Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Ik heb daarnet even naar mijn doorverwijzing gekeken en daar staat :

"Uw bezoek bij HagaZiekenhuis
De toegangstijd voor de zorg waar u voor verwezen bent is doorgaans 22 dagen. De zorgaanbieder bekijkt de verwijzing om te bepalen wanneer u gezien moet worden. Hierdoor kan de toegangstijd nog veranderen. Wat betekent dit?

Hoe komt mijn bezoek tot stand?
U hoeft zelf de polikliniek Interne geneeskunde NIET te bellen om een afspraak te maken. Uw verwijzing zal worden beoordeeld door een internist en deze geeft aan wanneer u een afspraak moet krijgen. De polikliniek zal daarna de afspraak per post opsturen naar uw huisadres of via uw mailadres indien die bekend is".

Don't call us, we call you.
Door Aquillo
Jeetje zou lyme zich ook in slaaptoestand in zenuwweefsel of ander weefsel kunnen verblijven . later wakker worden en dan symptomen geven. Sterkte. Wel raar dat er een wachttijd voor onderzoek is. 22 dagen dat is nogal wat.
Door Ina
Lizzy schreef: wo 04 dec 2024, 11:58 Ik heb daarnet even naar mijn doorverwijzing gekeken en daar staat :

"Uw bezoek bij HagaZiekenhuis
De toegangstijd voor de zorg waar u voor verwezen bent is doorgaans 22 dagen. De zorgaanbieder bekijkt de verwijzing om te bepalen wanneer u gezien moet worden. Hierdoor kan de toegangstijd nog veranderen. Wat betekent dit?

Hoe komt mijn bezoek tot stand?
U hoeft zelf de polikliniek Interne geneeskunde NIET te bellen om een afspraak te maken. Uw verwijzing zal worden beoordeeld door een internist en deze geeft aan wanneer u een afspraak moet krijgen. De polikliniek zal daarna de afspraak per post opsturen naar uw huisadres of via uw mailadres indien die bekend is".

Don't call us, we call you.
Die dagen zijn een indicatie, de laatste keer stond bij mij op voorhand ook 3 weken (wat wel goed uitkwam) en toen kreeg ik binnen 5 dagen een brief dat ik 3 dagen later verwacht werd ::)

Maar als je erg nerveus of onzeker wordt van deze wachttijd kan je huisarts altijd bellen ...dat helpt vaak erg goed.
En anders via je zorgverzekering ....dan heb je wel de kans dat ze een ander ziekenhuis gaan adviseren, dus is het maar afhankelijk van jezelf hoe graag je wilt.
Ik zie bijvoorbeeld dat ze bij het Westeinde maar 10 dagen wachttijd hebben.
Door sam28
Jeetje Lizzy, wat een nare plek! Hopelijk kun je snel terecht!
En elke dag ff foto maken en je kunt de randen ook tekenen, dan is het ook duidelijker
Door Aquillo
Ik lees hier dat zoiets op kan treden na een aantal maanden :nono2: .. maar wie zegt dat dat ook niet sluimert en ook vele maanden later kan optreden.
schijnt dat lyme zich ook een tijdlang inactief in het zenuwstelsel verstopt kan zijn.
https://www.tekenbeetziekten.nl/de-teek ... igrans-em/
Maar is er een mogelijkheid dat je toevallig nog een keer rond dezelfde plek gebeten bent? Ze zijn nog heel lang actief door de warmere temperatuur.
Door Charlie Angel
Sorry voor de late reactie. Ik had inderdaad 10 dagen antibiotica. Maar er zat maar een korte tijd tussen de beet en de kring. Ik moet zeggen dat de kring erbij mij veel gelijkmatiger uitzag. Echt rond en niet zulke brede plekjes zeg maar. Rood in het midden en een echte ronde niet te dikke kring er ruim omheen.
Ik weet niet of je in mijn geval echt weet of die 10 dagen genoeg waren. Alles wordt op EDS toegeschreven. En de klachten die ik heb heb ik al lang. Al worden de slijtages natuurlijk steeds meer, maar dat zijn redelijk logische gevolgen van de EDS.

Jeetje zeg, dit is wel weer een erg groot raadsel bij jou zeg! Ik hoop wel dat deze puzzel opgelost gaat worden en je er echt achter komt wat dit is.

Ikmoet trouwens wel zeggen dat dit ook wat lijkt op een schimmelinfectie. Mijn ex had dit regelmatig. Maar goed, dat is natuurlijk echt gissen en wel erg toevallig dat het om die tekenbeet heen is.
Door Lizzy
Ik heb mijn huisarts gisteren gevraagd (heb verder niet eerder gereageerd want wij vierde gisteren mijn moeders 85ste verjaardag!) om een verlenging van de AB kuur. Die krijg ik niet. Dat is niet het protocol.

Ben dus gelijk over gestapt op een andere huisartsenpraktijk (daar waar ik vandaan kom) want dit K met een hoed op. Ik ben daar de afgelopen 2 jaar 7 keer binnen geweest (met Leo mee en nu 1 keer voor mezelf) en dit was huisarts nummer 7 waar we mee te maken kregen.

Ik heb overigens nog niks gehoord van het afsprakenbureau dus verder doorslikken AB en in de wachtstand.
Door Lizzy
Aquillo schreef: wo 04 dec 2024, 17:50 Ik lees hier dat zoiets op kan treden na een aantal maanden :nono2: .. maar wie zegt dat dat ook niet sluimert en ook vele maanden later kan optreden.
schijnt dat lyme zich ook een tijdlang inactief in het zenuwstelsel verstopt kan zijn.
https://www.tekenbeetziekten.nl/de-teek ... igrans-em/
Maar is er een mogelijkheid dat je toevallig nog een keer rond dezelfde plek gebeten bent? Ze zijn nog heel lang actief door de warmere temperatuur.
Nee, dat is echt absoluut onmogelijk. Sinds die beet controleer ik mezelf elke dag. En dat zou ook wel te toevallig zijn toch, precies op die plek?
Door frodo quin
Lizzy schreef: do 05 dec 2024, 08:40 Ik heb mijn huisarts gisteren gevraagd (heb verder niet eerder gereageerd want wij vierde gisteren mijn moeders 85ste verjaardag!) om een verlenging van de AB kuur. Die krijg ik niet. Dat is niet het protocol.

Ben dus gelijk over gestapt op een andere huisartsenpraktijk (daar waar ik vandaan kom) want dit K met een hoed op. Ik ben daar de afgelopen 2 jaar 7 keer binnen geweest (met Leo mee en nu 1 keer voor mezelf) en dit was huisarts nummer 7 waar we mee te maken kregen.

Ik heb overigens nog niks gehoord van het afsprakenbureau dus verder doorslikken AB en in de wachtstand.
En kan je dan snel bij jouw oude praktijk terecht voor de ab?
Door Kaio
Zo he 6 maanden erna....
Zou toeval zijn als het wat anders was, als dat precies die plek is.
Maar ook voor iets anders , hoort er niet zo uit te zien he.
Door zurca
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat Lizzy ;)

Wat ik nog bedacht, jeuken die plekjes/bultjes?
Ik heb last van winterbenen (geen typfout, echt winterbenen)en dat kan er, bij mij, ook zo uitzien. Geen idee of zoiets ook op je armen voor kan komen en dan blijft het natuurlijk nog apart dat het precies bij die oude tekenbeet zit...
Door Lizzy
Ik heb morgen een afspraak met mijn nieuwe huisarts om verder te praten. Geen idee of ik een verlenging krijg. We gaan het zien! Ik laat het weten :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door