Onverwoestbare hondenspeeltjes om te kauwen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Onverwoestbare hondenspeeltjes om te kauwen

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Doranto schreef: vr 19 nov 2021, 20:00 Phemke is inmiddels 5jaar en heeft al sinds ze als pup bij ons kwam damhertgeweien om op te kauwen. Ze is inmiddels aan haar 3de gewei bezig en haar gebit ziet er prima uit.
Ik heb het damhertgewei ook geprobeert
Volgens mij speelt karakter van de hond ook een rol ? Mijn terror terriër is te fanatiek , en ik was ook bang voor haar gebit
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Van deze heeft mijn jongste herder al jaren plezier:
https://www.zooplus.nl/shop/honden/spel ... ging/59917

Dat heeft hij al van toen hij puber was. Voor zijn tanden. Die uiteinden zijn er al lang geleden afgebeten. Dan heb je een rubber staafje over. Hij is er elke week vrij lange tijd aan aan het bijten. Die rondjes gaan niet stuk. Het spel is over als alle rondjes van het staafje zijn. Als ik de hondenmanden afwas en de dekens uitwas (1 keer per week normaal) dan schuif ik alle rondjes over de staafjes. En dan heeft hij weer een hele tijd plezier. Ik heb nog 2 van de grote maat. Ooit had ik ook een kleine. Die heb ik weggegooid toen hij stuk was.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

smulpaap schreef: vr 19 nov 2021, 20:48 Ik heb het damhertgewei ook geprobeert
Volgens mij speelt karakter van de hond ook een rol ? Mijn terror terriër is te fanatiek , en ik was ook bang voor haar gebit
Dat denk ik ook. Boon en Liz schraapten er aan, prima gebitjes. Pum probeerde er stukken af te bijten: weg ermee ;)
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Jammer dat Sjoerd geen chiuawawa is, ik vind wilgentakken erg fijn, maar voor hem is dat niets... ::)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Dit oude topic nog maar eens opgediept.
Voor Phemke hebben we jarenlang damhert-gewei gehad om op te kauwen. Xanne echter probeert er hele stukken af te bijten :o . Ik heb nu dus alles weggehaald.
Wat vinden jullie een veilig alternatief? Ik las hier iets van Ziwi peak botten, heeft iemand daar ervaring mee?
Van koffiehout wordt hier best wel wat vanaf geknaagd. Weet niet of dat wel veilig is. :-\
Misschien zijn er inmiddels, sinds het starten van dit topic nog andere producten gevonden die een veiliger alternatief voor hertengewei zijn?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

doranto schreef:Dit oude topic nog maar eens opgediept.
Voor Phemke hebben we jarenlang damhert-gewei gehad om op te kauwen. Xanne echter probeert er hele stukken af te bijten :o . Ik heb nu dus alles weggehaald.
Wat vinden jullie een veilig alternatief? Ik las hier iets van Ziwi peak botten, heeft iemand daar ervaring mee?
Van koffiehout wordt hier best wel wat vanaf geknaagd. Weet niet of dat wel veilig is. :-\
Misschien zijn er inmiddels, sinds het starten van dit topic nog andere producten gevonden die een veiliger alternatief voor hertengewei zijn?
Hier ook hetzelfde. Bob kauwt graag oo kophuid en sloopt alles. Hout vreet ie ook echt allemaal op. Touw vreet ie ook op.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vind dat ik nu een aardige verzameling redelijk Sjoerd proof spul heb. Olijfhout vindt ie leuk, wijnstok vindt hij leuk, koffiewortelweetikveel vindt ie echt geen pest aan. Die Yak kaas dingen vindt hij leuk maar dat vreet hij wel in 1 keer op. Waterbuffelnekspier (gedroogd) vindt hij ook leuk maar ook dat vreet ie wel in een half uurtje op. Ziwipeak vreet ie ook binnen no time op en dat is wel hard hoor....

En om ook lekker te kunnen spelen en gooien heb ik een paar plastic dingen gekocht... ja ja. Een paar Benebone's. En een Bambone en die is wel favo (soort van):

Afbeelding

Hij kluift af en toe graag op zijn zwarte kong. Deze:
Afbeelding
Die gewone Kong vindt hij stom.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Dankjewel Lizzy 😊. Ik ga er eens naar kijken.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Mogen ze op die zwarte kong gewoon kauwen?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hannabelgje schreef: za 01 nov 2025, 22:21 Mogen ze op die zwarte kong gewoon kauwen?

Ja, dat mag. En Sjoerd doet dat graag. Ik laat hem gewoon zijn gang gaan.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nou vandaag zo'n zwart kong ding gehaald voor Bob. Hij vindt em in eerste instantie geweldig in elk geval.

doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Die zwarte kong, moet je daar steeds wat in stoppen, of doen ze daar zonder iets erin ook iets mee?
Wat ik zo zie is de grootste maat L. Die zou geschikt zijn voor honden tot 30 kilo. Die van ons zijn een heel stuk zwaarder. Ik vraag me af of het dan wel geschikt is.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

doranto schreef: do 06 nov 2025, 17:55 Die zwarte kong, moet je daar steeds wat in stoppen, of doen ze daar zonder iets erin ook iets mee?
Wat ik zo zie is de grootste maat L. Die zou geschikt zijn voor honden tot 30 kilo. Die van ons zijn een heel stuk zwaarder. Ik vraag me af of het dan wel geschikt is.
Als ik bij PetsPlace kijk zijn ze er ook in XL en XXL:

"""
De KONG Extreme wordt gemaakt in verschillende maten zodat iedere hond er van kan genieten. Kies de juiste maat voor jouw hond!

Medium - 7 tot 16kg,
Large - 13-30kg,
XLarge - 27-41kg,
Giant - honden van 38+kg
"""

https://www.petsplace.nl/kong-speeltje- ... gIm0fD_BwE
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

pike schreef: do 06 nov 2025, 19:45 Als ik bij PetsPlace kijk zijn ze er ook in XL en XXL:

"""
De KONG Extreme wordt gemaakt in verschillende maten zodat iedere hond er van kan genieten. Kies de juiste maat voor jouw hond!

Medium - 7 tot 16kg,
Large - 13-30kg,
XLarge - 27-41kg,
Giant - honden van 38+kg
"""

https://www.petsplace.nl/kong-speeltje- ... gIm0fD_BwE
Ik bedoel die kong van de foto die Lissy geplaatst heeft. De Kong Extreme Goodie Ribbon
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bob heeft ook zo'n ribbon. Hij kauwt er op, omdat ie vervelend was deze avond heb ik wat smeerkaas in de gaten gedaan en daar was ie best lang zoet mee.

Plaats reactie