Lizzy schreef:Ik heb dat wel geroeptoeterd maar ik hoop dat hier iedereen begrijpt dat dit alleen betrekking heeft op mijn eerst gefokte nestje en omdat Bisq ziek werd en daarboven op: ik had 6 honden met kopvlek, die geen €900 maar €650 op hebben gebracht. Ik had drie goede pups die de volle mep op konden brengen en daarvan heb ik er twee zelf gehouden, hoe slim kun je wezen
Dus in welke gevallen voelen pupkopers zich nou genaaid? Serieus als een fokker als ik zeg "ik heb op mijn eerste nest geld toe moeten leggen"? Met dit topic heb ik wel geleerd dat ik er in ieder geval niet meer over praat. Maar hoe leg je als fokker dus op een geloofwaardige manier uit dat je niet fokt voor het geld, dat dit de motivatie niet is en dat je er dus geen vermogen mee verdient?
Mooi geschreven Lizzy. En ik bedoelde jou niet hoor, ook al heb je dat hier geroeptoeterd. Want dat jij niet verdiend hebt op je 1ste nest en ook niet gaat verdienen op je tweede nest is heel duidelijk. Dat zijn de factoren pech en projectjes en ik vind het alleen maar heel mooi dat wij dat van behoorlijk dichtbij mogen meemaken. Nou ja, de pech niet, godbewaarme, maar wel het meeleven in het proces.
Ik snap overigens ook niet dat pupkopers zich genaaid zouden voelen. Ik ben dan net als velen hier: ik heb de gevraagde prijs er voor over, of niet. En stél dat jij voor je Lua pup 1200 ipv 900 euro vraagt en mij dat uit kan leggen, dan kies ik er zelf voor om dat te willen of niet. Dat is namelijk gewoon de keuze die een pupkoper maakt. Waar die 900 of 1200 euro dan aan op gaat, lekker belangrijk. Ik vraag toch ook niet aan de bakker wat ie gaat doen van de winst die hij op zijn brood maakt.
Ik zou als pupkoper juist op zoek gaan met iemand die fokt vanuit jou soort motivatie. En als ik weer voor een herplaatser ga idem. Want we hebben het nu steeds over fokkers, maar bij herplaatsers geldt hetzelfde. Wij zijn daarin ook genaaid waar we bijstonden en daar trap ik niet nog eens in. En dan zijn financiën toch ook vanuit de pup/herplaastser koper heel erg van ondergeschikt belang vind ik, want ik betaal met liefde meer geld voor een hond die uit een warm nest komt. Daar heeft de hond zelf en ik als baasje echt nog heel lang profijt van!