Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Jantina schreef: Mijn worteltjes waren trouwens aan de bovenkant groenig, ook in de kern. Oogst ik ze dan te vroeg? De smaak was verder wel heerlijk en zoet.
Volgens mij hebben ze dan teveel zonlicht gehad en had je ze (achteraf gezien) beter een beetje aan kunnen aarden :-\ Wij hadden ook Frieslanders, heerlijk !! 
keetje schreef: Er bestaan vallen in kooivorm, niets dood, alleen opgesloten.  :)
Oh, wat zal de rat dan boos zijn.  :-\ Durf ik hem vast niet los te laten, en dan komt ie waarschijnlijk weer terug ook.
Ik heb nu twee stenen bij de ingang en een paar strepen op de vloer met chloor gemaakt.
Hij/zij is nog niet teruggekeerd.

@Koekje: vroeger ratjes gehad en die hadden niet zulke grote kakjes. Ik ga er voor t gemak toch maar vanuit dat een rat is.
Wat groter formaat.  :biggrin2:
Terug van vakantie en alle 3 de brocolli's staan prachtig te bloeien  :'(. En ze waren nog niet eens zo groot.

Aangezien ik er nog een aantal in een jonger stadium heb staan, iemand enig idee wat er mis is gegaan? Zodat ik het kan voorkomen bij de volgende.
Hier is de bloemkool rijp voor het konijn. Jammer maar helaas. Volgend jaar heel jong oogsten dan maar. Net de eerste courgettes uit de tuin geoogst en de komkommers doen het ook weer geweldig dit jaar.
Geen idee hoe het kan maar er staan ineens allemaal scheuten van vlinderstruiken in de tuin.
De melkwei staat in bestelling zodat ik in de vakantie komkommer en courgette in kan maken.
ik heb net mijn spitskooltjes in wording met een harde waterstraal verblijdt om de rupsjes eruit te spoelen. 12 rupsjes geoogst en aan de kippetjes gevoerd. Hopen dat de kooltjes het gaan redden, anders zijn ze voor de kippies.
Door sella
hannabelgje schreef: Hier is de bloemkool rijp voor het konijn. Jammer maar helaas. Volgend jaar heel jong oogsten dan maar. Net de eerste courgettes uit de tuin geoogst en de komkommers doen het ook weer geweldig dit jaar.
Geen idee hoe het kan maar er staan ineens allemaal scheuten van vlinderstruiken in de tuin.
De melkwei staat in bestelling zodat ik in de vakantie komkommer en courgette in kan maken.
Waar heb je de melkwei besteld?
Niet veel gedaan de laatste tijd.  :-[  Maar het groeit gelukkig vanzelf, en alles wat niet goed groeit is jammer. Daar heb ik dus ook geen foto's van.  :biggrin2:

Foto's van vandaag:

Eerste jaar oogst rode kruisbessen. Jam van gemaakt, is heerlijk.
Afbeelding

Op het terras in bakken: links bruine boon, rechts lathyrus.
Afbeelding

Japanse wijnbes; dat belooft een fijne oogst!
Afbeelding

Voor het eerst dit jaar: boomspinazie. Nog niet gegeten, maar sowieso mooi om te zien!
Afbeelding

Rode ui.
Afbeelding

Knoflook en een rare wortel.
Afbeelding

Nog meer ui.
Afbeelding

De mm bakken zijn een beetje overwoekerd door aardbeien, waar vervolgens niks aankomt. Die gaan we dus even uitdunnen en nog wat anders in zaaien.  :)
Vandaag weer een ronde gedaan. De courgettes doen het echt fantastisch!! Wat een verschil met vorig jaar! De pompoenplant heeft al een flinke pompoen eraan zitten en de komkommerplanten hangen helemaal vol met komkommers. Mijn stekjes die ik gezaaid had en die gevallen waren zijn nog steeds niet echt te identificeren. Ik heb echt geen idee wat het is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door