Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
Ik heb vandaag dus 1000mg VitC gegeven, 1 tabletje cranberry en theelepel appelazijn..
Ik ga dan elke dag doen, maar dan wat lizzy zegt 2 keer per dag anderhalve theelepel, 1 vitC 1000 en een tablet cranberry....eens zien wat er gebeurd met die gekke hond van me....
Door Mevroi Kruim
Lizzy schreef: Ohhh, ik ga ff eigenwijs doen ;D! Ik denk namelijk dat het het toch wel een alkaliserende werking heeft, karnemelk...! (ook al smaakt het zuur).

"Basevormend voedsel:
‘Vloeibare’ melkproducten (melk, karnemelk, yoghurt, Biogarde)"

van: http://www.vanderpigge.nl/index.php/Pig ... evenwicht/

Dat is ook de reden dat Dalmaten-eigenaren graag zuivel en karnemelk/yoghurt aan hun hond voeren, om het verzuren van de urine tegen de gaan. Een Dalmaat vormt namelijk (in tegenstelling tot vrijwel alle andere hondenrassen) gruis in te zure urine.
OK, je krijgt gelijk (hebben is geen kunst ... ;D). Jammer, het werkte zo goed. Maar de hangop is evengoed lekker hoor!

Of misschien toch niet ... zie hier http://www.zuurmaaktziek.nl/Zuurvormend ... oeding.htm

"Verzurende voeding:
- zuivel: melk, kaas (van geiten- koeien- of schapenmelk), boter."

En trouwens ook:"- granen: rijst- of volkorenwafels, maïs, rijst, rogge, tarwe. "

Terwijl ik toch altijd begrepen had dat granen de urine basischer maken ??? ???

Zie ook hier http://www.thewolfeclinic.com/acidalkfoods.html
eieren, joghurt en cottage cheese staan hier onder de alkalizing foods, samen met chicken breast en apple cider vinegar ...

Maar allemaal sites van amateurs ofwel verkopers van 'gezonde' zaken, niks vanuit wetenschappelijke hoek. Hoe betrouwbaar zijn dit soort verhalen dan?
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op za 13 aug 2005, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
Daisy, :-\ Tannetje is juist net 2 weken met vakantie, dus die zal je niet kunnen helpen.
Zag dat je haar wilde consulteren, dus daarvoor moet je geduld hebben tot zeker maandag 29 augustus, dan is ze weer terug.
Wat je wel kan doen is naar de winkel (in A'dam) bellen om alvast een afspraak vast te leggen voor een datum als ze weer terug is. Mocht het dan niet nodig zijn, dan bel je die gewoon weer af.(wel op tijd natuurlijk)
Door Doedels
Het is denk ik verstandig om een bacteriekweek te laten maken. Mijn hond had ook steeds terugkerende blaasgruis. Uiteindelijk is er op mijn verzoek een bacteriekweek gemaakt en daar kwam uit dat er een bacterie in zat die resistent is voor de ab die Petr steeds kreeg. Blijkbaar was de bacterie er wel door verzwakt, want de gruis en de ontsteking verdwenen wel. Maar na een paar weken was het weer mis. Sinds het beest (de bacterie dus) echt om zeep is geholpen heeft Petr een prima Ph. Soms moeten honden even wennen aan bouillon. Bij mijn honden was dat ook zo. Ik gaf ze dan een beetje vet er bij dat vonden ze lekker. Nu staan ze al klaar als er een bekertje uit de vriezer komt. Ik verdun het zelfs met water. Maakt niet uit, als er maar een vleugje bouillon bij zit. Ze vinden kippen bouillon trouwens lekkerder dan rund. Visbouillon zou je ook nog kunnen proberen. Dat ruikt lekker sterk. Moet je wel zelf tegen kunnen natuurlijk ;)
Door Daisy75
Jolly schreef: Daisy, :-\ Tannetje is juist net 2 weken met vakantie, dus die zal je niet kunnen helpen.
Zag dat je haar wilde consulteren, dus daarvoor moet je geduld hebben tot zeker maandag 29 augustus, dan is ze weer terug.
Wat je wel kan doen is naar de winkel (in A'dam) bellen om alvast een afspraak vast te leggen voor een datum als ze weer terug is. Mocht het dan niet nodig zijn, dan bel je die gewoon weer af.(wel op tijd natuurlijk)
Oh dank je wel, dan wacht ik het gewoon rustig af ik probeer het even met alle tips die ik gekregen heb...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door