Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Oh f*ck.... Klinkt een beetje als Biscuit.... De eerste behandeling waren dan bij haar als een miracle. Daarna niet meer. He bah, verdorie :-\
Door Ina
Ach bah, wat jammer dat de verbetering niet door heeft gezet :-\
Het is toch naar als je met dit soort problemen te maken krijgt met je 'oudere' hond, ik hoop dat jullie nog een tip aangedragen krijgen en dat Honyx toch weer wat vooruit kan gaan :bigarmhug:
Door doranto
Een poos geleden hebben wij even metacam gegeven om te kijken of dat iets deed. Dat leek niets te doen en na een kleine week zijn wij er weer mee gestopt omdat hij volgens ons last van zijn maag kreeg.
Omdat hij momenteel best wel snel achteruit gaat en wij zijn laatste periode in ieder geval zo prettig mogelijk voor hem willen laten verlopen, overwegen wij om hem nu toch pijnstillers te gaan geven.
Ik kom echter zoveel tegen op internet, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat is volgens jullie ervaringen een effectieve pijnstiller, met zo min mogelijk bijwerkingen?
Door Ina
Ik geef hier altijd Rimadyl, pijnstillend en ontstekingsremmend en daar doet Misty het altijd goed op als ze het sporadisch krijgt.
In de tijd dat ze nog niet op Librela zat en de acupunctuur en chiropractie niet meer voldoende waren om haar pijnvrij te houden heeft ze het langere tijd gekregen en had daar geen last van.

Als alternatief heeft ze ook nog Galliprant gehad, maar ik vond dat erg onhandig in de zin dat ze die op de nuchtere maag moeten krijgen en daarna een uur niet mogen eten .... dat werkte absoluut niet bij ons dagelijkse schema.
Door Lizzy
Heeft hij zenuwpijn of andere pijn denk je? Want anders zou je Gapapentine kunnen proberen?

Jij geeft al pYnmix van Krachtig Kruid toch? Want die vind ik echt super.
Door doranto
Lizzy schreef: za 16 nov 2024, 08:28 Heeft hij zenuwpijn of andere pijn denk je? Want anders zou je Gapapentine kunnen proberen?

Jij geeft al pYnmix van Krachtig Kruid toch? Want die vind ik echt super.
Ja die krijgt hij al. Daarnaast ook pea van Vitals.
Daar merken wij tot nog toe geen verschil van in hoe hij zich lijkt te voelen. In zijn koppie is hij gewoon heel vrolijk en alert.
Laatst gewijzigd door doranto op za 16 nov 2024, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door doranto
Het gaat gewoon allemaal steeds moeilijker omdat het steeds meer inspanning kost. Zijn achterpoten worden steeds zwakker. Het omhoog komen kost steeds meer moeite en de laatste tijd lijkt hij ook steeds minder graag mee te gaan wandelen en staat hij je aan te kijken van, laat mij maar lekker thuis.
Door hannabelgje
Zoë heeft lang carprofen gehad maar daar kreeg ze last van haar darmen van, toen zijn we overgegaan naar librela. En 1x per 3 maanden de osteopaat. Dat was een goede combinatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
Waardeloos he, om toe te zien :'( . Ik weet er helaas alles van. Mocht je een paar dagen Gabapentine willen proberen: ik heb nog een strip met 8 pillen liggen van 300 mg. Daar kan hij dan 4 dagen mee doen, kun je kijken of dat enige invloed heeft.
Door doranto
Zoals het er nu voorstaat, gaan wij donderdag afscheid nemen van hem. We hebben een afspraak gemaakt met de dierenarts die hij het beste kent. Die komt dan aan huis, zodat hij in zijn vertrouwde omgeving op zijn lievelingsmatrasje kan liggen.
Wij willen niet wachten tot hij écht niet meer de kracht heeft om nog overeind te komen. Maar die verdomde lieve oplettende ogen waarmee hij je aankijkt ❤️❤️ en zijn eeuwig jonge koppie zonder 1 enkel grijs haartje.... :'(
Zo meteen mag hij even mee in de auto naar de hondenclub. Dat vindt hij allebei altijd ge-wel-dig :D . We zien wel hoe lang hij het vol houdt. Als de les van Xanne te lang duurt breken we hem gewoon af en gaan eerder naar huis.
Door Ina
Wat moedig, het is vreselijk om voor je lieverd te moeten gaan beslissen dat het leven eindig is, maar als 'het op is' mag je gelukkig in alle liefde dat besluit nemen ....hoe ontzettend verdrietig het ook is :'( .

Nu nog heel veel fijne dingen doen, mooie laatste herinneringen maken.....en ik wil jullie heel veel sterkte wensen :bigarmhug:
Door Lizzy
doranto schreef: za 16 nov 2024, 10:39 Zoals het er nu voorstaat, gaan wij donderdag afscheid nemen van hem. We hebben een afspraak gemaakt met de dierenarts die hij het beste kent. Die komt dan aan huis, zodat hij in zijn vertrouwde omgeving op zijn lievelingsmatrasje kan liggen.
Wij willen niet wachten tot hij écht niet meer de kracht heeft om nog overeind te komen. Maar die verdomde lieve oplettende ogen waarmee hij je aankijkt ❤️❤️ en zijn eeuwig jonge koppie zonder 1 enkel grijs haartje.... :'(
Zo meteen mag hij even mee in de auto naar de hondenclub. Dat vindt hij allebei altijd ge-wel-dig :D . We zien wel hoe lang hij het vol houdt. Als de les van Xanne te lang duurt breken we hem gewoon af en gaan eerder naar huis.
:'( :'( :'( :bigarmhug: :-*

Heel veel sterkte
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door