Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Ik vind de reu helemaal niet verkeerd lopen of eruit zien. Zeker niet als je hem normaal ziet staan op het eind van het filmpje.
En er is vandaag de dag geen enkel ras zonder gezondheidsproblemen.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Fenixjuh
Zijn jullie op zoek naar een nieuwe hond Nadia?
Duitsers zijn zo mooi en geweldig qua karakter :smitten:
Als iemand ooit een herder fokt met de bouw van een Hollandse en de kleurslag en karakter van een Duitse, dan teken ik gelijk  ;) :)

Ooit een hele mooie Duitsert op tv gezien, in een reportage over (bewaking in) Russische gevangenissen ..... ::) 
Door Lizzy
Die pup liep trouwens precies zo ; http://pedigreedogsexposed.blogspot.nl/ ... chive.html

Ik realiseer me dat er natuurlijk ook heus wel dat er Duitse Herders rondlopen met een goed gestel. Mooie sterke rug en goede heupen. En niet als ze 7 zijn zo stijf als een plank van de spondylose.

En ik weet niet of het voor jezelf is Nadia (deze vraag) of voor een ander: sorry dat ik je topic zo vervuild heb :-*
Door sella
Ik heb nu 2 duitsers met perfecte heupen.
Allleen wel Buffel lSI. Dat wisten we al met 7 maanden, het is een tijd goed gegaan, okt vorig jaar toch ok gehad.Ellebogen perfect en dm vrij.
Shay ellebogen heupen en rug perfect. Alleen reteveel groeipijn en nu nog steeds met uitzwaren.(en ja  foto's om het te bewijzen/uit te sluiten) en drager met dm.
Door Angelique
Ik vraag me hier al jaren af waar al die duitseherders zitten als je de aantallen afgegeven stambomen per maand/jaar ziet. Durp verderop zag ik wel eens 2 lopen, daar liep je jankend bij weg. En toevallig dat een buur nu hier er ook eentje heeft. Prachtexemplaar, qua bouw, qua kleur, goeie kop enz.

En verder zie ik ze nooit.
Door El_Kato
Heb er de ballen verstand van dus misschien een hele domme vraag maar waarom hebben ze eigenlijk zo'n aflopende rug? Wat is daar van oudsher de meerwaarde van of is het net als bij de engelse bulldog dat iemand het ooit mooi vond?
Door keetje
Ik heb er ook de ballen verstand van maar heb me altijd wel verwonderd over die glijbaanruggen.
Op het filmpje dat Lizzy geplaatst heeft van de Cruffts zie ik toch ook dat die honden rap lopend ook een erg aflopende rug hebben dus niet alleen in stand.
Door Kaio
Tja ik zou mijn honden fysiek niet in die stand kunnen dwingen, dat lukt echt niet. Ook die knik in de rug niet. Ook de showloop van crufts, eh rechte rug, waar? Nope, voor mij en voor velen een van de toestanden waarop gelet moet worden tijdens fok, en dat geldt voor meer rassen dat showideaal niet het beste is voor de dieren. En tuurlijk zullen er gezonde exemplaren rondlopen met zulke rug, maar degene die het niet zo goed vergaat hoor je minder van. Is bij elk ras zo hoor.
Maar goed, vandaar mijn vraag wat Nadia zelf onder verantwoord verstaat  ;) dat scheelt dan wel waar je wel en niet moet gaan kijken  ;)
Door Esther Q
Horand von Grafrath, foundationdog van de Duitse Herder, in stand, niet perfect, maar wel in stand. Rasstandaard? Kijk naar de oorspronkelijke honden en je ziet waarop die standaard is gebaseerd. En meteen zie je ook de soms extreme verschuiving van het uiterlijk.
http://www.fokregistratie.com/ODH/Horan ... afrath.jpg

Mijn herders krijg ik met geen mogelijkheid in een stand waarbij de rug afloopt. Lukt niet. Wel zijn ze prima gehoekt, voor zou iets beter kunnen bij mijn teefje, maar achter is dik in orde.
Waarom voelen mensen van honden zich toch zo vaak gekwetst als je iets over hun hond of over het ras zegt? Waarom kunnen maar zo weinig mensen helder naar een hond kijken en zowel de goede als de niet goede punten zien van de hond en het ras dat ze lief hebben en benoemen zonder daar emotioneel van te worden? Ik word daar zo moe van ... zo komen we toch niet verder met de rashond :-\
Door hannabelgje
Boeffie Blafmans schreef: Horand von Grafrath, foundationdog van de Duitse Herder, in stand, niet perfect, maar wel in stand. Rasstandaard? Kijk naar de oorspronkelijke honden en je ziet waarop die standaard is gebaseerd. En meteen zie je ook de soms extreme verschuiving van het uiterlijk.
http://www.fokregistratie.com/ODH/Horan ... afrath.jpg

Mijn herders krijg ik met geen mogelijkheid in een stand waarbij de rug afloopt. Lukt niet. Wel zijn ze prima gehoekt, voor zou iets beter kunnen bij mijn teefje, maar achter is dik in orde.
Waarom voelen mensen van honden zich toch zo vaak gekwetst als je iets over hun hond of over het ras zegt? Waarom kunnen maar zo weinig mensen helder naar een hond kijken en zowel de goede als de niet goede punten zien van de hond en het ras dat ze lief hebben en benoemen zonder daar emotioneel van te worden? Ik word daar zo moe van ... zo komen we toch niet verder met de rashond :-\
Heb jij Duitse herders dan? Ik dacht dat jij andere herders had.
Door Angelique
hannabelgje schreef: Heb jij Duitse herders dan? Ik dacht dat jij andere herders had.
Ze heeft ook andere herders, maar op de vorige pagina werd gezegd dat je iedere hond zo neer kan zetten en dat die dan ook een aflopende rug zou hebben.
Door hannabelgje
Angelique schreef: Ze heeft ook andere herders, maar op de vorige pagina werd gezegd dat je iedere hond zo neer kan zetten en dat die dan ook een aflopende rug zou hebben.
Ik denk ook dat dat zo is. Ik zou zeggen laat de mensen die zeggen dat het niet zo is zijn hond in stand van de dh zetten. Zo veel mogelijk dan en dan een foto plaatsen. Mijn corgi met haar korte pootjes loopt dan zelfs af vrees ik.
Door judith1967
sella schreef: Yup. Qulever is ook een heerlijke teef. Wij zouden heel graag een pup van haar willen, alleen is dat nu niet haalbaar.
Zoo dat zijn idd mooi honden met een mooi rechte rug. Ik vind dat een Duitse herder (kh) er ook zo hoort uit te zien :)

Ik las hierboven iets in de trant van das wat km graag wil zien.Je neemt toch een hond voor jezelf en niet voor de km ;)

Hier in het dorp wonen  er ook 3,van èèn eigenaar, ook als ze gewoon staan dan staan ze ook al zo met de achterpoten naar achteren en een glijbaanrug
Volgens mij kan  dat ook niet anders als je fokt op een hond met van die "scherpe"hoekingen.
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 23 jul 2015, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door