Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

K&D schreef: :P ik denk dat de meeste medewerkers van de DA ambulance wel wat adoptanten hebben. Dat is het gevaarlijke aan dat beroep, die leeuwen, tijgers en gifslangen zijn peanuts... :biggrin2:
Ik ben er inmiddels ruim 10 jaar weg, maar had 1 Duitse Herder in huis genomen, zij is inmiddels overleden. En Bubbles, die wordt dit jaar 15 :)
Ook ik heb een tijd als vrijwilliger in het dierenasiel gewerkt, en hielp ik de dierenarts als er dieren binnen kwamen met de dierenambulance.

Ik weet nog goed dat ik ook echt werkelijk de schrik van mijn leven kreeg.
Het was zondagochtend en we waren maar met z'n tweeën aan het werk, komt er een mevrouw het terrein op gereden met haar auto. Ze had een zieke hond gevonden in het bos, hem op de achterbank van de auto gelegd en meteen naar ons gereden. Dus wij lopen met haar mee naar de auto, ik wil de deur open doen en mijn hart staat stil. Mevrouw had geen hond meegenomen, maar een vos! En die lag gewoon bij haar op de achterbank!!!

Het dier was (gelukkig maar voor mevrouw) doodziek. Vergiftigd waarschijnlijk.
Hij heeft het overleefd met veel zorg, en is daarna weer uitgezet. Maar tjonge... hij zou maar wakker zijn geworden in die auto...
Hier jaren geleden samen met wat anderen een DA opgezet die nu nog steeds succesvol rijdt. Eerst in bestuur en rijden, toen rijden en vogelopvang, toen vogelopvang en nu niets meer. Ik heb er inderdaad in de loop der jaren wel heel wat (tijdelijke en blijvende) huisdieren aan overgehouden. :)
Ah dat is dan wel leuk, al is de reden dat de dieren opgehaald moeten worden minder leuk.

Ik had vandaag een merel die tegen mijn raam gevlogen was.
Beestje was in schok en ademde met een smakkend geluid :(
Volgens de vogelopvang waarschijnlijk een long beschadiging. We hebben haar heel de middag in een doos in de keuken gehad ( vooraf haar vleugels en poten gecontroleerd dat was allemaal goed). Net de doos gepakt en er kwam wat gefladder uit. Dus haar eruit gehaald met theedoek en nog een keer gecontroleerd. Geen gek geluid meer, vleugels en poten nog steeds goed en ze had weer pit. Dus heb haar weer los kunnen laten gelukkig  :D

Ik vind het echt knap van de mensen die bij de dierenambulance werken! Wat ze af en toe te zien krijgen is echt afschuwelijk  :'( ik ben blij dat er mensen zijn zoals Leo die dit werk willen doen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door