Hier gaat het erg goed
De groentetuin bij ons thuis stond dit jaar vol met aardappels, lekker makkelijk omdat we dit jaar ons huis totaal gingen/gaan verbouwen. Dus moest er iets in wat niet veel onderhoud moest hebben. Afgelopen week de aardappels geoogst en we kunnen zeker een paar maand vooruit met "piepers et'n"
De tuin die we huren staat er ook goed bij. Bakken vol met aardbeien hebben we er weg gehaald, het meeste ligt nu lekker in de vriezer. Het zijn wel doorbloeiers, maar het aantal gaat nu wel wat achteruit. De wortels hebben we allemaal geoogst, voordat er vreterij aan zou komen. Die zitten nu lekker door de soepgroente. De uien waren iets minder, een aantal was verrot dus die konden weg helaas. De bietjes gaan erg goed, mooi formaat en smaken erg goed. Ik kom om in de peultjes, kilo's komen er vanaf. Sla en andijvie gaat, zoals altijd, goed. De eerste rode kool heb ik geoogst, nog nooit eerder geprobeerd dus ben erg blij dat dat gelukt is. Er staan nu nog 4 grote planten, de rest laat ik nog even doorgroeien. Boontjes ga ik morgen oogsten, de zak die ik mee had was te klein... morgen een emmer meenemen om alle boontjes te oogsten. Courgettes heb ik natuurlijk weer veel te veel planten van staan, ik kan wel een jaar lang courgette eten haha! Paksoi, groene kool en chinese kool gaan ook goed. Meloenen staan in bloei, ik ben benieuwd wanneer daar de eerste vruchten aankomen. Is voor mij ook de eerste keer dat ik meloenen heb geplant dus het zal mij benieuwen
Al met al, zeer tevreden dus!