Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
pearlsofpassion schreef: wo 01 sep 2021, 10:34 Of misschien zijn ze wel geschikt maar gaan ze gewoon niet heel lang mee?
Had je vroeger dan wel conventionele schoenen die dat konden? En geen rubberen laarzen dan maar echte schoenen?
Als ze gewoon niet heel lang mee gaan zijn ze dus gewoon niet geschikt ::)

Ik heb het nagekeken:
De Zaqq Bash heb ik besteld 4 februari van dit jaar. Daar schrok ik van, ik dacht dat ik ze toch al een jaartje had. Ze zijn nu al waardeloos. En als ik dan bedenk dat ik met een oude hond zit die dit jaar niet veel meer gelopen heeft omdat het niet meer gaat (gemiddeld nog zo'n 45 minuten) dan vind ik dat wel heel erg treurig voor een bedrag van € 170 excl. verzendkosten.

Vroeger liep ik op Meindls en consorten, die bleven waterdicht zo lang ik ze had. Zelfs bij nauwelijks onderhoud want dat deed ik meestal alleen voor we op vakantie gingen, 1x per jaar. Het enige echte nadeel dat die schoenen hadden was dat de zolen snel afsleten. Bij dagelijks uren lang lopen waren ze bij mij dan na 1 jaar zo goed als afgesleten. Ik liep er dan nog een half jaar mee door tot dat het echt niet meer ging. Met het ouder worden werden die schoenen me ook veels te zwaar aan mijn voeten. Dat gewicht meezeulen kilometers lang werd ook een dingetje. En ze waren en zijn nog steeds peperduur. Dus met die schoenen was ik ook niet super blij maar je hield in elk geval altijd droge voeten.
Door Lizzy
Ik heb niet alleen met barefootshoes problemen met de waterdichtheid... Ik had ook problemen met Dubarry's. En da's ook niet grappig, als je €400 uitgeeft en na 6 maanden heb je natte voeten.... Al die outdoor zooi kan gewoon eigenlijk niet goed tegen vocht. Mijn vriendin (naar wie ik altijd goed luister) heeft het aan haar familie gevraagd die in de schoen-business zit. Nat gras, dat is echt de pest voor je leren schoenen. En waar loop ik 80% van de tijd? In nat gras. Nou ja, die Japanse laarsjes krijg je natuurlijk kei koude voeten in als het sneeuwt of vriest maar je houd wel droge voeten :-\ . Met die laarsjes doe ik overigens 1 jaar. Dan is de zool versleten. En inclusief importeren kosten ze best wel veul :-\
Door dinky89
Zou het misschien fout gaan dat ze bij barefoot de blote voet als uitgangspunt nemen die in natte omgeving ook gewoon nat wordt? :???: Het ervaren van alle elementen?
Overigens mag je hier in de stad ivm hygiëne niet op blote voeten de supermarkt in. Staat letterlijk op een bord bij de ingang. Wel teken dat steeds meer mensen op volledig blote voeten lopen :biggrin2: al lijken mij blote voeten niet minder hygiënisch dan schoenzolen ::)

Zelf trek ik mijn reguliere wandelschoenen aan om natte voeten te voorkomen dus heb ook niet de gouden tip tegen natte voeten.
Door Kaio
wat is er zo duur aan een hond? : de schoenen :clown2:

Ja ik loop hier ook in gras, blub (deze zomer echt heel veel blub) , kiezels , zand. Vinden schoenen niet leuk, maar joh he we zijn toch niet gemaakt voor alleen asfalt of wel?
(ik heb dit jaar amper om lage zomerschoenen kunnen lopen en dat is bagger voor mijn voeten :( want ja die vinden dat ook daarin echt verschil in zit, hoe minimalistischer hoe beter) )
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 01 sep 2021, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaio
dinky89 schreef: wo 01 sep 2021, 11:36 Zou het misschien fout gaan dat ze bij barefoot de blote voet als uitgangspunt nemen die in natte omgeving ook gewoon nat wordt? :???: Het ervaren van alle elementen?
Overigens mag je hier in de stad ivm hygiëne niet op blote voeten de supermarkt in. Staat letterlijk op een bord bij de ingang. Wel teken dat steeds meer mensen op volledig blote voeten lopen :biggrin2: al lijken mij blote voeten niet minder hygiënisch dan schoenzolen ::)

Zelf trek ik mijn reguliere wandelschoenen aan om natte voeten te voorkomen dus heb ook niet de gouden tip tegen natte voeten.
ja hoor je zou omdat je met je tenen kunt bewegen en meer doet met je voet warme voeten houden, ooit ergens gelezen

Maar eh praktijk ;D Echt niet kletsnatte voeten in schoenen met lage temperaturen dan heb je gewoon steenkoude voeten en als je niet oppast bevroren voeten.....
Misschien lang geleden toen we nog behaarde voeten hadden ::) ;D
Door pike

Leren schoenen gaat altijd doorlekken als je er mee door het natte gras gaat lopen, zelfs dagelijks vetten gaat je waarschijnlijk niet helpen. Maar een goede waterproof leren schoen lekt niet. Mijn Meindls hebben nooit gelekt.

Ik heb ooit zogenaamde waterdichte wandelschoenen van de ANWB gekocht. Die waren zo lek als een zeef. Na een wandeling van 3 uur in de regen stond er dus letterlijk een laag water in mijn schoenen. Mijn voeten waren super geweekt, de vellen hingen eraan :-X
Door pike
Blootsvoets door de nattigheid lopen is heel iets anders dan blootsvoets (of met sok) in een natte schoen te lopen soppen.

Niet met blote voeten in de winkel? NOu ja, ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen daarvan gecharmeerd is. Maar ooit kwamen we na werktijd de supermarkt binnen met onze baggerschoenen/laarzen en daar was het: Schoenen en laarzen uit anders komen jullie er niet in ;D Nou, de sokken die in die schoenen staken waren ook niet meer je van het ;D ;D maar ze lieten in elk geval geen modderspoor achter.
Door pike
Kaio schreef: wo 01 sep 2021, 11:56 dan zou je al bijna deze moeten hebben, daar loopt het water weer uit:
https://www.vivobarefoot.de/en/women/vi ... women.html

Die heb ik bij waterwerk met neopreen sokken aan bij het waterwerk , dat gaat wel prima

al zou ik dat dus met winterse temperaturen betwijfelen ;)
Daar zou ik dan toch weer niet graag door bos en veld mee gaan struinen. Ben bang dat ze dat niet overleven. En, het water kan er dan wel weer uitlopen, de schoen blijft toch evengoed vochtig van binnen?
Neopreen sokken dat ken ik niet, zijn die waterdicht?
Door pearlsofpassion
Natte voeten kan natuurlijk niet in de winter..
In de zomer, als me dat niet kan schelen, zweer ik dan toch bij Wildling tanuki's. Voor als het terrein toch te ruig of modderig, nat is voor gewoon sandalen.
Dit jaar de Ninglinspo (https://ardennen.nl/wandelen/ninglinspo ... -ardennen/) gedaan met de Wildlings. Heerlijk.
Ja, die schoen is meteen doornat, maar voelt net als blote voeten. Zit zo gegoten en is zo minimalistisch dat van soppen echt geen sprake is.
En met de zool glij je ook niet uit.
En ik verbaas me steeds weer over hoeveel zo'n lichte schoen kan verdragen. De zolen slijten wel wat, maar om 1 of andere reden is dat niet erg. En als ze vies zijn spoel je ze gewoon af en laat ze weer drogen.

Maar dat is in de winter natuurlijk geen optie.
Door Kaio
pike schreef: wo 01 sep 2021, 12:12 Daar zou ik dan toch weer niet graag door bos en veld mee gaan struinen. Ben bang dat ze dat niet overleven. En, het water kan er dan wel weer uitlopen, de schoen blijft toch evengoed vochtig van binnen?
Neopreen sokken dat ken ik niet, zijn die waterdicht?
Ze hebben het ook al overleefd toen Zino ze vastpakte toen ie achter mij aan zwom en mijn voeten boven kwamen en hij dacht leuk een dummy ;D
Het materiaal is best steviger dan je zou denken , ik was er ook een beetje bang voor, maar had altijd pijn op mijn voeten van de duikschoenen dus de gok gewaagd. Er staan dus regelmatig grote hondenpoten bovenop.
Maar goed dat is nog steeds geen hoog gras...

Ja schoen blijft niet droog nee, je zou het als een luxe waterschoen kunnen zien (maar dan niet zo plastic, heeft ook langere droogtijd)

Neopreen is niet waterdicht, dat is dat materiaal waaruit ook wetsuits van gemaakt zijn. Soort zeer elastisch rubber welk isoleert. Hmmm zouden natuurlijk ook in niet waterdichte barefoot schoenen die sokken aan kunnen doen :g:
Door pearlsofpassion
Ik kwam deze toevallig tegen...
https://www.happylittlesoles.co.uk/xero ... black.html
Dit is wel een dure winkel, je kan deze vast wel ergens goedkoper vinden. Misschien bij Xero zelf.

Ik denk dat, voor wat jullie zoeken, je weg moet blijven van leren schoenen. Het kan best dat dat bij conventionele schoenen wel kan, maar barefoot hangt ook vaak samen met natuurlijke materialen en behandelingen. Leer is natuurlijk altijd een natuurlijk product maar je hebt toch verschillen in behandeling dat dat leer vast beter geschikt maakt maar misschien schadelijker voor het milieu. Je leest toch overal dat leer en vocht gewoon niet samen gaan.
Door pearlsofpassion
Kaio schreef: wo 01 sep 2021, 14:05 ze durven het erop te zetten dat ze waterproof zijn...
zolen zien er ook uit voor viezigheid en blub
Vind ze er verder ook leuk uitzien (voor een wandelschoen)
:g: (wel natuurlijk best prijzig)
Ja. Ik was m'n bericht nog aan het aanpassen. Waarschijnlijk kan je ze wel goedkoper vinden. Bij Xero zelf of Amazon oid. Dit is zeker geen goedkope winkel.
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: wo 01 sep 2021, 13:51 Ik kwam deze toevallig tegen...
https://www.happylittlesoles.co.uk/xero ... black.html
Dit is wel een dure winkel, je kan deze vast wel ergens goedkoper vinden. Misschien bij Xero zelf.

Ik denk dat, voor wat jullie zoeken, je weg moet blijven van leren schoenen. Het kan best dat dat bij conventionele schoenen wel kan, maar barefoot hangt ook vaak samen met natuurlijke materialen en behandelingen. Leer is natuurlijk altijd een natuurlijk product maar je hebt toch verschillen in behandeling dat dat leer vast beter geschikt maakt maar misschien schadelijker voor het milieu. Je leest toch overal dat leer en vocht gewoon niet samen gaan.
Ik denk dat leer en vocht ook niet samen gaan. Maar weet je, dan moeten ze er niet op zetten dat het waterdichte schoenen zijn. En voor €50 minder verkopen.

Zullen we massaal een mail sturen naar Vivo dat we rubber laarzen willen? Ze hebben ze namelijk wel ooit gehad!

https://www.avesu.eu/vegan-barefoot-rub ... od-eu.html
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door