Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
Lizzy schreef: Nee, niet als je een kleine jalapeno neemt zonder pitjes. Je moet wel een grote avocado hebben hoor. Of anders twee kleinere. Ik neem altijd die eetrijpe van de AH en dan knikker ik ze er allebei in.
noteert op boodschappenlijst: jalapeno  ::)
Door Borke
Borke schreef: noteert op boodschappenlijst: jalapeno  ::)
Niet gevonden bij de Jumbo, wel een klein rood pepertje, ik probeer die maar eens voorzichtig...  ::)
Door - pien -
Borke schreef: Niet gevonden bij de Jumbo, wel een klein rood pepertje, ik probeer die maar eens voorzichtig...  ::)
De Appie heeft ze (meestal), zelfs onze '4' Appie.
Kijk uit, hoe kleiner het pepertje, hoe heter die vaak is  :o
Heeft het kleine pepertje een naam?
Door - pien -
pienke schreef: Agaatje staat hier altijd lager dan bij de meesten geloof ik  ;) maar in de zomer gaat ie inderdaad vaak nog lager (als het echt lang achter elkaar érg warm blijft..... :-X)
Wat eten we vanavond, even kijken welke groente er al best lang ligt en daar dan wat bij verzinnen...
Wordt vervolgd  :D
Gister dus aardappels, met biorunderworstje, worteltjes met peterselie en dubbelgedopte tuinboontjes...
Als je je ooit verveelt, ga dan een kilo tuinbonen dubbeldoppen ~ ben je zo een uurtje verder  ;D

Vanavond kipvleugels, köfte, speklap (van de bbq), met stokbrood, kool-wortel-tahinisalade en komkommertomaatuisalade.
Door Kaela
Bloemkool, aardappeltjes uit de oven en knoflookkip. Morgen meirapen, die zag ik opeens weer bij de appie hein. Alleen nu krijgen we onverwacht iemand te eten en heb ik te weinig... Hopelijk hebben ze ze morgen ook nog.
Door K&D
Borke schreef: Niet gevonden bij de Jumbo, wel een klein rood pepertje, ik probeer die maar eens voorzichtig...  ::)
ff naar de Turk gaan. Die heeft pepers heet en mild per kilo, waar je er bij de Appie of zo er de helft voor hebt.

wij eten shoarma. Zelfgeroosterde en lekker knapperig.
Door Borke
Lizzy schreef: 1 rijpe avocado, geprakt
1 tomaat, fijngesneden
1 kleine rode ui, fijngesneden
3 eetlepels zure room
2 eetlepes mayonaise
1 eetlepel verse bieslook, fijngesneden
3 theelepels citroensap
1 theelepel gemalen komijn
1 theelepel gemalen koriander
3 teentjes knoflook, geperst
zout en peper naar smaak

En ik doe er 1 jalapeno peper (zonder zaadjes) fijn gesneden doorheen.
Mmm en lekker dat het was.
Wel wat aangepast.
Geen zure room, maar zelfgemaakte geitenyoghurt en minder mayo en yoghurt.
Geen komijn, want dat vind ik niet lekker.
Half pepertje van de jumbo - had best een hele kunnen zijn achteraf.
2 flinke avocado's.

Lekker met alfalfa, garnalen en een beetje sla.
Vooral die uitjes, knoflook, peper en citroen - die doen veel voor de smaak.

Bedankt voor de inspiratie Lizzy!
Ja-ja ik heb weer 'gekookt' terwijl Leo in de stromende regen met Sofi liep  ::)
Door koekje
Jalapeños zijn er bijna in iedere supermarkt. Alleen vers en heel zijn ze lastig verkrijgbaar - zelfs in A'dam kon ik daar niet zo heel makkelijk aankomen.
In de super gewoon naar het schap met 'Mexicaanse' potjes gaan. Bij de salsa etc staan meestal ook wel potjes met jalapeño-ringetjes.
Ongeveer een kleine eetlepel ringetjes, je zou kunnen beginnen met een halve, reken je als 1 hele peper. Even afspoelen in een theezeefje en naar wens in kleine snippers hakken.

Ook lekker in een Mexicaanse tosti:
- 2 bloemtortillas
- ongeveer 50 gram geraspte kaas of 2 plakken in stukjes gescheurd
- eetlepel jalapeño-ringetjes, afgespoeld
- 2 zongedroogde tomaatjes op olie, afgespoeld
- handje platte peterselie (voor Lizzy's: korianderblad), fijngehakt
- 2 lente-uitjes, in ringetjes gesneden

1 tortilla beleggen met kaas en peper en tomaat in ministukjes hakken. Alle ingredienten verdelen over de kaas en bedekken met de 2e tortilla.
Koekenpan op de pit en warm laten worden. De tortilla er zo droog inschuiven. Als de onderkant crispy is en nog zeker niet zwart, omflippen en de andere kant even bakken.
Daarna de tortilla weer uit de pan schuiven en met pizzames in 4en snijden.

Eten met guacamole of knoflookdip ofzo. Of gewoon zo.
Door Borke
Smaken deze jalapenos nou zo anders dan het verse rode pepertje van de Jumbo?
Ik denk dat ik toch liever een vers pepertje heb dan een uit een potje?

Koekje is in mijn ogen wel een fijnproever en jij vind blijkbaar van niet Koek?
Door - pien -
Pepers zijn niet alleen maar heet maar hebben ook een eigen smaak, Madame Jeanet bijv. smaakt ook 'fruitig'.
Jalapeños smaken idd anders dan een gewoon rood pepertje, maar dat wil niet zeggen dat het met dat rode pepertje niet lekker wordt  ;)
Door koekje
Iedere peper smaakt anders, wat Pien zegt.
En ik heb ook liever een vers pepertje dan uit een potje, maar bepaalde dingen zijn niet zo makkelijk verkrijgbaar. Ook uit pot smaken de jalapeños nog steeds naar jalapeño.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door