Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door roefus
Als je 15% kans maakt op een nieuwe maagtorsie, dan betekent dat dus dat je 85% kans hebt dat het NIET meer gebeurt !!! :D
Hiep hoi, want dat klinkt ineens veel leuker, veel méééér kans op 'positief' dus.

Fijn Judith, dat hij weer lekker zijn maaltjes eet.
En dat hij het met eten associëert, dat lijkt me heel begrijpelijk.
Ik heb vroeger een hond gehad met epilepsie.
Als hij bijvoorbeeld eind van de middag, op een regenachtige dag een aanval kreeg.
Dan kon ik er gif op innemen dat op de eerstvolgende dag (met zelfde weertype, zelfde tijdstip) hij heel onrustig en zenuwachtig werd en begon te janken.
Ergens 'bedacht' hij dan, dat het de vorige keer dezelfde omstandigheden waren.
Denk dat het met Cairo ook zo is.
Hij heeft iets gegeten, en toen ging het fout...
Dus 'de etensbak' voelt misschien even 'onbehaaglijk'.
Maar daar groeit hij wel snel weer overheen.
Ik hoop dat het helemaal goed komt!
Door Lizzy
roefus schreef: Als je 15% kans maakt op een nieuwe maagtorsie, dan betekent dat dus dat je 85% kans hebt dat het NIET meer gebeurt !!! :D
Precies!!!
Door judith1967
fritz schreef: Het gaat momenteel al weer een jaar goed, bij haar hond gebeurde het twee keer op de nuchtere maag, wat ik begrepen heb zit er bij bleu's teveel ruimte van binnen waardoor het makkelijker gebeurd.
Oh ,gelukkig dat het zo goed gaat.Houden zo!!
Alle honden met een ruime borstkas kunnen er last van krijgen vertelde mijn d.a mij.
Door judith1967
Lizzy schreef: Zolang we niet exact weten wat de oorzaak (oorzaken) zijn voor een torsie, kunnen we het ook niet voorkomen. Helaas....
Precies.
Het is gewoon iets wat gebeurt, en het is gewoon vreselijk waardeloos als je hond dat overkomt.

. Maar als de maag vastgezet is: ik las laatst van een aanstormend dierenartsen-talent dat de kans op opnieuw een torsie 15% is, als de maag vast gezet is. Dat werd geschreven in de relatie: "maag pro-actief vastzetten" maar ik denk dat dat ook geldt voor wanneer de maag vast gezet is na een torsie?
Oh,ik hoop het wel. ;)
Door judith1967
donna schreef: das schrikken!
Mooi dat het weer de goede kant uit gaat en hopen dat het zo blijft gaan...sterkte!
Dankjewel,het lijkt idd de goede kant op te gaan. ;)
Door judith1967
roefus schreef: Als je 15% kans maakt op een nieuwe maagtorsie, dan betekent dat dus dat je 85% kans hebt dat het NIET meer gebeurt !!! :D
Hiep hoi, want dat klinkt ineens veel leuker, veel méééér kans op 'positief' dus.

Ik wordt hier toch wel erg blij van :) :)

Fijn Judith, dat hij weer lekker zijn maaltjes eet.
En dat hij het met eten associëert, dat lijkt me heel begrijpelijk.
Ik heb vroeger een hond gehad met epilepsie.
Als hij bijvoorbeeld eind van de middag, op een regenachtige dag een aanval kreeg.
Dan kon ik er gif op innemen dat op de eerstvolgende dag (met zelfde weertype, zelfde tijdstip) hij heel onrustig en zenuwachtig werd en begon te janken.
Ergens 'bedacht' hij dan, dat het de vorige keer dezelfde omstandigheden waren.

He getver een hond met epilepsie,dat lijkt mij ook geen pretje, zeg.

Denk dat het met Cairo ook zo is.
Hij heeft iets gegeten, en toen ging het fout...
Dus 'de etensbak' voelt misschien even 'onbehaaglijk'.
Maar daar groeit hij wel snel weer overheen.
Ik hoop dat het helemaal goed komt!

Ja,je hebt helemaal gelijk hierin.Nou Cairo is gek op eten dus ik denk dat ie het wel snel vergeten zal zijn.Honden zijn daaar makkelijker in dan mensen,zeker als ik nu naar mijn eigen kijk.Bij elke kots beweging of geluidje wat Cairo maak,slaat bij mij mijn hart een slag over.
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 17 jan 2006, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
fritz schreef: Het gaat momenteel al weer een jaar goed, bij har hond gebeurde het twee keer op de nuchtere maag, wat ik begrepen heb zit er bij bleu's teveel ruimte van binnen waardoor het makkelijker gebeurd.
Heb jouw vriendin ook nog iets veranderd qua etenspatroon en ze eten ook vers??
Door judith1967
Lupa schreef: lees dit nu pas :-[
gelukkig gaat het wel beter met cairo.
heel veel sterkte!!
Dankjewel,
Door bas rouge
Lees nu pas dit bericht, wat een schrik is dat geweest vorige week voor jullie en wat super dat Cairo langzaam maar zeker weer opknapt.

7 jaar geleden verloor ik mijn hond Bas aan een maagtorsie, het staat me nog bij als de dag van gisteren :'(. Toen en nu blijkbaar nog steeds is niet duidelijk wat die torsies nou veroorzaakt. Wel lijkt er een combinatie van factoren te zijn die het risico op een torsie vergroot. Goed dat je het herkende!
Geef Cairo een dikke knuffel en sterkte met zijn en jullie herstel.
Door judith1967
bas rouge schreef: Lees nu pas dit bericht, wat een schrik is dat geweest vorige week voor jullie en wat super dat Cairo langzaam maar zeker weer opknapt.

7 jaar geleden verloor ik mijn hond Bas aan een maagtorsie, het staat me nog bij als de dag van gisteren :'(. Toen en nu blijkbaar nog steeds is niet duidelijk wat die torsies nou veroorzaakt. Wel lijkt er een combinatie van factoren te zijn die het risico op een torsie vergroot. Goed dat je het herkende!
Geef Cairo een dikke knuffel en sterkte met zijn en jullie herstel.
Achjee,verschrikkelijk als het je hond overkomt.
Je gaat echt door een hel,deze afgelopen dagen waren erg stressvol,zowel voor Cairo als voor ons.
Gelukkig gaat het de goede kant op met Cairo,hopelijk herstelt Cairo volledig en krijgt ie niet weer een torsie.

Dankjewel :)
Door judith1967
Vandaag de d.a gebeld,hij wilde nog wel even weten hoe het met Cairo ging,nou hetlijkt allemaal de goede kant op te gaan.Woensdagavond gaan we terug naar de d.a om de hechtingen eruit te laten halen. :)
Door K@rin
Gelukkig heeft hij de eerste periode goed doorstaan !!
Volgens mij zijn de 1e 48 uur na een torsie nogal kritiek !!
Door roefus
judith1967 schreef: Vandaag de d.a gebeld,hij wilde nog wel even weten hoe het met Cairo ging,nou hetlijkt allemaal de goede kant op te gaan.Woensdagavond gaan we terug naar de d.a om de hechtingen eruit te laten halen. :)
Ben echt blij voor je, dat het nu zo goed gaat.
Duimen omhoog.
Door judith1967
Karin & Pyrs schreef: Gelukkig heeft hij de eerste periode goed doorstaan !!
Volgens mij zijn de 1e 48 uur na een torsie nogal kritiek !!
Ja,klopt, :)
Door judith1967
roefus schreef: Ben echt blij voor je, dat het nu zo goed gaat.
Duimen omhoog.
Ja,ben ook wel blij dat het zo goed lijkt te gaan. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door