis. Als ik zie hoe naar ze zich voelt, dan denk ik dat ik op dit moment liever een dergelijk middel geef dan niets. Maar ik zie wel net dat de Tolfedine inmiddels al over de datum is. Kan dat kwaad? Is de werkzaamheid dan minder?
Ik heb geen idee... Ik ben zelf niet zo dol op dingen geven die over datum zijn... hoe lang is het over datum?

Qua Sinuforce: ja, ik denk dat je dat wel kunt geven.

Qua stomen: ik denk dat ik heel voorzichtig een pan met gekookt (iets afgekoeld) water met kamille op een lage tafel zou zetten en zou kijken of ze erboven wil hangen....

Enne, als ze zich echt onwijs beroerd voelt: dan maar een paardenmiddel hoor Sonja. Dit is ook zielig.....
Door Sonja
Lizzy schreef: Ik heb geen idee... Ik ben zelf niet zo dol op dingen geven die over datum zijn... hoe lang is het over datum?

Qua Sinuforce: ja, ik denk dat je dat wel kunt geven.

Qua stomen: ik denk dat ik heel voorzichtig een pan met gekookt (iets afgekoeld) water met kamille op een lage tafel zou zetten en zou kijken of ze erboven wil hangen....

Enne, als ze zich echt onwijs beroerd voelt: dan maar een paardenmiddel hoor Sonja. Dit is ook zielig.....
Tja, het is dus al meer dan een jaar over de datum en ik ben daar dus inderdaad ook niet zo happig op.  :-\ Die sinuforce heb ik haar inmiddels gegeven.
Het is overigens niet zo dat haar neus echt verstopt zit. De vorige keer was dat wel het geval, toen was ze er ook benauwd bij, maar nu niet. Er komen echt ongelooflijke hoeveelheden geelachtig snot uit haar neus lopen. Maar ze haalt tussendoor wel adem door haar neus.
Zou dit misschien ook kunnen samenhangen de behandeling met homeopathie? Dat het daardoor nu even erger wordt?
Als het echt niet anders kan dan heb ik nog wel prednisolon in huis, maar als het even kan liever niet. De vorige keer leek het middel haast erger dan de kwaal. En bovendien is het parket net weer gerepareerd. :(
Door Lizzy
Sonja schreef: Tja, het is dus al meer dan een jaar over de datum en ik ben daar dus inderdaad ook niet zo happig op.  :-\ Die sinuforce heb ik haar inmiddels gegeven.
Het is overigens niet zo dat haar neus echt verstopt zit. De vorige keer was dat wel het geval, toen was ze er ook benauwd bij, maar nu niet. Er komen echt ongelooflijke hoeveelheden geelachtig snot uit haar neus lopen. Maar ze haalt tussendoor wel adem door haar neus.
Zou dit misschien ook kunnen samenhangen de behandeling met homeopathie? Dat het daardoor nu even erger wordt?
Als het echt niet anders kan dan heb ik nog wel prednisolon in huis, maar als het even kan liever niet. De vorige keer leek het middel haast erger dan de kwaal. En bovendien is het parket net weer gerepareerd. :(
Sinds wanneer geef je die homeopathische middelen?

Geel slot zou ook een ontsteking kunnen betekenen, denk ik. Krijgt ze ook wel eens een AB hiervoor?
Door Sonja
Lizzy schreef: Sinds wanneer geef je die homeopathische middelen?
Sinds een week of 2, 3.
Geel slot zou ook een ontsteking kunnen betekenen, denk ik. Krijgt ze ook wel eens een AB hiervoor?
Ja, de vorige keer heeft ze gelijktijdig met de prednisolonkuur ook een ab-kuur gehad. Maar ook ab wil ik zoveel mogelijk zien te vermijden. Ik geef daarom dus propolis als alternatief voor de ab.
Door Sanyo
Vervelend, zeg dat Boef weer zo'n last heeft.

Stomen verdunt het slijm, dat zou wellicht verlichting kunnen geven.

Ik zou het doen zoals je het ook bij kleine kinderen doet.
De warme kraan van de douche open en lekker de badkamer vol laten stomen. En dan met hond in de badkamer gaan zitten.
Door Sonja
Sanyo schreef: Vervelend, zeg dat Boef weer zo'n last heeft.

Stomen verdunt het slijm, dat zou wellicht verlichting kunnen geven.

Ik zou het doen zoals je het ook bij kleine kinderen doet.
De warme kraan van de douche open en lekker de badkamer vol laten stomen. En dan met hond in de badkamer gaan zitten.
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Boef gaat sowieso namelijk graag in de badkamer liggen als één van ons aan het douchen is. Dus ga ik zo maar douchen met een lekker mentholdoucheschuimpje en dan gaat Boefje mee de badkamer in.
Door Hitam
Het is een beetje laat voor een homeopathische verergering. Dus ik denk dat het daar niets mee te maken heeft.
Het is wel goed dat het snot er uit komt. Dan stroomt het tenminste.
Heb je iets van eucalyptus olie ofzo in huis? Kun je haar aan laten snuiven of in haar vacht smeren.
Door Sonja
Hitam schreef: Het is een beetje laat voor een homeopathische verergering. Dus ik denk dat het daar niets mee te maken heeft.
Het is wel goed dat het snot er uit komt. Dan stroomt het tenminste.
Heb je iets van eucalyptus olie ofzo in huis? Kun je haar aan laten snuiven of in haar vacht smeren.
Ik zal zo even in de sauna zoeken of ik nog eucalyptusolie heb. Ik heb in ieder geval wel jeneverbesolie, dat geeft ook altijd wel wat verlichting bij verstopte luchtwegen, vind ik.

En ja, het is wel goed dat het snot er zo uitloopt, want ze is dan wel duidelijk beroerd, maar niet zo benauwd als de vorige keer.
Laatst gewijzigd door Sonja op za 23 sep 2006, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door